Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #1 Skrevet 13. januar 2014 Kom egentlig som et sjokk. Fremstår som de mest ressurssterke menneskene med de beste jobbene. Men vet at det var kokain og kanskje amfetamin der. Angrer på at jeg ikke varslet politiet...Er det for sent nå? De har små barn, derfor er jeg så bekymret. Anonymous poster hash: 2da8e...3e3
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #3 Skrevet 13. januar 2014 Hvordan vet du det da? Jeg var der Anonymous poster hash: 2da8e...3e3
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #4 Skrevet 13. januar 2014 Selv om folk morer seg på fest, trenger ikke det å si så mye om hverdagen. Vet om nok av oppegående ressurssterke folk med gode jobber som morer seg litt i ny og ne. Anonymous poster hash: fb076...fd6
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #5 Skrevet 13. januar 2014 Hvis det ikke var barn tilstede ser jeg ikke at det kan komme noe godt ut av at du melder de. Som du sier er det resurssterke mennesker. Ser ikke vits i å ødlegge alt for de, bare for de det sklir litt ut en helg. Anonymous poster hash: bfb50...e22
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #6 Skrevet 13. januar 2014 Kanskje den tøffe virkeligheten, men den finnes. Du skulle bare vist hvor mange familier som bruker i helgene med barna borte. Ressurs sterke mennesker med høy utdannelse og gode jobber. Reint rulleblad. Sånn har det hvert i alle år. Utrolig synd dessverre. Du kan ringe politiet eller anonym melding til barnevernet. Men var ikke barna i huset og ungene ikke lider under omsorgssvikt pga festdopere ville jeg revurdert det. Føler jeg er litt delt... Ville nok tatt en prat med dem og gitt de en tankevekker og skremt dem fra det. Anonymous poster hash: 4d5b5...f87
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #7 Skrevet 13. januar 2014 Selv om folk morer seg på fest, trenger ikke det å si så mye om hverdagen. Vet om nok av oppegående ressurssterke folk med gode jobber som morer seg litt i ny og ne. Anonymous poster hash: fb076...fd6 Jeg klarer ikke helt å forsvare narkotikabruk med "å more seg litt." Tenk hvis det ligger kokaindryss på gulvet som yngstemann får i seg når han kryper rundt? Anonymous poster hash: 2da8e...3e3
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #8 Skrevet 13. januar 2014 Rusa naboene seg da? Anonymous poster hash: 29e93...a03
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #9 Skrevet 13. januar 2014 Rusa naboene seg da? Anonymous poster hash: 29e93...a03 Ja Anonymous poster hash: 2da8e...3e3
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #10 Skrevet 13. januar 2014 Selv om folk morer seg på fest, trenger ikke det å si så mye om hverdagen. Vet om nok av oppegående ressurssterke folk med gode jobber som morer seg litt i ny og ne. Anonymous poster hash: fb076...fd6 både jeg og samboer har jobber vi kunne mistet dersom vi "hang" med folk som brukte narkotiske stoffer. Har ei venninne og en mann som driver med dette på fest og vi har måttet kuttet de ut. Veldig uproft å sitte på fest hvor dopen flyter og så har noen tiøkalt politiet. Hvertfall i våre yrker..... tror folk på arbeidsplassen min og sjefen hadde mistet all respekt for meg. Så for meg er dette en ganske big deal. Men skjønner at fir andre så er dette helt greit. Mulig jeg hadde tenkt slik selv dersom jeg hadde hatt en mer ubetydelig jobb. Anonymous poster hash: b95d7...a86
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #11 Skrevet 13. januar 2014 Hjelp! Hva skulle være vitsen med å snakke med dem om det? Alle vet jo farene og skadene med narkobruk.. Jeg vet faktisk ikke hva jeg ville ha gjort :/ Anonymous poster hash: 33f73...9b7
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #12 Skrevet 13. januar 2014 Selv om folk morer seg på fest, trenger ikke det å si så mye om hverdagen. Vet om nok av oppegående ressurssterke folk med gode jobber som morer seg litt i ny og ne. Anonymous poster hash: fb076...fd6 både jeg og samboer har jobber vi kunne mistet dersom vi "hang" med folk som brukte narkotiske stoffer. Har ei venninne og en mann som driver med dette på fest og vi har måttet kuttet de ut. Veldig uproft å sitte på fest hvor dopen flyter og så har noen tiøkalt politiet. Hvertfall i våre yrker..... tror folk på arbeidsplassen min og sjefen hadde mistet all respekt for meg. Så for meg er dette en ganske big deal. Men skjønner at fir andre så er dette helt greit. Mulig jeg hadde tenkt slik selv dersom jeg hadde hatt en mer ubetydelig jobb. Anonymous poster hash: b95d7...a86 Du ser bra der du sitter på sin høye hest. Hva er ubetydelige jobber i dine øyne? Uten alle oss ubetydelige arbeidere ville ikke verden hengt sammen.... Anonymous poster hash: 4d5b5...f87
