Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #1 Skrevet 13. januar 2014 Har det jo hyggelig når jeg møter venner/familie, men etterpå føler jeg meg ofte nedfor.. vet ikke helt hva det kommer av, men jeg føler meg utslitt av å være mye sammen med andre. Føler meg så ulik andre mennesker da jeg er følsom av natur og har ikke sånn frekk og sarkastisk humor som mange har. Folk synes også det er moro å spøke på min bekostning da de merker at jeg ikke er helt "der". Denne følelsen får jeg omtrent uansett hvem jeg er sammen med. Synes folk er så overfladiske og det er langt mellom de ekte samtalene. Føler at de eneste jeg kan være 100% meg selv med er sammen med mannen min og barna mine.. er ikke deppa ellers. Er det noe galt med meg? Anonymous poster hash: 2a001...783
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #2 Skrevet 13. januar 2014 Kanskje du gir mer av deg selv enn du får igjen! Når man er sammen med andre "utveksles energi". Prøv å hold litt igjen, sett grenser for deg selv om hvor mye du gir. Det er ikke noe galt i å være litt reservert. Syns det høres ut som du sliter deg ut psykisk, rett og slett :-) Lykke til! Anonymous poster hash: 51146...c07
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #3 Skrevet 13. januar 2014 Kan godt være noe i det du sier. Jeg prøver å være hyggelig, interessert og sier aldri ting som kan såre noen mens andre bare brauter frem som de vil i mine øyne. Tror folk ser på meg som litt svak.. Anonymous poster hash: 2a001...783
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #4 Skrevet 13. januar 2014 Introvert? Kjenner meg litt igjen i det du sier Anonymous poster hash: 31d2d...2ad
Skylander Skrevet 13. januar 2014 #5 Skrevet 13. januar 2014 Høres ut som meg du. Har ingen gode råd å gi desverre. Klem
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #6 Skrevet 13. januar 2014 Les om høysensitivtet. Kanskje det kan passe på deg? Anonymous poster hash: 6950c...555
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #7 Skrevet 13. januar 2014 Tror jeg er både høysensitiv og introvert, har lest endel om det før. Dårlig kombinasjon, spesielt i selskap med tøffere og ekstroverte personlighetstyper. Anonymous poster hash: 2a001...783
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #8 Skrevet 13. januar 2014 Det er derfor du må skjerme deg selv. Når du er sammen med andre, hold deg litt i bakgrunn, snakk bare der du virkelig vil være med. Ingen kommer til å reagere og kanskje du får det bedre etterpå. Klem Anonymous poster hash: 51146...c07
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #9 Skrevet 13. januar 2014 Jeg er også høysensitiv og introvert og blir sliten av og i sosiale lag. Jeg må derfor skjerme meg selv. Jeg tar en tur inn på et rom og bare puster litt f.eks. Jeg planlegger aldri sosialt samvær to dager på rad. Jeg hviler meg mye og lar tankene flyte. Å være høysensitiv kan føre til psykiske plager. Kan anbefale boka: "sensitiv og sterk". Der står det endel om hvordan du kan la din sensitivitet bli din styrke og ikke din svakhet! Har du forsøkt yoga? Mange har god nytte av det. Anonymous poster hash: 6950c...555
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #10 Skrevet 13. januar 2014 Jeg er av samme ulla. Min søster med asparges og en veldig mørk/negativt personlighet kan jeg være sammen med en time før jeg begynner å bli sliten. Ofte sånn på andre også selv om jeg stor koser meg En fin egenskap å ha når noen venninner er lei seg eller tenker på noe. Er ofte jeg kommer dem i forkjøpet og spør om alt er bra. Slitsomt til tider, men utrolig viktig å jobbe med seg selv og finne løsninger som funker for deg Anonymous poster hash: cf8e9...518
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #11 Skrevet 13. januar 2014 Jeg er samme type.. Og det er grunnen til at jeg velger vennene mine med omhu. Har ikke omgang med noen som er brautende og som ikke jeg går overens med. Anonymous poster hash: 70658...85b
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #12 Skrevet 13. januar 2014 Jeg har det på samme måte som deg. Mannen synes ikke særlig om det, for han er helt omvendt. Anonymous poster hash: 479ff...b53
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #13 Skrevet 13. januar 2014 Jeg prøver å velge venner med omhu, men det er ikke så enkelt med folk en har kjent i mange år eller familie/svigerfamilie.. av og til er det verst med de en MÅ ha kontakt med. Anonymous poster hash: 2a001...783
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå