Gå til innhold

Bleie spm

HH80

Anbefalte innlegg

Min lille gutt er en uke idag og jeg ammer selvfølgelig ofte. Men bleiene holder jo ikke tett på natta... Skiftet bleie ved 4 tiden inatt da han hadde bæsja. Ammet igjen kl. 7 og da vi sto opp kl 10 var pysj og baby gjennomvåt ! Holder de virkelig ikke lenger.?? Han veiene vel ca 4 kg nå og bleiene er str 3-6 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pampers er best å bruke. De lekker mindre. Når det er sagt ble det gjerne skiftet 2-3 ganger per natt de første par månedene fordi det var fryktelig mye tiss i bleiene (og ofte bæsj frem til ca en måneds alder).

Anonymous poster hash: a19e3...b92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problem her.. Bruker libero nr.2. Og han våkner midt på natta med tiss oppetter ryggen så vi må skifte pysj og hele pakka :/ bare på natta det skjer...kanskje vurdere å prøve pampers da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme problem som deg.brukte papers comfort,men de lakk de også,selv om de var klart best.måtte skifte på jenta hver eneste natt sånn at hun ikke ble uttissa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med pampers stinker det urin selv når lillegutt bare har tisset en liten skvett. Jeg syns libero er mye bedre sånn sett.

Men passer dere på at "vingeklaffene" langs låret går utover? Merker at når jeg er litt for rask med bleieskiftet, og klaffene peker inn mot rompa, så lekker bleia.

Eller kan det være at bleia er for liten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve meg litt frem. Pampers er nå kjøpt inn og tatt på for natten : )) så får vi se : )) takk for svar !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasongen på barnet spiller også inn. Min erfaring er at liberobleier passer best smale barn, og pampers passer bedre de solide typene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og min erfaring er at min lange, smale jente kun kan bruke Rema 1000 sine bleier. Eneste som holder tett om natta. Og et pluss er at de er råbillige :) har prøvd pampers og forskjellige typer libero, dessverre lakk alle sammen. Så husk Rema 1000 bleier hvis de andre ikke funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema 1000 og coop sine er vel nesten like? Vi bruker alle typer billig bleier, syns de funker supert alle sammen ;) men bruker en str større enn den han "passer" inn i, altså i følge kg så skulle han brukt 4, men vi bruker 5 :) Han er 8 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte også bytte bleier minst to ganger for natten de første to mnd.... Så mye tiss, og er det avføring så er jo den rennende også ofte :P Måtte bytte slik at det ble plass i tilfelle det skulle komme noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...