Gå til innhold

4 1/2 år, trilles fremdeles i vogn til barnehagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er snakk om under 150 meter, helt bilfritt område (inne på borettslaget). Og jeg kjenner foreldrene, vet at de ikke har det spesielt travelt på morgenen ettersom mor ikke jobber.

Latskap rett og slett! Hva med å lære ungen at man none ganger må gå et par meter?

(Ungen kan gå og løpe, det har jeg vitterlig sett. Men uansett, alle gjør jo som en selv vil, jeg synes likevel dette er noe merkelig. Og ja, jeg kunne også brukt energien min på noe annet, men idag bruker jeg den på dette hehe)

Anonymous poster hash: d46f7...733

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ok...

Anonymous poster hash: 93acd...37d
Skrevet

Synes det høres tullete ut, men på ei anna side er det folk som brukar bilen til slik avstand også. Ikkje særlig bedre det..

Skrevet

Synes det høres tullete ut, men på ei anna side er det folk som brukar bilen til slik avstand også. Ikkje særlig bedre det..

Ja, du sier noe der, ikke bedre med bil på så korte strekninger. Jeg tror barna har godt av å gå litt jeg, det skaper gode vaner for senere i livet.

Skrevet

Hver gang dere kritiserer generelt så vær obs på at de menneskene dere ser skjevt på kan feks ha en sykdom som ikke synes, men som gjør at bil nettopp den dagen er et must eller at vogn er et godt hjelpemiddel om man vet man ellers må bære...

Anonymous poster hash: 310c0...5f3

Skrevet

Hvorfor er dette noe du skal bry deg om? Kanskje er dette en kamp de har valgt å ikke ta, kanskje er det noe de har avtalt som belønning for at hun skal gjøre noe annet som er viktigere? Kanskje er det en grunn til at moren er hjemme, og at hun ikke har overskudd til annet enn enkleste løsning om morgenen?

Anonymous poster hash: cedde...3b4

Skrevet

jajajaaaaaaaaaaaaa

Anonymous poster hash: 361ea...549
Skrevet

Min nevø er 130cm lang og veier 30kg. Så en stor gutt, altså.. Og han blir trillet i vogn. Gjett om foreldrene får mange oppgitte blikk fra fordømmende mennesker..

Det ikke folk vet er at gutten har CP, men man kan ikke se det på ham.

Så hi, selv om det sikkert ikke er tilfellet med de du kjenner, så vær klar over at folk flest som regel har en god forklaring for å gjøre som de gjør!

Anonymous poster hash: d95ad...009

Skrevet

Hver gang dere kritiserer generelt så vær obs på at de menneskene dere ser skjevt på kan feks ha en sykdom som ikke synes, men som gjør at bil nettopp den dagen er et must eller at vogn er et godt hjelpemiddel om man vet man ellers må bære...

Anonymous poster hash: 310c0...5f3

Poenget mitt var at vogn ikkje er verre enn bil, berre meir synlig. Og eg synes ikkje det er spesielt ille å påpeike at folk bevegar seg stadig mindre, sjølv om eit ørlite mindretal kan trenge bil og vogn som hjelpemiddel grunna funksjonsnedsettelse.

Av ein eller anna grunn ser vogna ut til å provosere meir enn bilen, noko eg har vanskar med å skjønne.

Skrevet

Selvsagt kan det være grunner som ikke synes i mange tilfeller. Men jeg kjenner familien, mor er ikke syk og barnet har utmerkede evner til å gå. De gjorde akkurat det samme med eldstemann, han er nå 10 år. Det er vel bare et valg de har tatt. Et valg som jeg synes er rart og som jeg faktisk orker å bry meg med idag:)

Hi

Skrevet

Vi har kort vei til barnehagen, likevel kjører vi ofte dit (Tar 15 min å gå med ungene). Om jeg har fri fra jobb er det alltids ærend som må gjøres, og det er praktisk å ta dette rett etter ungene er levert i barnehagen.

Min gutt på 4,5 år går forresten når vi går til barnehagen..

Jobber 80 %

Skrevet

Selvsagt kan det være grunner som ikke synes i mange tilfeller. Men jeg kjenner familien, mor er ikke syk og barnet har utmerkede evner til å gå. De gjorde akkurat det samme med eldstemann, han er nå 10 år. Det er vel bare et valg de har tatt. Et valg som jeg synes er rart og som jeg faktisk orker å bry meg med idag:)

Hi

Håper ikke du bor i nabolaget mitt og skal mene noe om valg jeg tar som er annerledes enn hvordan du ville gjort ting. Og så skal du sladre om det på nett og for alt jeg vet også til felles bekjente av oss...

Skrevet

Jeg henter min snart 3 åring med tvillingvogn. Det tar meg 30 min og gå med vogn, og i tempoet til min 3åring hadde det sikkert tatt over 1,5 time. Jeg har ingenting jeg skal rekke, men synes likevel det er fint å komme hjem i noenlunde rett tid. I tillegg har jeg en baby som ikke kan sitt i vogna i flere timer til og fra bhg.

Jeg får likevel kommentarer på at jeg bruker vogn. Tror mange syns det er rart selv om at de selv bruker bil. Jeg ser ikke helt forskjellen altså. Bortsett fra at jeg får trim på mine måte:)

Anonymous poster hash: efbf5...1ff
Skrevet

HiAnonymous poster hash: d46f7...733

Håper ikke du bor i nabolaget mitt og skal mene noe om valg jeg tar som er annerledes enn hvordan du ville gjort ting. Og så skal du sladre om det på nett og for alt jeg vet også til felles bekjente av oss...Anonymous poster hash: cedde...3b4

Å herregud da kvinne, LES hva jeg skriver! Snakker du aldri noe om andre mennesker og hva de gjør??? Mener du ikke noe om andre folk og deres valg? Dette er et forum der man kan diskutere ting, og idag valgte jeg å diskutere dette. Og faktisk valgte du å hive deg med i diskutsjonen du også ( haha), du klikket jo inn på tråden og svarte.

Hi

Skrevet

Jeg tipper at barnet snart får kommentarer på at det sitter i vogn og nekter å gjøre det. Ser heller ikke faren med at det skal bli trillet til skolen, så akkurat dette hadde jeg kanskje sett en ekstra gang på og så ikke tenkt på det mer.

Det er klart at fysisk aktivitet er viktig, men barnet skal tross alt være en hel dag i bhg og får helt sikkert beveget på seg der.

Jeg kjenner en svært oppegående og sprek familie som istedenfor å gå med tre barn de 200 meterene til barnehagen gidder å feste alle forsvarlig i hvert sitt sete, kjøre til bhg, parkere og levere. De sparer sikkert ikke fem minutt på å kjøre, men likevel er dette deres valg. Man prioriterer forskjellig og så lenge barnet er fysisk aktivt ellers hadde jeg ikke giddet å tenke mer på det.

Det var dette med å feie for egen dør da...

Skrevet

Håper ikke du bor i nabolaget mitt og skal mene noe om valg jeg tar som er annerledes enn hvordan du ville gjort ting. Og så skal du sladre om det på nett og for alt jeg vet også til felles bekjente av oss...Anonymous poster hash: cedde...3b4
Å herregud da kvinne, LES hva jeg skriver! Snakker du aldri noe om andre mennesker og hva de gjør??? Mener du ikke noe om andre folk og deres valg? Dette er et forum der man kan diskutere ting, og idag valgte jeg å diskutere dette. Og faktisk valgte du å hive deg med i diskutsjonen du også ( haha), du klikket jo inn på tråden og svarte.

Hi

Jeg har lest hva du har skrevet. Jeg legger selvfølgelig merke til hva andre gjør og at det kanskje er annerledes enn sånn jeg ville gjort ting, men har likevel respekt for at de tar valg som passer for dem og jeg tar valg som passer for meg. Baksnakking driver jeg lite med, og jeg liker heller ikke når andre baksnakker folk til meg. Jeg tar det heller opp direkte med dem det gjelder hvis det er noe jeg opplever som et problem. Sånn som jeg for så vidt nå også tar det direkte opp med deg.

Skrevet

Barnet mitt er 3,5 og hn sitter i søskenvogn når jeg henter i bhgen. Det tar kun noen minutter å gå hjem, kanskje 6-7 minutter. Når han går bruker vi 20-25 minutter.

Anonymous poster hash: 9c18e...66e

Skrevet

Jeg har lest hva du har skrevet. Jeg legger selvfølgelig merke til hva andre gjør og at det kanskje er annerledes enn sånn jeg ville gjort ting, men har likevel respekt for at de tar valg som passer for dem og jeg tar valg som passer for meg. Baksnakking driver jeg lite med, og jeg liker heller ikke når andre baksnakker folk til meg. Jeg tar det heller opp direkte med dem det gjelder hvis det er noe jeg opplever som et problem. Sånn som jeg for så vidt nå også tar det direkte opp med deg.Anonymous poster hash: cedde...3b4

Hvis du har lest hva jeg skriver, så fikk du kanskje med deg at jeg mener at det de gjør er merkelig men at alle velger som de selv vil. Likevel må det være lov å diskutere andres valg. Jeg synes ikke jeg fremstår som spesielt dømmende, men jeg har en mening, ja det har jeg. For meg er ikke dette baksnakking! Og det er på ingen måte et problem som jeg trenger ta opp med dem, for de må jo gjøre som de selv vil . Men igjen, jeg må kunne mene noe og diskutere det på et forum uten at du sitter på din høye hest og angriper meg for det.

Du vet forresten at nabokjerringa som bryr seg er god å ha noen ganger? Så nå skal jeg ut på trilletur og se om jeg ser noen uregelmessigheter jeg kan skrive om;) kanskje er det DEG jeg ser....?

Hi

Skrevet

Er ikke alle unger som er flinke til å gå dit man skal og om morgenen  er det ikke sikkert man orker å ta den kampen. Enkelt og greit å kjøre ned eller ta vogna.

Du må ha utrolig lite å ta deg til selv i livet som følger med på andre på den måten der. Tragisk.

Anonymous poster hash: a67d9...15d
Skrevet

Dette er jo tross alt et anonymforum. Folk kan skrive hva de ellers kanskje ikke ville skrevet, eller spurt om. Ser ikke problemet med å lufte tankene sine, og høre hva andre mener om emnet.

Anonymous poster hash: ac7eb...d56

Skrevet

Jeg har lest hva du har skrevet. Jeg legger selvfølgelig merke til hva andre gjør og at det kanskje er annerledes enn sånn jeg ville gjort ting, men har likevel respekt for at de tar valg som passer for dem og jeg tar valg som passer for meg. Baksnakking driver jeg lite med, og jeg liker heller ikke når andre baksnakker folk til meg. Jeg tar det heller opp direkte med dem det gjelder hvis det er noe jeg opplever som et problem. Sånn som jeg for så vidt nå også tar det direkte opp med deg.Anonymous poster hash: cedde...3b4
Hvis du har lest hva jeg skriver, så fikk du kanskje med deg at jeg mener at det de gjør er merkelig men at alle velger som de selv vil. Likevel må det være lov å diskutere andres valg. Jeg synes ikke jeg fremstår som spesielt dømmende, men jeg har en mening, ja det har jeg. For meg er ikke dette baksnakking! Og det er på ingen måte et problem som jeg trenger ta opp med dem, for de må jo gjøre som de selv vil . Men igjen, jeg må kunne mene noe og diskutere det på et forum uten at du sitter på din høye hest og angriper meg for det.

Du vet forresten at nabokjerringa som bryr seg er god å ha noen ganger? Så nå skal jeg ut på trilletur og se om jeg ser noen uregelmessigheter jeg kan skrive om;) kanskje er det DEG jeg ser....?

Hi

Hjelpes. Tror jeg legger denne ballen død nå.

Skrevet

Jeg har en "usynlig" og gammel skade som skaper store smerter og problemer for min del, så barnet mitt må være i vogn hvis det er kun oss to som skal ut den dagen. Den ene gangen jeg lot h*n gå for egen labb så endte jeg opp på sykehuset med utgildning (skulder), ambulansen måtte komme til butikken jeg var i og far måtte komme og hente barnet vårt. Det skjedde igjen en god stund senere og dermed har jeg sagt at jeg kan ikke la barnet vårt gå med meg alene. Så det blir vogn fremover desverre. Er ikke damen som omtales her for jeg har kun et barn, men man kan ikke alltid se om noen sliter med skader o.l. selv om det ser greit ut utenifra. Jeg fungerer greit i hverdagen men det er ting jeg ikke kan gjøre lenger som man ikke nødvendigvis ser eller legger merke til med mindre man følger nøye med. 

Anonymous poster hash: 4f431...2a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...