Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #26 Skrevet 13. januar 2014 Har hatt mac siden 2008, og jeg kan ikke forstå hva den ikke kan brukes til. Hittill har jeg oppdaget ett eneste program hvor jeg trengte PC, og da finnes det annen programvare som er vel så god til mac... Har aldri hatt problemer med streaming, eller excel (?) og sistnevte bruker jeg daglig på jobb....Eneste jeg har slitt med innimellom er bank (java-/&%/&%) men det kan unngåes ved at man bruker firefox-browseren istedet for safari. Tror som en sier over, du må sammenligne en dyrere PC med mac for å få et riktig sammenligningsgrunnlag. Flere PCer er sikkert supre...Jeg har imidlertid falt for mac sitt oppsett og operativsystem Anonymous poster hash: 471d8...c40
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #27 Skrevet 13. januar 2014 Det er et par tilleggsfunksjoner i exel som ikke fungerer på Mac. Kjipt, men er overhodet ingen grunn til å velge bort Mac med mindre du bruker dem til daglig( det semesteret på skolen jeg trengte dette brukte jeg bare skolens pc i de tilfellene det var nødvendig). Ellers har jeg aldri hatt problem med avspilling av filmer eller andre ting... Det tar litt tid å sette deg inn i p bruke maskinen effektivt første gangen, men det er så verdt det! Dessuten har jo Windows gjort det de kan for å etterligne Mac. En annen fantastisk ting med Mac er at det så godt som ikke(tror ikke i det hele tattk) finnes virus:) Anonymous poster hash: 12413...79d
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #28 Skrevet 13. januar 2014 Merkelig om det stemmer det med excel, for en får jo excel også til mac som i utgangspunktet skal fungerer helt likt som på pc. Uansett bruker jeg bare libra/open office på pc hjemme og det virker utmerket til mitt bruk. Bruker excel i jobbsammenheng da, men er ikke noe avensert bruker. http://www.microsoftstore.com/store/mseea/no_NO/pdp/Office-for-Mac-Home-and-Student-2011/productID.254538300 Blir mer og mer overbevist om at jeg vil ha mac. Ingen av de jeg har snakket med som har mac har angret, og det sier litt. Anonymous poster hash: d5d4c...f64
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #29 Skrevet 13. januar 2014 Merkelig om det stemmer det med excel, for en får jo excel også til mac som i utgangspunktet skal fungerer helt likt som på pc. Uansett bruker jeg bare libra/open office på pc hjemme og det virker utmerket til mitt bruk. Bruker excel i jobbsammenheng da, men er ikke noe avensert bruker. http://www.microsoftstore.com/store/mseea/no_NO/pdp/Office-for-Mac-Home-and-Student-2011/productID.254538300 Blir mer og mer overbevist om at jeg vil ha mac. Ingen av de jeg har snakket med som har mac har angret, og det sier litt. Anonymous poster hash: d5d4c...f64 Men da kjøper du det. Det høres uansett ikke ut som om du skulle få bruk for noen av de funksjonene som er problematiske med mac. Anonymous poster hash: 4e6a2...7ca
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #30 Skrevet 13. januar 2014 Har hatt både og, men endte på pc. Det var flere ting som ikke virket på macen, programmer, spill etc. Synes også den var vanskelig å forstå i begynnelsen, og følte ikke den var særlig brukervennlig. Men den var mer stabil, og var så god som ny selv to år senere. Nå har jeg derimot en pc som har vært like stabil som det macen var, og er omtrent like god som da den var ny. Litt tregere i oppstart, men her er det snakk om fra å bruke 2 sekunder tidligere, til nå kanskje 5 sekunder. Anonymous poster hash: b53d4...26b
wilmus Skrevet 13. januar 2014 #31 Skrevet 13. januar 2014 Huset vårt kalles Eplehuset på folkemunne Her bor to macbooker, en Imac, Ipad,iphoner, Appletv og i det hele tatt.. Kunne aldri i verden gått tilbake til pc. Får helt angst av å bruke mammas pc når vi er på besøk. Alt går så ufattelig treeeeeigt!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #32 Skrevet 14. januar 2014 Huset vårt kalles Eplehuset på folkemunne Her bor to macbooker, en Imac, Ipad,iphoner, Appletv og i det hele tatt.. Kunne aldri i verden gått tilbake til pc. Får helt angst av å bruke mammas pc når vi er på besøk. Alt går så ufattelig treeeeeigt! Tregt, ja. Det er det som irriterer meg. Pc`en min er 3 år gammel og brukt pent. Den ser helt ny ut, men er blitt veldig treg. Når jeg så søker på google ser jeg at de som har mac sier at deres maskiner ikke blir noe særlig tregere med årene. Med det i tankene pluss at de nye macbook air har batteritid på 12 timer så frister det å prøve en mac denne gangen. Ulempen er å måtte lære seg et helt nytt system. Anonymous poster hash: d5d4c...f64
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 14. januar 2014 #33 Skrevet 14. januar 2014 jeg synes ikke det var vanskelig å lære seg, men jeg lærer jo fortsatt nye ting. Veldig intuitivt og enkelt, men man må få sletta pc-vanene. Ungene velger min mac fremfor farens pc.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 14. januar 2014 #34 Skrevet 14. januar 2014 Mitt hode forstår seg ikke på eple-produkter, så jeg holder meg til pc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå