Gå til innhold

Andre som slet med introdusering av mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette her går ikke så bra...Jeg trenger råd!

Jeg har begynt å introdusere grøt til babyen min på 4 måneder, vi er bare på 5. dagen med prøvesmaking,  men han HATER det!  :sad:

Han lager grimaser, spytter ut og brekker seg. Jeg gir meg fort, vil ikke plage han så mye siden vi har nettopp begynt. Jeg har prøvd litt forskjellig konsistens på disse få dagene for å se om han likte det bedre, men det hjalp ikke. 

Tar gjerne imot råd!

Takk :)

Anonymous poster hash: ff188...b5a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd grønnsaksmoser?

Vi driver også på å introduserer mat om dagen. Grøt er helt uinteressant, men det jeg har laget selv av frukt og grønnsaker syns hun er helt greit :)

Skrevet

5 dager er ikke så mye. Kanskje det er litt tidlig enda. Ikke stress og gi det litt tid så blir det kanskje bedre om ikke lenge. Og hva med å prøve noe annet enn grøt.....

Slet veldig med min eldste. Der måtte vi stadig ta pauser for at det ikke skulle bli for tvangspreget. Han var vanskelig å få i fast føde helt til han var 1 år. Da gikk det plutselig bedre. Spiste så det meste til han var 2 år, så begynte det å blir verre igjen. Han er nå 5 år og er nokså kresen og vanskelig i matveien.

Noen er bare sånn og det er lite man kan gjøre med det. Jeg slo meg ganske tidlig til ro med at han var sånn og har stresset lite med det.

Anonymous poster hash: c7d95...59c
Skrevet

Gi litt og litt, og bruk god tid.. Prøv litt forskjellige konsistenser og smaker etterhvert.

Her tok mattilvenningen over 1mnd.. Og i mellomtiden drakk han ganske mye nan, så det var en god grunn til at han egentlig skulle spise noe annet. Plutselig en dag ville han ha masse grøt og middag

Anonymous poster hash: 6a7fa...2db
Skrevet

hva med fruktmos?de er søte og gode

Anonymous poster hash: f0c06...ab7
Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg skal prøve med litt grønnsak neste gang for å se om han liker det bedre :)

Jeg har et eldre barn som elsket mat fra dag en, så dette her er helt nytt for meg...

Skrevet

Og jeg er glad for at jeg begynte nå. Jeg skal tilbake på skolen i april og forventer at han spiser bra til da, siden mannen skal være hjemme med han i 4-5 timer (på de lengste dagene). 

Jeg har skrevet om dette her for ikke så lenge siden. Spurte råd om hvordan jeg skulle begynne.

Med eldste sønnen min fulgte jeg ingen regler. Jeg bare begynte med grøt, ga frukt neste dag, osv. Jeg var ung og kunne ikke så mye. Men det gikk heldigvis bra. Denne gangen vil jeg gjøre det riktig, og ironisk nok så er det jammen vanskeligere (babyen er mye mer kresen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...