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #13 Skrevet 13. januar 2014 Selv om folk morer seg på fest, trenger ikke det å si så mye om hverdagen. Vet om nok av oppegående ressurssterke folk med gode jobber som morer seg litt i ny og ne. Anonymous poster hash: fb076...fd6 Jeg klarer ikke helt å forsvare narkotikabruk med "å more seg litt." Tenk hvis det ligger kokaindryss på gulvet som yngstemann får i seg når han kryper rundt? Anonymous poster hash: 2da8e...3e3 Nå er det ganske normalt å både støvsuge og vaske litt etter en fest, uansett hva som har stått på bordet. Så i disse tilfellene det er prat om her er det nok ikke noe fare for det. Anonymous poster hash: fb076...fd6
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #14 Skrevet 13. januar 2014 Selv om folk morer seg på fest, trenger ikke det å si så mye om hverdagen. Vet om nok av oppegående ressurssterke folk med gode jobber som morer seg litt i ny og ne. Anonymous poster hash: fb076...fd6 både jeg og samboer har jobber vi kunne mistet dersom vi "hang" med folk som brukte narkotiske stoffer. Har ei venninne og en mann som driver med dette på fest og vi har måttet kuttet de ut. Veldig uproft å sitte på fest hvor dopen flyter og så har noen tiøkalt politiet. Hvertfall i våre yrker..... tror folk på arbeidsplassen min og sjefen hadde mistet all respekt for meg. Så for meg er dette en ganske big deal. Men skjønner at fir andre så er dette helt greit. Mulig jeg hadde tenkt slik selv dersom jeg hadde hatt en mer ubetydelig jobb. Anonymous poster hash: b95d7...a86 Så la være å heng med de da? Skjønte ikke helt poenget ditt ifbm denne tråden. Heldigvis er ikke alle like spesielle som deg og mannen. Anonymous poster hash: fb076...fd6
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #15 Skrevet 13. januar 2014 Selv om folk morer seg på fest, trenger ikke det å si så mye om hverdagen. Vet om nok av oppegående ressurssterke folk med gode jobber som morer seg litt i ny og ne.Anonymous poster hash: fb076...fd6 både jeg og samboer har jobber vi kunne mistet dersom vi "hang" med folk som brukte narkotiske stoffer. Har ei venninne og en mann som driver med dette på fest og vi har måttet kuttet de ut. Veldig uproft å sitte på fest hvor dopen flyter og så har noen tiøkalt politiet. Hvertfall i våre yrker..... tror folk på arbeidsplassen min og sjefen hadde mistet all respekt for meg. Så for meg er dette en ganske big deal. Men skjønner at fir andre så er dette helt greit. Mulig jeg hadde tenkt slik selv dersom jeg hadde hatt en mer ubetydelig jobb. Anonymous poster hash: b95d7...a86 Hele.. Nå mister du igrunn ALL troverdighet !! Ubetydelige jobber ? Hva er det i dine øyne, og hva jobber du som egentlig ?Jeg jobber i et av Norges største advokat firmaer, og kjenner mange toppolitikere, advokater og finansmenn som ofte tar seg "linjer" på fest.. Forøvrig til hverdags og .. Anonymous poster hash: f5c05...9c0
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #16 Skrevet 13. januar 2014 Ikke sånn altså, men det er ganske mye mer vanlig enn folk tror å bruke slikt i helgene. Og det er maaange ressurssterke som driver på slik. Anonymous poster hash: 2d713...a7d
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #17 Skrevet 13. januar 2014 Så lenge det ikke var barn i huset er dette helt uproblematisk og ganske vanelig. Hvis du er ukomfortabel med det får du la vær å gå på fest hos de neste gang da. Anonymous poster hash: 015b9...dc5
Gjest lillehi Skrevet 13. januar 2014 #18 Skrevet 13. januar 2014 Må si jeg blir ganske overrasket og litt trist over hvor mange som synes dette er uproblematisk og ok! Men kanskje jeg ikke følger helt med🙀😏
Fru vims Skrevet 13. januar 2014 #19 Skrevet 13. januar 2014 Dette er ganske vanelig. Også spesielt hos resursterke mennesker. Men skjønner at du reagerte. Selv om barna ikke var der så kan få en del ettervirkninger av den type stoffer. Så bra er det ikke. Og ulovlig er det også. Men ville nok ikke gjort noe med det. så lenge barna har det bra. Dra heller på en annen fest neste gang.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #20 Skrevet 13. januar 2014 Jeg har selv vokst opp med en narkoman forelder, og MANGE visste det. Egentlig begynte det bare med "helgemorro" når vi barna ikke var der, men vi har virkelig lidd. Jeg hadde nok reist meg og gått derifra, og kanskje tilogmed sendt en bekymringsmelding til bv, fordi jeg ikke vil at noen barn skal måtte oppleve det som jeg gjorde som liten. Forresten finnes det mange jobber der man må holde seg helt unna rus, og også de som bruker det. En venninne er politistudent, og hun vil bli utvist fra skolen dersom hun oppholder seg på en fest der politiet kommer og tar folk i å ruse seg. De som jobber innenfor forsvaret har samme retningslinjer, og ettersom politistudenter må holde seg unna, regner jeg med at de som er politi også må gjøre det. Jeg synes også det er rart hvor "vanlig" det har blitt med dop!? Ja, jeg liker å ta meg et glass vin, men jeg vet at i visse anledninger må jeg faktisk droppe det. De som bruker dop kan gjøre hva de vil hjemme hos seg selv, men de gangene jeg har opplevd at folk fyrer opp en joint på fest uten å skjekke at de som er der synes det er ok, blir jeg rett og slett sint.... Anonymous poster hash: ddafe...83d
