Gå til innhold

Lærere som favoriserer noen, og finner hakkekyllinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig overalt?

Har på følelsen av at læreren til min sønn gjør det. Og min sønn er tydelig blitt en som alltid får kjeft.

Han kan komme hjem fra skolen, fortelle at xx gjorde sånn og han kom like etter og læreren gav han kjeft selv om han bare hadde sett på. Xx fikk ikke kkeft. Har mange sånne episoder i løpet av høsten og vinteren.

Nå har det endt opp med at gutten gruer seg til å gå på skolen. Han og en venn blir tvunget til å leke med en som bare ødelegger og mobber, og jeg mener de er så gamle at de skal kunne få velge. Dette er også den læreren som tvinger frem.

Sier ikke at min sønn er noen engel altså, men jeg kjenner han, og har snakket med noen andre foreldre.

Jeg har nå bedt om et møte med en lærer(de har to) men jeg ønsker ikke for min sønns del at den læreren som kun kjefter skal være til stede.

Men er det virkelig vanlig at lærere finner sine favoritter?

Anonymous poster hash: 974c4...100

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men det skjer dessverre, og det er ikke bra for noen parter. Ofte får jo favorittene gjennomgå av de andre elevene, i allefall når de kommer litt oppover i klassene.

Anonymous poster hash: c433a...5ca
Skrevet

Læreren til min niese gjør det. Det er ikke min niese det går ut over, men hun forteller om hvordan læreren hakker på enkelte. Det er ikke enkelt for hverken lærere eller foreldre å gjøre noe med slike forhold selv om de forsøker. Det finnes jo stort sett ikke bevis og selv om bevis finnes (lydopptak) er de ikke lovlige å bruke.

Anonymous poster hash: c7bf2...5de
Skrevet

Det finnes nok lærere som hakker på elever ja. Men  det er vanligere at  foreldre anser sine barn som gullunger som aldri gjør noe galt.

Ikke lett å vite hva som er hva alltid..... 

Anonymous poster hash: df390...cd4
Skrevet

Min sønn er absolutt ingen engel, men når han kommer hjem, nesten på gråten fordi han føler han har fått ufortjent mye kjeft, da tror jeg han.

Ellers så spør jeg om noe jeg vet han har gjort så vil han ikke snakke om det.

Hi

Skrevet

Personlig har jeg ingen favoritter, men det skjer nok i mitt yrke , som i all endre, at folk ikke gjør som de bør.

Når det er sagt vil nok andre elever oppfatte det som at jeg snakker til noen elever oftere enn andre, det er ikke alle elever som så lett ser hvorfor disse elevene får tilsnakket.

Jeg vet sannelig ikke hvordan jeg ville ha taklet det som foreldrer, men ville vel først snakket med lærer, og hvis ikke det bedret seg, ville jeg gått videre opp på stigen.

Skrevet

Tok kontakt med den andre læreren i dag. Hun skulle ta en prat med han i morra.

Det ER sikkert veldig lett ja, og jeg skjønner hans frustrasjon.

Skal sies at læreren som han føler kjefter mye er veldig spesiell, hun har en egen evne til å snakke rundt de fleste :P

Men satser på at det ordner seg. Ikke greit for en liten gutt å føle det sånn..

Hi

Skrevet

Jeg har hatt flere lærere som hadde både favoritter og hakkekyllinger. Så det skjer, er litt usikker på hvordan man skal ta tak i det men det virker som om du har gjort litt ved å ringe den andre læreren. Leste for en stund siden en artikkel om at lærerne var de verste mobberne. Håper du finner en løsning på det. Uansett

Link:

http://politiken.dk/indland/uddannelse/ECE1632565/laererne-er-vaerre-til-at-mobbe-end-eleverne/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...