Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #1 Skrevet 13. januar 2014 Skal kjøpe meg ny maskin. Lurer på en macbook air. De koster litt, men ser at mange sier de har tilsvarende lengre levetid. Så ser de jo mye bedre ut. Noen som har meninger, bør jeg kjøpe mac eller vanlig PC? Anonymous poster hash: d5d4c...f64
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #2 Skrevet 13. januar 2014 vi har mac air,kjempefornøyd! er lett, kvikk og lett å lære. Anonymous poster hash: 4a13e...a93
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #3 Skrevet 13. januar 2014 "Once you go Mac, you"ll never go back" - morsomt ordtak:) Jeg er kjempefornøyd med Mac. Levetiden er betydelig mye lengre enn med pc(i de fleste tilfeller). Min air er tre år gammel og like god som ny. Mannens Mac er vel 6-7år gammel og det eneste "problemet" med den er at den er endel større og tyngre en mn, ellers fungerer den ypperlig. Du vil nok få til svar at pc-brukere velger pc og Mac-bruker velger Mac:) Anonymous poster hash: 12413...79d
Elsker livet Skrevet 13. januar 2014 #4 Skrevet 13. januar 2014 Den macen jeg prøvde noen måneder var utrolig lite brukervennlig. Men den oste kvalitet. Jeg vurderer ikke mac etter det.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #5 Skrevet 13. januar 2014 Vi har en mac i huset. Aldri mer. De er rigide på bruk av egen programvare. Det er derfor mange ting vi ikke får brukt den maskinen til. Anonymous poster hash: 4e6a2...7ca
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #6 Skrevet 13. januar 2014 Den macen jeg prøvde noen måneder var utrolig lite brukervennlig. Men den oste kvalitet. Jeg vurderer ikke mac etter det. Var det maskinen eller var det du som ikke klarte å venne deg til macen. De fleste jeg snakker med sier det tar et par uker så har de lært det, men vi er alle forskjellige. Vi har en mac i huset. Aldri mer. De er rigide på bruk av egen programvare. Det er derfor mange ting vi ikke får brukt den maskinen til. Anonymous poster hash: 4e6a2...7ca Hva får du ikke brukt den til? Anonymous poster hash: d5d4c...f64
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #7 Skrevet 13. januar 2014 Helt klart Mac Har hatt min iMac i 7 år og har ikke opplevd noen problemer i det hele tatt. Anonymous poster hash: 8e20f...9c0
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #8 Skrevet 13. januar 2014 mac!!!!!!!!!!!! Anonymous poster hash: 8c59e...6a1
Elsker livet Skrevet 13. januar 2014 #9 Skrevet 13. januar 2014 Jeg syns det var vanskelig å finne frem "der inne", vanskelig med bildebehandling og tekst f,eks. De hoppende ikonene nede på skjermen var fryktelig irriterende.Ledningen var også plagsomt kort. Men skjermkvalitet og selve følelsen når en åpent lokket, trykket på tastene og utseende på den var perfekt.
Elsker livet Skrevet 13. januar 2014 #10 Skrevet 13. januar 2014 Jeg er forresten ikke typen som tar slike ting sakte eller er skeptisk til å prøve noe nytt. Men mac funket ikke for meg altså. Litt skuffet, men har kommet over det nå.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #11 Skrevet 13. januar 2014 Den macen jeg prøvde noen måneder var utrolig lite brukervennlig. Men den oste kvalitet. Jeg vurderer ikke mac etter det. Var det maskinen eller var det du som ikke klarte å venne deg til macen. De fleste jeg snakker med sier det tar et par uker så har de lært det, men vi er alle forskjellige. Vi har en mac i huset. Aldri mer. De er rigide på bruk av egen programvare. Det er derfor mange ting vi ikke får brukt den maskinen til. Anonymous poster hash: 4e6a2...7ca Hva får du ikke brukt den til? Anonymous poster hash: d5d4c...f64 Lønnsprogram, utviklingsverktøy på mannens jobb, streeming fra en del tilbydere, noen programmer laget i excel og en god del spill. Anonymous poster hash: 4e6a2...7ca
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #13 Skrevet 13. januar 2014 Jeg har alltid hatt PC og godt fornøyd med den. Jobben min kjøpte mac til meg for ett år siden (de fleste andre fikk også) og jeg er ikke fornøyd med den. En del av programmene jeg brukte er ikke kompatible med mac, brukergrensesnittet er jeg ikke fornøyd med ol. Enden på visa er iallefall at jeg får ny PC nå og macén blir kassert. Jobben min har også innsett mac sin begrensning og de har derfor også vedtatt at Mac ikke står på innkjøpslista lenger når nytt utstyr må kjøpes. Anonymous poster hash: e4dab...fa3
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #15 Skrevet 13. januar 2014 Mac fungerer veldig dårlig til officepakken, spesielt excel! Hvis dere bruker dette ville jeg gått for pc. Og etter jeg så dette programmet: http://tv.nrk.no/serie/forbrukerinspektoerene/mdhp11000214/08-01-2014 må jeg si at jeg ble veeeldig skeptisk til apples proprietary design (hva heter det på norsk? Slik at det ikke fungerer med noe annet...). Se fra ca 30 min og utover. Har dere iphone og ipad fungerer mac fint, hvis dere har noe annet, som samsung, ville jeg aldri kjøp en mac! Anonymous poster hash: 83aea...f85
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #16 Skrevet 13. januar 2014 Men office pakken finnes jo også til mac. Hva er det som ikke virker da? Jeg skal ha den til privat bruk. Dvs. for det meste biledbehandling, musikk, streaming(netflix, youtube osv) og internett. Spill er ikke aktuelt. Jeg har fra før iphone, ipad og apple tv og liker alle godt. Alt bare virker, men vet jo ikke om det er slik på en mac. Men er så lei disse pc`ene som blir treige etter et par år. Hva er det som ikke virker av streamingtjenester da? Anonymous poster hash: d5d4c...f64
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #17 Skrevet 13. januar 2014 Opp! Men office pakken finnes jo også til mac. Hva er det som ikke virker da? Hvilke streamingtjenester er det som ikke virker? Anonymous poster hash: d5d4c...f64
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 13. januar 2014 #18 Skrevet 13. januar 2014 Jeg sier meg helt enig med ordtaket Kjøpte mac for tre år siden, og den er god som gull enda. Når jeg en gang må ha ny er jeg ikke i tvil om hva jeg velger. Når det er sagt så kan du selvsagt ikke sammenligne en pc til 3000 med en mac til 10.000. En dyr pc er også bedre enn en billig pc, så du kan ikke bare tenke at macen er dyrere.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #19 Skrevet 13. januar 2014 Jeg er veldig fristet til å bare kjøpe en mac, men ble litt i tvis når noen påstår at det er mye som ikke virker på mac. Spesielt streaming er jeg glad i. Men irriterende at de som skrev det ikke svarer på hva de har problemer med. Kan jo være de er avlogget. Anonymous poster hash: d5d4c...f64
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 13. januar 2014 #20 Skrevet 13. januar 2014 det eneste jeg har slitt med er java. Nå har heldigvis banken min også begynt med bank-id på mobil, så jeg slipper javahelvete. Jeg bruker min til bl.a. streaming og har aldri hatt problemer med det. Jeg bruker også excel (bruker openoffice), men jeg er ingen avansert bruker. Jeg har aldri vært ute for noe som ikke har virket på mac.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #21 Skrevet 13. januar 2014 det eneste jeg har slitt med er java. Nå har heldigvis banken min også begynt med bank-id på mobil, så jeg slipper javahelvete. Jeg bruker min til bl.a. streaming og har aldri hatt problemer med det. Jeg bruker også excel (bruker openoffice), men jeg er ingen avansert bruker. Jeg har aldri vært ute for noe som ikke har virket på mac. Er kanskje mange brukerfeil som er ute å går. Skal ned på Elkjøp å snakke med en jeg kjenner der og høre hva han anbefaler. Har veldig lyst på en Macbook air med 12 timers batteritid. Anonymous poster hash: d5d4c...f64
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #23 Skrevet 13. januar 2014 Men office pakken finnes jo også til mac. Hva er det som ikke virker da? Jeg skal ha den til privat bruk. Dvs. for det meste biledbehandling, musikk, streaming(netflix, youtube osv) og internett. Spill er ikke aktuelt. Jeg har fra før iphone, ipad og apple tv og liker alle godt. Alt bare virker, men vet jo ikke om det er slik på en mac. Men er så lei disse pc`ene som blir treige etter et par år. Hva er det som ikke virker av streamingtjenester da? Anonymous poster hash: d5d4c...f64 Excel er crap i forhold til pc-versjonen. Jeg leser økonomi og vi jobber en god del med statistikk og slik og der henger altså ikke mac-brukerne helt med fordi programmet er tungvindt og utilstrekkelig. Det er også en del programvare som ikke er mac-kompatibelt, og hva gjør man med alle internetvideoer som ikke kan spilles fordi de ikke er kompatible? Finnes nok en løsning på det siste da, jeg har ikke mac bare ipad. Når det kommer til musikk fungerer spotify bra, og som kunstner-pc ift bilder og slikt er den veldig bra. Anonymous poster hash: 83aea...f85
Light of my life Skrevet 13. januar 2014 #24 Skrevet 13. januar 2014 Tror dette med streaming ikke er noe problem lenger. Har iPhone, iPad, Apple TV, og mannen har en Mac, men jeg må ha PC pga jobben. Hadde jeg kunnet velge selv hadde jeg hatt Mac.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #25 Skrevet 13. januar 2014 Uten tvil MAC!!! Anonymous poster hash: 7eee4...e5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå