Gå til innhold

Noen her som har fått OS, blitt sammen med BF igjen, og endt opp med å slutte forholdet igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger å høre om man kan få OS igjen da? Jeg fikk OS i 8 mnd, så fant vi sammen igjen, vært sammen i 5 mnd nå.. Og nå kommer det frem at han har lagt an på bestevenninna mi.. Med andre ord, jeg vil ut av forholdet og bort fra han. Men uten OS, så har jeg kun barnetrygd som inntekt.. Vi har ungene hjemme siden vi ikke fikk noe bhg plass til de, så jeg har ikke fått meg jobb, med andre ord, ingen inntekt..

Får man startet opp igjen OS om man har fått det før, men blitt sammen med bf og går ifra han igjen? Eller hvordan vil det økonomiske se ut for meg og ungene våre nå? Har en unge på 1,5 år og en på 3 år.

Folk vil kanskje si jeg gir opp for lett her, men saken ar at han har vært notorisk utro, tross det, tross bruddet, så ble vi enige om en sjanse til.. Dum som et brød jeg ja! For nå kommer det frem at han har flørtet, mer enn flørtet, med min beste venninne! Med andre ord, han har ikke bedret seg, og jeg orker ikke dette en runde til, dette ble siste dråpen for meg.

Anonymous poster hash: bde4d...998
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen :(

Skrevet

opp igjen :/ Vil helst ikke ut i kulda med to unger for å gå til nav nå.. Men får vel gjøre det om ingen svarer.. Vil bare komme meg ut av det her :/

Skrevet

Ei jeg kjenner fikk OS da det ble slutt mellom henne og bf, de fant sammen igjen men hun fikk beholde OS ett år fremover i tilfelle det ikke gikk bra med dem så hun skulle slippe og søke på nytt, tror du må ringe NAV og snakke med en saksbehandler.

Skrevet

Hadde jeg kunne ringe nav, hadde jeg ikke spurt her.. Har ikke penger på tlf før i over i morgen, tidligst.. Og vil helst ikke sitte å ha det slik lengre enn nødvendig :/

Skrevet

Kan du sende en mail til din saksbehandler og få de til og ringe deg?

Skrevet

Ei jeg kjenner fikk OS da det ble slutt mellom henne og bf, de fant sammen igjen men hun fikk beholde OS ett år fremover i tilfelle det ikke gikk bra med dem så hun skulle slippe og søke på nytt, tror du må ringe NAV og snakke med en saksbehandler.

Vel.. Det har ikke jeg fått, her stoppet de OS, så fort jeg ga beskjed om at vi skulle flytte sammen igjen..

Skrevet

Kan du sende en mail til din saksbehandler og få de til og ringe deg?

Når man ikke har saksbehandler, og møter nytt fjes hver gang man snakker med noen der, så er det ikke så lett :/

Skrevet

Jeg fikk os på nytt etter brudd nummer to. Var ganske flau der jeg satt på kontoret og la frem saken min, men hun jeg snakket med var kjempevennlig og stilte ingen kritiske spørsmål. Hun var bare opptatt av at jeg skulle få de pengene jeg hadde krav på. Aldri opplevd et så koselig menneske innenfor navdørene før

Anonymous poster hash: da828...da7

Skrevet

Jeg fikk os på nytt etter brudd nummer to. Var ganske flau der jeg satt på kontoret og la frem saken min, men hun jeg snakket med var kjempevennlig og stilte ingen kritiske spørsmål. Hun var bare opptatt av at jeg skulle få de pengene jeg hadde krav på. Aldri opplevd et så koselig menneske innenfor navdørene før

Får håpe jeg opplever det samme da :/ Trodde vi hadde fått alt på plass igjen, at vi skulle klare å være en familie.. Og nå... Føler meg som verdens største idiot, som en taper rett og slett :(

Skrevet

Får håpe jeg opplever det samme da :/ Trodde vi hadde fått alt på plass igjen, at vi skulle klare å være en familie.. Og nå... Føler meg som verdens største idiot, som en taper rett og slett :(

Jeg forstår følelsen, men du er ikke det. Du ville bare så inderlig få det til og fungere. og dere har barn sammen. Jeg ville sikkert gjort det samme. Jeg får ikek det valgt. men ville nok gjort det samme.

Håper for din skyld og barna at du klarer og avslutte en gang for alle. Det er ikke bra for barna og gå igjennom flere brudd og at mor har det vondt psykisk.

Ta vare på deg selv og barna. kos deg med dem og kom deg videre.

Anonymous poster hash: cb5a0...c81

Skrevet

Du må sende inn ny søknad om OS og legge med ny meklingsattest og samværsavtale etc... Du vil kunne fortsette på overgangsstønad om vilkårene er oppfyllt, men du fortsetter da å bruke av de 3 årene man kan få.. 

Anonymous poster hash: 90d55...dae
Skrevet

Send meg PM evnt HI :)

Skrevet

Dette svaret fra nav, må du ikke ta sjangsen på ihvertfall.. Det er helt feil. Kjenner en som fikk samme svar, som fikk beholde os , mens bf prøvebodde sammen med dama og ungen.. dama ble seinere anmeldt av nav. Er en annen tråd her inne, som går på hvem som lider når nav gjør feil med utbetalingene sine..

Anonymous poster hash: ac675...3a8

Skrevet

Dette svaret fra nav, må du ikke ta sjangsen på ihvertfall.. Det er helt feil. Kjenner en som fikk samme svar, som fikk beholde os , mens bf prøvebodde sammen med dama og ungen.. dama ble seinere anmeldt av nav. Er en annen tråd her inne, som går på hvem som lider når nav gjør feil med utbetalingene sine..

Hun leverte alt av papirer på at han var flyttet tilbake til nav, og fikk skriftlig svar på at hun fikk beholde OS, tror ikke de kommer langt.

Skrevet

Hun leverte alt av papirer på at han var flyttet tilbake til nav, og fikk skriftlig svar på at hun fikk beholde OS, tror ikke de kommer langt.

Jeg har lest papirene til denne venninnen og hvis nav gjør det samme i dette tilfellet som  min venninne, så vrir de det om til at det hele er basert på en feil, og at den som mottok pengene , burde forstå at den tok imot penger den ikke var berrettiget.. Så vær forsiktig, det er alt jeg har å si. Nav kan gjøre hva de vil, faktisk.. Denne saken til min venninne blir muligens en sak for avisene, hvis vi klarer å overtale henne og hvis hun tør stå frem i offentligheten, noe hun burde, for å advare andre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...