MrsMilla Skrevet 13. januar 2014 #21 Skrevet 13. januar 2014 Ville anmeldt. Narkotika er ulovlig og finansierer kriminelle, våpen og elendighet for fattige familier i andre land. Meld ifra til politi da du er vitne, så får de avgjøre hva de vil gjøre med informasjonen. Ville også sendt bekymringsmelding siden dette faktisk er alvorlige saker! Synes det er utrolig dårlig av mange her inne som bruker strutsemetoden i sånne saker, og undervurderer/ ufarliggjører dette. Handler om å gjøre det som er rett selv om det er lettere å stikke hodet i sanden. Og å faktisk ha ryggrad nok til å tenke litt lenger enn kun seg selv og nærmiljø.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #23 Skrevet 13. januar 2014 Selv om folk morer seg på fest, trenger ikke det å si så mye om hverdagen. Vet om nok av oppegående ressurssterke folk med gode jobber som morer seg litt i ny og ne. Anonymous poster hash: fb076...fd6 Jeg klarer ikke helt å forsvare narkotikabruk med "å more seg litt." Tenk hvis det ligger kokaindryss på gulvet som yngstemann får i seg når han kryper rundt? Anonymous poster hash: 2da8e...3e3 Hehe, det er ikke mange som glemmer av eller mister litt kokain på gulvet uten å ta det opp etter seg altså ;P Og å anmelde dette synes jeg er å gå over grensen! Så lenge de er gode foreldre og det ikke er noen tegn til at dette er noe de gjør til daglig og de tar godt vare på barna sine ellers. Så må jeg nesten ærligtalt si at jeg synes det er frekt og annmelde de! Ja, faktisk temmelig frekt!! Om dette var noe som virkelig plaget deg. Så kunne du ha sagt noe til de mens du var der og gått din vei! Det er frekt å gå bak ryggen på noen som ser på deg som en venn.. Da får du heller skaffe deg en ryggrad nok til å si noe til de isteden for å gå bak ryggen på de!.. Anonymous poster hash: 37a68...92f
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #24 Skrevet 13. januar 2014 Anmeld det helt klart. Til barnevernet. Hvis alt annet er på stell og barna har det bra, så vil en anmeldelse kun resultere i at de får seg en smekk på fingrene og skjerper seg. Og skjønner at det faktisk ikke er ok å bruke dop når en har barn. Det er en ting hvis en ikke har ansvar for noen andre. Hvis barna hadde vært voksne, eller som en del av en utagerende ungdomstid. Men noe helt annet når en har små barn! Kokain og amfetamin er faktisk dødelig. Jeg kjente en som fikk hjerteinfarkt og døde da han var rundt 30 pga kokainbruk. Det er ikke ufarlig. Og det at mange gjør det gjør det faktisk ikke mindre farlig. Kanskje de gjør det ytterst sjeldent, men hvis de gjorde det på en fest der du var, og at du så at de også brukte det, så virker det jo som det kanskje ikke er så uvanlig for de? Jeg ville tro at det er de som har fasaden på stell (Breivik sin mor) er de som kommer unna med alt mulig. Og der det går lengst fordi ingen vil tro vondt om noen som virker så som de har kontroll på livet sitt. Gode jobber/fint hus/fine klær. Og det godt kan hende at barna lider allerede og at mange vet om det, men ikke sier fra/reagerer fordi en gjør gjerne ikke det når alt annet ser så bra ut? Tenk hvis det viser seg om noen år at de faktisk har et alvorlig rusproblem men du ikke sa ifra. Anonymous poster hash: d5641...14f
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #25 Skrevet 13. januar 2014 Sjokkert over hvor mange som mener dette er greit! Jeg er tidligere rusmisbruker, og har sett det meste når det gjelder rus.. Det er ikke greit å bruke narkotika når man har barn, selv om de ikke er der! Ettervirkningene henger i lenge etter helgen er over, og det er stor sjanse for at disse foreldrene kan bli avhengige.. Jeg også trodde jeg hadde kontroll, og ruste meg i begynnelsen bare i helgene. Før man vet ordet av det er hver dag "helg".. Det er også kriminelt å bruke narkotika, man risikerer fengsel, risikerer å miste barna sine.. Det ødelegger dømmekraften, psyken. Og man er elendige rollemodeller for barna sine! Det er få ting som provoserer meg mer enn foreldre som velger å bruke narkotika. Jeg har sett mange miste barna sine pga rus, jeg har sett barn som har hatt en forferdelig oppvekst pga rus. Hi: anmeld de, i alle fall meld til barnevernet! Du vet ikke hvordan disse barna har det.. Anonymous poster hash: 92707...02e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå