Gå til innhold

Kan Klarna gjøre dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte varer på lekmer.com før jul. Fikk ikke faktura og glemte hele greia da jeg kjøpte så mye på nett i den perioden. Fikk så purring. Denne betalte jeg 3-4 dager etter forfall (slurv). Tre dager etter at jeg betalte denne fikk jeg inkassovarsel med forsinkelserente og enda et purregebyr. Denne fakturaen var fratrukket beløpet for varene og det forrige purregebyret jeg allerede hadde betalt, så de har jo registrert at fakturaen allerede var betalt når de sendte ut inkassovarsel.

Må jeg betale? Står det noe i lovverket om dette? Er ganske sikker på at jeg aldri fikk første faktura, for jeg har lett overalt, men betalte purringen likevel for gadd ikke styre med det. 

Anonymous poster hash: 30c4e...149
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frekke jævler. Har hørt at mange sliter med det samme på lekmer.

Anonymous poster hash: b4b62...522
Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Nei, det har de selvsagt ikke lov til.

Skrevet

Ja, du må betale gebyret om du betalte for sent.

Anonymous poster hash: a3546...448
Skrevet

Bestilte varer på lekmer.com før jul. Fikk ikke faktura og glemte hele greia da jeg kjøpte så mye på nett i den perioden. Fikk så purring. Denne betalte jeg 3-4 dager etter forfall (slurv). Tre dager etter at jeg betalte denne fikk jeg inkassovarsel med forsinkelserente og enda et purregebyr. Denne fakturaen var fratrukket beløpet for varene og det forrige purregebyret jeg allerede hadde betalt, så de har jo registrert at fakturaen allerede var betalt når de sendte ut inkassovarsel.

Må jeg betale? Står det noe i lovverket om dette? Er ganske sikker på at jeg aldri fikk første faktura, for jeg har lett overalt, men betalte purringen likevel for gadd ikke styre med det. 

Det spiller ingen rolle om du betalte før de sendte ut inkassovarsel. Du betalte etter forfall og skal da belastes purregebyr og renter. Kjedelig, men sånn er det.

Anonymous poster hash: a78e1...4bd

Skrevet

og når du svarer så bastant om noe i forhold til lover og regler, hva baserer du det på? Wikipedia, magefølelse? I lovverket står det svart på hvitt at man kan bli pålagt å betale purregebyr hvis man betaler for sent.

Hilsen jurist som har jobbet med inkassosaker i en rekke år.

Skrevet

Du må betale rentene ja. Hadde fortet meg så jeg slapp flere renter.

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

og når du svarer så bastant om noe i forhold til lover og regler, hva baserer du det på? Wikipedia, magefølelse? I lovverket står det svart på hvitt at man kan bli pålagt å betale purregebyr hvis man betaler for sent. Hilsen jurist som har jobbet med inkassosaker i en rekke år. Anonymous poster hash: a78e1...4bd

Istedet for å angripe meg så kan du kanskje gjøre jobben din og svare HI? Du er temmelig aggressiv til jurist å være, eller...kanskje ikke. Uansett, slik kunne jeg aldri ha svart noen samtidig som jeg bruker yrkestittelen min under.

Men til saken, jeg leste at HI hadde betalt purringen innenfor fristen, men leste feil. Da blir jo saken endret.

Håper bare ikke at du ter deg så aggressivt mot dine klienter. Hilsen legen.

Skrevet

og når du svarer så bastant om noe i forhold til lover og regler, hva baserer du det på? Wikipedia, magefølelse? I lovverket står det svart på hvitt at man kan bli pålagt å betale purregebyr hvis man betaler for sent. Hilsen jurist som har jobbet med inkassosaker i en rekke år. Anonymous poster hash: a78e1...4bd

Istedet for å angripe meg så kan du kanskje gjøre jobben din og svare HI? Du er temmelig aggressiv til jurist å være, eller...kanskje ikke. Uansett, slik kunne jeg aldri ha svart noen samtidig som jeg bruker yrkestittelen min under.

Men til saken, jeg leste at HI hadde betalt purringen innenfor fristen, men leste feil. Da blir jo saken endret.

Syns ikke at brukeren er aggressiv. Kanskje det er du som er det? I mine øyne er kommentaren ikke aggressiv men sannhet.

Anonymous poster hash: 717be...88c

Skrevet

haha, det er så tåpelig å signere med hilsen legen, juristen osv osv..

Anonymous poster hash: 7ed05...339
Skrevet

Jeg bruker også klarna en del, og jeg mister oversikten over hva som er bestilt med regning fra klarna eller hva jeg har betalt med paypal eller kredittkort. Så ett par ganger i mnd. går jeg på oversikten hos klarna på både meg og min manns epostadresse. Der står det hvilke som er betalt og hvilke som ikke er betalt.

Der kan du også velge å utsette betalingen bare ved et enkelt tastetrykk, om du f.eks har lite penger og vet det kommer inn om noen dager. Prøvde det en gang ved et uhell, så vanskelig var det i alle fall ikke.

Skrevet

Hilse sykepleieren  :fnise:

Skrevet

Hilse sykepleieren :fnise:

er ikke du husmor da? Jobber vel ikke som sykepleier lenger?

Anonymous poster hash: a858b...6a6

Skrevet

Jeg blir bare irritert når folk blir villedet med sterke ord som "selvfølgelig", når den som skriver det enten ikke har lest innlegget, eller ikke har dekning for det han/hun skriver.

Skrevet

Har betalt. Takk for alle svar.

Hi

Skrevet

Har betalt. Takk for alle svar.

Hi

Herregud, betalte du?? Hadde aldri giddi!

Anonymous poster hash: 9e203...e2d

Skrevet

Har egentlig ingenting å tilføye, men tenkte å si at jeg bare hadde betalt. Du betalte tross alt over fristen.

Hilsen økonomen.

Anonymous poster hash: 8494c...0fa
Skrevet

Har ingenting å si, ville bare sende en hilsen :)

Hilsen studenten  :fnise:

Anonymous poster hash: 170a8...2d9
Skrevet

Enig med noen av de andre ja.

Hilsen legesekretær

;)

Anonymous poster hash: 7dd31...329

Skrevet

Dette ble bare tullete.

Hilsen regnskapsfører.

Anonymous poster hash: 9e203...e2d

Skrevet

Man har en tidsfrist, klarer man ikke holde seg innenfor den, så får det konsekvenser, så ja, de kan gjøre dette.

Anonymous poster hash: 74b2c...b1c

Skrevet

Hilse sykepleieren :fnise:

er ikke du husmor da? Jobber vel ikke som sykepleier lenger?

Anonymous poster hash: a858b...6a6

Jeg er sykepleier selv om jeg for tiden ikke jobber som det.

Skrevet

Jeg bruker også klarna en del, og jeg mister oversikten over hva som er bestilt med regning fra klarna eller hva jeg har betalt med paypal eller kredittkort. Så ett par ganger i mnd. går jeg på oversikten hos klarna på både meg og min manns epostadresse. Der står det hvilke som er betalt og hvilke som ikke er betalt.

Der kan du også velge å utsette betalingen bare ved et enkelt tastetrykk, om du f.eks har lite penger og vet det kommer inn om noen dager. Prøvde det en gang ved et uhell, så vanskelig var det i alle fall ikke.

Hvordan finner man dette?

Anonymous poster hash: 4b562...a26

Skrevet

Hvordan finner man dette?

Gå inn på klarna.com trykk så på den "boksen" hvor det står: finn min faktura. Du skriver da inn mail adressen du har registrert hos de så får du tilsendt en link på mailen din :)
Skrevet

Hvordan finner man dette? Anonymous poster hash: 4b562...a26
Gå inn på klarna.com trykk så på den "boksen" hvor det står: finn min faktura. Du skriver da inn mail adressen du har registrert hos de så får du tilsendt en link på mailen din :)
Takker og bukker, supert! Visste ikke om at en kunne ha oversikt, somlehue som jeg er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...