Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #1 Skrevet 13. januar 2014 Har ikke falt meg inn en gang. Why??? Mye tryggere inne i den lune stua tenker jeg?? Anonymous poster hash: ae973...6d0
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #2 Skrevet 13. januar 2014 Frisk luft er viktig. Jeg er ikke en forkjemper for fsove ute, tenker at man gjør det slik som passer seg og sin familie\bosted.. Allikavel er det viktig med frisk luft. En baby er jo ikke ute å leker på samme måte som eldre barn. Selv om jeg syns det er litt ille når babyer må sove ute i minus grader.. Men jeg er frysepinne da. Her sov han litt ute og litt inne, alt ettersom været og om jeg var ute eller ei.. Likte ikke å la vognen stå ute alene på vinterstid, så da sov han ute de dagene jeg gikk tur med han. Anonymous poster hash: 954a2...a6c
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #3 Skrevet 13. januar 2014 Det er ingen som har sagt at babyer må sove ute?? Min begynte å sove ute når jeg fant ut at han sov mye bedre ute. Men jeg klarte å finne ut av det helt selv. Han begynte å sove inne da han sov like godt inne som ute, da var han vel 8 måneder. Anonymous poster hash: 93dbe...70f
Modesty Blaise. Skrevet 13. januar 2014 #4 Skrevet 13. januar 2014 Fordi hun nekter å sove inne på dagtid Jeg kunne godt tenkt meg at hun kunne sovet inne på dagtid, men det har hun sin egen mening om... Vi har forsøkt å sove i senga, på fanget mitt, i vogna inne, legge seg sammen med meg osv. Uansett hva vi prøver på så sover hun dårlig, og vokner lite uthvilt etter maks 25 min. Og hun bruker minimum 30 min på å sovne Hvis vi derimot går ut på tur så sovner hun etter 5 min, sover godt i opp til 2,5 - 3 timer, og er blid og uthvilt når hun vokner. Jeg skal ikke påstå at jeg er bare blid og lykkelig over å gå ute på tur ca 5 timer om dagen. Vi har en fellesterasse så hun kan ikke bare settes ut der... Men hvis jeg skal se noe positivt med all denne gåingen så er det at det tok under 2 mnd å bli kvitt kg jeg la på meg mens jeg var gravid
me_87 Skrevet 13. januar 2014 #5 Skrevet 13. januar 2014 Fordi babyen min sov ca en halvtime inne,mens ute i vognen sov han gjerne i to timer.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #6 Skrevet 13. januar 2014 Frisk og ny luft. De må ikke sove ute, men bedre det enn å ligge i et innestengt hus om vinteren med gammel luft og støv som sirkulerer. De små har alltid sovet ute til -10. Min mann og to barn har astma. De trives mye bedre å sove ute alle tre pga dårlig inneklima hos oss, barnehage eller hvis de drar på turer. Teltet brukes sommer som vinter Anonymous poster hash: 48f57...5a9
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #7 Skrevet 13. januar 2014 De MÅ jo ikke det, men min sover best ute ihvertfall. Spesielt om det er litt kjølig. Altså ikke i 20 minus, men det forekommer ytterst sjelden her hvor vi bor. Anonymous poster hash: 1fef9...241
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #8 Skrevet 13. januar 2014 Har ikke falt meg inn en gang. Why??? Mye tryggere inne i den lune stua tenker jeg?? Anonymous poster hash: ae973...6d0 Spørs litt hvor liten babyen er tenker jeg. Også bor vi i kalde Norge, en liten baby har ikke akkurat veldig nytte av iskald luft. Men jenta mi på 10mnd sover veldig godt i vogna ute, om det er den friske lufta eller fordi hun er pakket godt inn, er ikke godt å si.. Anonymous poster hash: 78593...c41
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #9 Skrevet 13. januar 2014 Hvis barnet sover kjempe lenge ute på trilletur er det jo fordi det er avhengig av bevegelsen for å sove.. Om barnet sover bedre ute i frisk luft, stillestående vogn, så er det bare å lufte godt på soverommet for samme effekt;-)) å måtte sove ute er et skapt behov. Klart det er sunt med frisk luft, 2t hver dag mener jeg er hva som er anbefalt. Jeg går turer hver dag, også for egen del, men minste sover like godt og lenge i senga heldigvis!!! Anonymous poster hash: 7d2c0...e9b
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #10 Skrevet 13. januar 2014 Frisk og ny luft. De må ikke sove ute, men bedre det enn å ligge i et innestengt hus om vinteren med gammel luft og støv som sirkulerer. De små har alltid sovet ute til -10. Min mann og to barn har astma. De trives mye bedre å sove ute alle tre pga dårlig inneklima hos oss, barnehage eller hvis de drar på turer. Teltet brukes sommer som vinter Hva med all forurensingen ute da? Værre en normalt husstøv det vel? Kommer kanskje litt an på hvor man bor? Man kan gjøre mye for å få et bedre inneklima da;-), for kaldt er jo ikke bra for astma da.. Anonymous poster hash: 48f57...5a9 Anonymous poster hash: 7d2c0...e9b
❤lille stjerne❤ Skrevet 13. januar 2014 #11 Skrevet 13. januar 2014 min sov 15 min av gangen inne og 1-2 timer ute, så det fungerte best.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #12 Skrevet 13. januar 2014 Jeg vil gjerne at babyen skal sove ute, men hun har aldri vært glad i det. Sover gjerne 2-3 timer i vognen inne. Anonymous poster hash: f1e69...90a
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #13 Skrevet 13. januar 2014 Har terrasse på baksiden av huset der ingen kommer til uten å gå gjennom atua vår derfor setter jeg vogna der når han sover. Han sover mye bedre og lengere ute. Er mer opplagt. Ser selvsagt an Vær og temperatur. Men han har sovet ut i -7 uten vind:-) er det vind så ligger han inne i vogna. Legger han kun i sengen sin når han skal sove til natta:-) Anonymous poster hash: 3b5c9...8d9
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #14 Skrevet 13. januar 2014 Det er mange grunner. Det aller viktigste er at det er friskere luft. Det er mindre bakterier i lufta. Særlig når de begynner i barnehagen er det utrolig lurt at de sover ute. Da slipper de "unna" bakterier en liten stund. Man sover også bedre i frisk luft. Før luftet man hver dag, det gjør man ikke lengre. Lufta inne blir derfor stinn av baterier. Anonymous poster hash: c7067...aa7
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #15 Skrevet 13. januar 2014 Frisk og ny luft. De må ikke sove ute, men bedre det enn å ligge i et innestengt hus om vinteren med gammel luft og støv som sirkulerer. De små har alltid sovet ute til -10. Min mann og to barn har astma. De trives mye bedre å sove ute alle tre pga dårlig inneklima hos oss, barnehage eller hvis de drar på turer. Teltet brukes sommer som vinter Hva med all forurensingen ute da? Værre en normalt husstøv det vel? Kommer kanskje litt an på hvor man bor? Man kan gjøre mye for å få et bedre inneklima da;-), for kaldt er jo ikke bra for astma da.. Anonymous poster hash: 48f57...5a9 Anonymous poster hash: 7d2c0...e9b Mye man kan gjøre og vi har gjort det meste. Full kontroll siden mannen min har levd med det i over 40 år, men vi bor inord og vokst opp med andre holdninger om været. Mine ble født med astma og har alltid sovet best ute. Jeg sover heller ute enn inne selv. Telturer i -30 er helt normalt oss hos Vi følger ikke gradene, men vær vind og luftfuktighet. Har mye mer å si. Anonymous poster hash: 48f57...5a9
Babymammaen Skrevet 13. januar 2014 #16 Skrevet 13. januar 2014 Hjelper ikke å sove i vogna si på et rom med vinduet oppe her. Det var helt nede i sju grader på rommet i stad og hu sov bare en halvtime. Det skjer så og si aldri når hu sover ute på verandaen. Såå irriterende nå som jeg syns det var litt kaldt å la henne sove ute... Hmm
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #17 Skrevet 13. januar 2014 Mine tre har sovet ca 20 min inne og 2-3 timer ute .. Våkner opplagte og fornøyde istede for å være slitne og sure ;-) Anonymous poster hash: 7f73b...93e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå