Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #1 Skrevet 13. januar 2014 Sønnen vår har dager han ikke vil sove i sengen sin. Han vil bare ligge i fanget/armkroken og sovner fort der. I går hadde han en slik dag. Vi rakk ikke legge han ned i sengen engang før han våknet til og begynte å skrike. Da var det bare å ta han opp igjen og han roet seg fort i armkroken og sovnet. Siden vi hadde invitert mine foreldre på middag, ville jeg gjerne ha han til å sove i sengen slik at jeg kunne begynne på middagen, men det var nytteløst i går. Og da jeg absolutt måtte begynne, var han sulten. Det endte med at min mann laget middag mens jeg guidet han. Da mine foreldre kom var det samme greia. Han ville kun bli båret på. Prøvde flere ganger å legge han ned i sengen når han hadde sovnet, men han våknet fort. Moren min mente at jeg skjemte han bort. Hun sa at jeg burde bare la han ligge der og skrike. Det gjorde hun med oss da vi var små og vi hadde vel ikke tatt skade av det? Jeg mener at han er alt for liten til å bli bortskjemt, at han ønsker og trenger den nærheten, samtidig vite at mamma eller pappa er der. Når de hadde reist fortalte mannen min at han også mente at jeg var "alt for grei" med han. At sønnen vår truet med å skrike. Jeg fortalte igjen at jeg var sterkt uenig i det. Sønnen vår trenger den nærheten nå når han er så liten. Mannen min passet så på gutten mens jeg pratet i telefonen. Så hørte jeg at han begynte å skrike igjen. Mannen min har alltid vært veldig flink med sønnen vår og trøster og bærer rundt på han når han gråter. Men denne gangen hadde han bestemt at nå skulle han bare ligge i vuggen og skrike. Da jeg kom inn i stuen, sto mannen min å vugget på vogga mens sønnen vår ble "veltet" at og fram oppi der mens han skrek. Jeg ble helt sjokkert, plukket han raskt opp og prøvde å roe og trøste. Det tok en stund før han greide å roe seg ned. Nå er jeg redd for at mannen min har bestemt seg for at det er greit å la han ligge å skrike en stund. Jeg vil ikke at sønnen min skal skrike seg i søvn. Han er bare 6 uker. Nå er jeg nesten redd for å la mannen min passe han. Hva mener dere? Er det greit å bare la en 6 uker gamel baby å skrike i sengen uten å ta den opp? Anonymous poster hash: 5747f...a12
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #2 Skrevet 13. januar 2014 Nei, man kan ikke skjemme bort en baby på 6 uker. Anonymous poster hash: 54cbe...694
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #3 Skrevet 13. januar 2014 Nei! Den kan ikke bli bortskjemt og den skal ikke ligge å skrike. Kjøp bæretøy Anonymous poster hash: d048e...480
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #4 Skrevet 13. januar 2014 Klart ha vil ligge i arnkroken, han er jo vant til å ligge trangt å høre lyden av hjertet ditt! han har ingen forutsetning overhodet for å forstå hvorfor ham ligger alene. Ny sjef i heimen nå, ville aldri latt han grine alene Anonymous poster hash: ae612...f98
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #5 Skrevet 13. januar 2014 Nei det er ikke greit. Babyen gråter mindre jo tryggere den er på at den blir ivaretatt, så i det lange løp lønner det seg helt klart å respondere så raskt som mulig! Anonymous poster hash: 942bd...327
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #6 Skrevet 13. januar 2014 Nei. Og det høres det ut som du vet veldig godt. Sønnen min var en sånn baby som aldri skulle ligge alene. Han sov inntil meg om natten, og om dagen sov han kun om han fikk ligge oppå noen. Jeg hadde heldigvis hjelp fra foreldre og søsken som var med og byttet på å være "seng" for ham, for mannen gadd ikke. Han er 2 år nå og sover i vogn ute om dagen og på eget rom om natten, så jeg tror ikke han ble bortskjemt. Anonymous poster hash: d7673...a37
