Gå til innhold

Fikk dere bruk for sminke på barsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg så helt jævlig sliten og blek ut. Mascara og solpudder gjorde at jeg følte meg bedre.

Anonymous poster hash: c78b0...66f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, bittelitt maskara, rouge og concealer under øynene. Dette gjorde jeg andre gang, etter å ha sett hvor stusselig jeg så ut på bilder etter første fødsel. Disse bildene er jo utrolig verdifulle, og syns det er hyggelig at jeg ser ut som et levende menneske andre gang, og ikke et lik som jeg dessverre gjør på første fødsel. (Trodde liksom lykken skulle stråle nok, men der tok jeg feil!)

Anonymous poster hash: 8e053...fd8

Skrevet

Ja føler meg så mye bedre med maskara på og ikke akuratt store jobben å påføre litt.

Skrevet

Ja! Og et evig takknemmelig for at jeg prioriterte det nå når jeg ser tilbake på bildene fra de første dagene med nurket. Jeg dusjet og sminket meg hver dag, følte meg 10 gang "piggere" og opplagt av det:)

Anonymous poster hash: cb11b...f20

Skrevet

JA, nå den site gangen gjørde jeg dette. Dusjet 9 timer etter keisernsitt og på med concealer, pudder, leppstift og mascara :) Følte meg fresh og deilig var det.

Skrevet

Ja! Og et evig takknemmelig for at jeg prioriterte det nå når jeg ser tilbake på bildene fra de første dagene med nurket. Jeg dusjet og sminket meg hver dag, følte meg 10 gang "piggere" og opplagt av det:)

Om jeg må "forsvare" sminkebruken, må jeg si at jeg føler meg som meg selv med sminke på, da jeg alltid bruker sminke. Jeg er brunette med lyse øyenbryn og øyenvipper, så med litt fondation, roughe, eyeliner, eyebrownliner og mascara så er jeg meg selv. Bruker Max 4min på det om jeg ikke stresser meg ihjel.

Handler ikke om å ha dårlig selvtillit eller noe, men slik er jeg vant til å se ut og andre er vant til å se meg slik. Derfor er det godt å se at jeg også var meg selv på sykehuset med den lille i armene. Ellers prioriterte jeg kun babyen og oss. Hadde ikke besøk av andre enn 4 fra nærmeste familie 3dagen. Tiden gikk med på stell av baby, kos, amming og pumping, mat og søvn. Herlige dager jeg gleder meg til å oppleve igjen med nestemann :)

Skrevet

Ja absolutt:) Har sminket meg uansett hvor medtatt jeg har vært;) Det gjorde at jeg følte meg bedre:)

Skrevet

Nei, men så har jeg heller aldri bruk for sminke ellers heller. Har dere for lav selvtillitt til å vise dere offentlig uten sminke til vanlig kommer dere definnitivt til å trenge det på barsel. De fleste ser ut som takras.

Anonymous poster hash: 5cc19...606

Så du mener at samtlige kvinner som bruker sminke har lav selvtillit? :fnise: Hehe, det var da også en måte å rettferdiggjøre at man ikke gidder å bry seg om utseendet sitt.

Anonymous poster hash: 42829...03c

Nei, jeg mener at de som føler de har bruk for det har lav selvtillitt. For noen skyldes det at de tror de ikke er gode nok slik de er, selv om de ser helt ok ut. Andre er rett og slett såpass stygge at sminke er nødvendig for å bli tatt seriøst.

... Eller som kvinner flest, at man faktisk ser enda vakrere ut med litt rouge i kinnene og skimmer i øyekroken ;) Du burde prøve det ;)

Skrevet

Nei, men så har jeg heller aldri bruk for sminke ellers heller. Har dere for lav selvtillitt til å vise dere offentlig uten sminke til vanlig kommer dere definnitivt til å trenge det på barsel. De fleste ser ut som takras.

Så du mener at samtlige kvinner som bruker sminke har lav selvtillit? :fnise: Hehe, det var da også en måte å rettferdiggjøre at man ikke gidder å bry seg om utseendet sitt.

Nei, jeg mener at de som føler de har bruk for det har lav selvtillitt. For noen skyldes det at de tror de ikke er gode nok slik de er, selv om de ser helt ok ut. Andre er rett og slett såpass stygge at sminke er nødvendig for å bli tatt seriøst.

... Eller som kvinner flest, at man faktisk ser enda vakrere ut med litt rouge i kinnene og skimmer i øyekroken ;) Du burde prøve det ;)

Spørsmålet var om vi trengte det. Jeg gjør ikke det. Jeg personlig synes heller ikke sminkede kvinner, eller menn, ser penere ut enn de usminkede. Det er en måte å skjule sitt egentlige jeg på, som å bære en maske eller å dekke seg til med en nikab, mare i minldere grad.

Skrevet

ja,jeg må ha mascara for å se og føle meg vel,så jeg hadde med det på barsel,samt concealer for å dekke blå ringer under øynene.

man føler seg kanskje ikke så fresh rett etter en fødsel,men om man ser grei ut,så føler man seg til slutt bedre også :laugh:

Anonymous poster hash: 940c8...227
Skrevet

Nei, men så har jeg heller aldri bruk for sminke ellers heller. Har dere for lav selvtillitt til å vise dere offentlig uten sminke til vanlig kommer dere definnitivt til å trenge det på barsel. De fleste ser ut som takras.Anonymous poster hash: 5cc19...606

Så du mener at samtlige kvinner som bruker sminke har lav selvtillit? :fnise: Hehe, det var da også en måte å rettferdiggjøre at man ikke gidder å bry seg om utseendet sitt.Anonymous poster hash: 42829...03c

Nei, jeg mener at de som føler de har bruk for det har lav selvtillitt. For noen skyldes det at de tror de ikke er gode nok slik de er, selv om de ser helt ok ut. Andre er rett og slett såpass stygge at sminke er nødvendig for å bli tatt seriøst.Anonymous poster hash: 5cc19...606

... Eller som kvinner flest, at man faktisk ser enda vakrere ut med litt rouge i kinnene og skimmer i øyekroken ;) Du burde prøve det ;)Anonymous poster hash: 42829...03c

Spørsmålet var om vi trengte det. Jeg gjør ikke det. Jeg personlig synes heller ikke sminkede kvinner, eller menn, ser penere ut enn de usminkede. Det er en måte å skjule sitt egentlige jeg på, som å bære en maske eller å dekke seg til med en nikab, mare i minldere grad. Anonymous poster hash: 5cc19...606

Haha!! Dagens :) :)

Skrevet

Ja, jeg hadde sminke på meg når jeg fødte og så helt vanlig ut. Tok en dusj etter fødselen og sminket meg igjen. Føltes deilig å kunne se normal ut etter en lang og hard fødsel. Alle de andre mødrene på barsel så helt for jævlige ut og det orket ikke jeg.

Anonymous poster hash: 4554c...b53
Skrevet (endret)

Jeg bruker sminke til vanlig, da er det helt naturlig for meg pakke det med. Var forøvrig ikke mange timene på sykehuset etter fødslene, så det er vel ikke hver gang jeg har hatt behov for det. Men for alt jeg visste så måtte jeg bli værende der en uke eller to, og da hadde jeg ikke likt å være uten toalettsakene mine, som jeg må ha pakket selv (mannen hadde slitt med å finne frem de riktige tingene).

Endret av Elsker livet
Skrevet

Så klart :)

Var oppe noen timer etter KS og lakket neglene mine, sminket meg skikkelig, fikk på perlene og en pen topp. Profilbildet jeg har på Facebook er tatt samme dag som jeg fødte - og jeg ser (i følge bl.a.Kjæresten) ut som 1 million $ ;)

Skrevet

Hahahaha! Det var ikke akkurat på pri-lista, nei, jeg var lykkelig, det var vi alle, og det er pent nok.

Skrevet

Nei, hadde fokuset et helt annet sted. Søvn og baby for eksempel:) så nok ut som et takras men det er vel greit etter fødsel?

Tror nok de som bruker endel sminke hver dag føler seg nakne og utilpass uten sminke, ergo sminker de seg også på barsel, selv om det egentlig fremstår som ganske unødvendig.

Anonymous poster hash: c3f5e...6a0

Skrevet

Her var sminket med! Ser ikke helt poenget med å måtte se ut som et takras bare fordi man liksom skal være en "god mor" og dermed ikke bruke bittelitt tid på seg selv. Så bruk sminke med god samvittighet, du har nettopp født et barn og fortjener å føle deg litt fresh midt oppi slitsomheten :)

Skrevet

Jeg bruker sminke omtrent daglig og er derfor veldig kjapp å legge grunnleggende sminke. Altså foundation concealer rouge øyebrunfarge og maskara, tar rundt 3 minutter. Jeg brukte ikke øyeskygge eller leppestift så det er ikke mye farge, jeg er kjempefornøyd med bildene vi tok. Ser bare frisk og opplagt ut. Og ikke minst føler man seg så mye freshere.

Skrevet

Jeg hadde sminken med og hadde på litt lipgloss og mascara til hjemreisen. Tar med denne gangen og, selvom det selvsagt ikke er så viktig rett etter fødsel, men har man tid og ork så er det jo ok og hvis ikke kan den bare ligge i bagen.

Skrevet

Var ikke i mine tanker å dra opp det fra bagen altså. Var så sliten og ville ikke ha besøk. Alt jeg ville var å dra hjem. Fødte halv 7 på kvelden og dro på barselhotellet. Lå der to netter og dro tidlig på morgenen etter natt nr 2. Denne gangen har jeg en på 20 mnd hjemme og forhåpentligvis går alt så bra at jeg kan dra etter noen timer:)

Anonymous poster hash: c9013...5f4
Skrevet

Ja!!!! 3 døgn på barsel etter ks, man føler seg så sliten at dusj, hårvask og sminke var viktig!! Gud så deilig å føle seg litt fresh!! Tar ikke mange minutter å få på seg litt mineralpudder og maskara...;)

Anonymous poster hash: 4d79a...5e7

Skrevet

Jeg rakk ikke å få med meg en eneste ting da jeg dro på sykehuset (kom inn med 5 cm og fikk ikke dra hjem..) ingenting var pakket og klart, selv om det var en uke til termin ...:-p urutinert.. Så nei, hadde ikke sminke.

Neste gang blir det nok litt sminke :-)

Anonymous poster hash: 4dbb6...f57

Skrevet

Klarte ikke stå oppreist før godt utpå kvelden på dag to etter hastesnitt. Men når jeg klarte å reise meg og se hvordan jeg så ut etter "krigen" var det godt å ta på seg litt foundation og solpudder. For aldri har "blek som et spøkelse" passet bedre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...