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #7 Skrevet 13. januar 2014 ingen babyer (eller barn) blir bortskjemte av kos, nærhet og trygghet!!!!!! Ville du latt mannen din ligge å skrike etter nærhet? Nei, du hadde trøstet han, og kost med han.... Man må selvsagt lære en baby (uten gråt) at det er greit og trygt å ligge alene, men den dagen kan komme senere.. De første 3mnd av en baby sitt liv er unntakstilstand der man ofte må utsette ting eller vente med noe pga barnegråt og at babyen må mates eller bare koses med. De blir ikke bortskjemte av det. Det er selvsagt ikke farlig om babyen må gråte 1min om man er på do, men å la babyen grine alene i en seng er bare grusomt.. Og babyen kommer heller ikke til å skjønne noe av det, eller roe seg. Jeg ville nok snakket med mannen om dette, og fortalt at man ikke blir bortskjemt av dette. Vi lever i 2014 nå, og vet bedre enn de gjorde før. Anonymous poster hash: 86dee...9cf
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #9 Skrevet 13. januar 2014 Nei, en så ung baby trenger kroppsnærhet og kos, så er enig med deg. Kjenner igjen mannens utsagn i min egen mann, han kunne også føle at de forstyrret og maste på oppmerksomhet. Følg mamma instinktet du! Når babyen blir noe eldre vil du/ dere kjenne igjen typen gråt og hva som er mer sutring etter oppmerksomhet, da var jeg litt "strengere", særlig ved soving om natta, men ville aldri brukt Ferber metode el. Les denne: http://m.db.no/2012/02/28/kultur/debatt/kronikk/babygrat/oppvekst/20440289/?www=1 Anonymous poster hash: ef98e...478
Gjest Bjørketreet Skrevet 13. januar 2014 #10 Skrevet 13. januar 2014 Bortskjemt er et veldig negativt ladet ord! Men når det kommer til å være bortskjemt på nærhet og kjærlighet så tror jeg ikke man kan bli bortskjemt nok - i hvertfall ikke når man er så liten! Jeg gjør det samme som deg med min baby
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #11 Skrevet 13. januar 2014 Min på straks 7 mnd har det litt sånn innimellom. Våknet i natt.og fikk komme i sengen vår . Sovnet og la han tilbake til sin. Anonymous poster hash: 17839...b51
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #12 Skrevet 13. januar 2014 Slenger meg med i nei'ene. Er ikke greit, og hva mor/far og hvermann måtte mene er uvesentlig. At mannen din slenger seg med er en uting. Du kan si som sant er at hvis han mener dette får han ikke passe barnet deres. Alt faller da på deg, men man gjør det som er riktig for barnet, ikke hva som er bekvemt for andre. Anonymous poster hash: d9d4c...c47
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #13 Skrevet 13. januar 2014 Er veldig glad for at ingen av mine foreldre eller svigerforeldre blander seg opp i hvordan jeg gjør ting. Aner ikke om de er enige, men de holder i hvert fall kjeft! Mine to yngste bodde på kroppen min de første 6 ukene av sitt liv, både når de sov og var våkne. Fra 6 ukers alder ble det lettere å legge dem for seg selv når de skulle sove. Vi fikk ingen uvaner av dette og har i dag trygge, glade barn. Anonymous poster hash: 4294b...bb0
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #14 Skrevet 13. januar 2014 Nei, selvfølgelig kan man ikke det. Utrolig teit påstand av foreldre.. Veldig gammeldags tankegang.. Nærhet fører kun til positivitet, lytt til ditt eget hjerte, høres ut som du gjør helt rett!!! Anonymous poster hash: 0873e...9f1
LillaGorilla♥♥ Skrevet 13. januar 2014 #15 Skrevet 13. januar 2014 For det første; man lar IKKE en baby ligge og skrike alene! Det er ikke noe å diskutere en gang, uansett grunn til gråten! For det andre; en så liten baby SKAL "skjemmes bort" på nærhet, kjærlighet og trøst, dvs at de skal få alt de vil ha og trenger av det! For det tredje; DU er mamma, DU kjenner ungen din, DU bestemmer. Følg instinktene dine!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #16 Skrevet 13. januar 2014 Jeg mener bestemt at det er rett. Men når mann får både mamma og mannen" i mot" seg, er det godt å få høre fra andre at man ikke kan skjemme bort et så lite barn. Jeg har dessverre veldig lett for å føye meg til det andre mener er rett og er redd for at andre skal syns jeg er en dårlig mor. Hi Anonymous poster hash: 5747f...a12
Gjest Julia1984 Skrevet 13. januar 2014 #17 Skrevet 13. januar 2014 Ville tatt en alvorsprat med mannen. Google artikler, vis han. Vis foreldrene dine også. Kanskje de trenger en oppdatering!!
Jippipippi Skrevet 13. januar 2014 #18 Skrevet 13. januar 2014 Jeg tror i hvert fall de kan få litt "dårlige" vaner. Min minste ville være på en av oss hele tiden. Det var ganske krevende når jeg var aleine og skulle gjøre de andre klar for skole og bhg eller andre ting. Når man har flere barn er det ikke lett å ha de på seg hele tiden. De må rett og slett lære å ligge litt. Hadde han skulle sovet med meg om natten, hadde ikke jeg fått sovet. Jeg sover så tungt at jeg er redd jeg ville rullet over han. Ingen i familien er tjent med en konstant trøtt mor. Nå er din baby så liten, men obs at dere ikke skaper uvaner som kan bli vanskelig for barnet seinere. Jeg har en venninne som fremdeles må ligge med sønnen sin, han er 8 år! Han kan ikke ligge hos noen andre og det er krise om hun ikke er hjemme. Din baby er så liten enda, men vaner dannes tidlig. Jeg tror i hvert fall det er viktig å være obs på det!
Hjertefru Skrevet 13. januar 2014 #19 Skrevet 13. januar 2014 Er enig med flertallet her, en så liten baby trenger all nærhet og kos han ber om! Min siste og jeg samsov til han var ca 6 uker, så fant vi etter hvert ut at han roet seg bedre i egen seng, nå er han kun i senga mi for amming. 6 mnd nå. Men jeg skjønner deg veldig godt at du blir lei deg og usikker hvis du er helt ny mor og både svigerforeldre og mann mener du gjør feil. Husker selv når jeg var førstegangs.... Har etterhvert opparbeidet meg trygghet og erfaring og overfører nå glatt sånne " gode råd". At besteforeldre kommer med slike råd er ikke rart, sånn var det tidligere. Husmorepoken og alt det der med masse oppgaver for mor...babyene lå og gråt og måtte vente 3-4 timer på neste måltid. Nye tider nå, heldigvis. At mannen din er enig med sine foreldre er nå så, han er vel usikker han også. Bæretøy er helt konge, har jeg oppdaget som "gammel" firebarnsmor! Lykke til !
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #21 Skrevet 13. januar 2014 Mitt tips er å bære i sjal eller ergo baby. Jeg bærer min hjemme i ergo-babysele, litt tyngre å få gjort husarbeid men man bli vant. Kjenner virkelig hvor godt babyen roer seg der. Ofte lar jeg han sovne der i selen, og så legger jeg han og da sover han en god stund i senga si. Og så tenker jeg på det som ekstra trening Hilsen 2.gangs mamma med 6 ukers baby. Anonymous poster hash: 9182c...455
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #22 Skrevet 13. januar 2014 Mitt tips er å bære i sjal eller ergo baby. Jeg bærer min hjemme i ergo-babysele, litt tyngre å få gjort husarbeid men man bli vant. Kjenner virkelig hvor godt babyen roer seg der. Ofte lar jeg han sovne der i selen, og så legger jeg han og da sover han en god stund i senga si. Og så tenker jeg på det som ekstra trening Hilsen 2.gangs mamma med 6 ukers baby. Anonymous poster hash: 9182c...455 Sjal skal jeg prøve å få tak i. Tror det vil gjøre hverdagen enklere. Anonymous poster hash: 5747f...a12
Appelsinpiken Skrevet 13. januar 2014 #23 Skrevet 13. januar 2014 Be mannen lese seg opp på tilknytningsomsorg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå