Gå til innhold

Hvorfor er det galt å ha på barn joggebukser i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste på en annen tråd at ALDRI i verden om hun ville ha sendt barnet sitt i barnehagen med joggebukser på..

hvorfor er det galt da? er ikke det mest behageliig for barnet å leke i kontra dongeri f.eks?

eller er det kun foreldrenes forfengelighet som styrer?

kjenner jeg blir litt provosert av foreldrer som lar sitt eget behov for å bruke ungene sine som pyntedokker gå foran barnets behov for bevegelsesfrihet og sitt behov for å ha det behagelig.

Anonymous poster hash: ff991...b56
Videoannonse
Annonse
Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Reagerte på henne jeg og.

Ser 'prinsesse'mammaer i bhg sender i strømpebukse og stive skjørt. Teit og upraktisk. Barna mine går i joggebukse. :)

Skrevet

Minien min går stort sett alltid i joggebukse i bhg. Leker og løper rundt hele dagen. Får evrt på en finere variant om det er noe spesielt.

Anonymous poster hash: a0ecf...c02

Skrevet

Synes det er helt ok å sende i joggebukse jeg, mykt og behagelig å leke i og greit å ha under dress og regntøy.

Skrevet

Dei aller fleste sender barna i barnehagen i joggebukser, men nokon synes ikkje det er fint nok.  Las vidare at den dama berre har jenter, og jenter kan jo og gå i strømpebukser og tights som er behagelege, sjølv om eg ser mange småjenter i joggedress i bhg.  Mine gutar fer i joggebukser omtrent kvar dag i heile utedresssesongen.

Skrevet

strømpebukse og thights kan bli for tynt i vinterhalvåret. 

Anonymous poster hash: ff991...b56
Skrevet

Enten body og strømpebukse ellers går han i joggebukse. I vår barnehage kler de av barna med stiveklær og kler på de igjen når foreldrene kommer.

Enklere sånn siden de har mange mødre som tenker helt feil med tanke på klær.

Anonymous poster hash: f1a1e...ffe
Skrevet

Jeg tenker at det er spesielt til barnehagebruk joggebukser passer best. Selv om gode bukser i myk dongeri, bomull og cord også kan være myke og behagelige å leke i.

Skrevet

Hun som ikke sender unger i barnehagen med joggebukser er et unntak. De aller fleste har ikke problemer med å sende ungene i barnehagen iført behagelige lekeklær (aka joggebukse o.l)

Skrevet

min går i joggedress,mest praktisk det :) pynter seg til julebord er eneste :)

Anonymous poster hash: 40398...dac
Skrevet

Men det finnes vel mye mellom joggebukser og stive og trange olabukser? Jeg liker ikke så godt joggebukser og velger som regel heller en annen myk bukse. Andre får gjøre som de selv vil, men jeg foretrekker altså noe annet selv om funksjonalitet går fremfor estetikk hos meg også.

Skrevet

Joda, joggebukse er helt ok det :)

Anonymous poster hash: 5f5ba...42a
Skrevet

Når datteren min var 2 år, sendte jeg henne i barnehagen med strømpebukse og dongeri utenpå. Da fikk jeg beskjed om at dongeri ble for kaldt ute, og veldig upraktisk. Tenkte ikke over det jeg da.

Etter dette (på vinteren) har jeg kun brukt gode joggedresser og fleesedresser. Jeg er veldig fan av fleese. Finere alternativ er deilige ullkjoler, strikkakjoler etc. Så har de varme klær til å dra utenpå når hun skal ut.

Anonymous poster hash: 4e4d2...114
Skrevet

Barn skal ikke være "små voksne"-de skal være barn.

I barnehagen gjelder kun praktisk tøy, jeg sender meg hjem alt av dill og dall.

Trenger absolutt ikke fine strømpebukser og paljettkjole..

Skrevet

Hos oss har alle barna alltid brukt joggebukser og andre behagelige klær i barnehagen.

Komfort foran forfengelighet.

Skrevet

Tights og Tunika om sommeren, stilongs og ullbukse eller joggebukse om vinteren. Varmt og behagelig.

Anonymous poster hash: 7a9c7...e2b

Skrevet

For min del synes jeg det er de som sender barna i stive ubehagelige klær som tar feil.

Storesøster er litt sta og bestemte litt selv. Da får hun bare ha dongri da tenkte jeg og sendte med joggebukser. Men lillebror hadde bare behagelige klær i bhg. Joggebukser og joggedresser og myke gode klær.

Han har også mest myke behagelige bukser nå også etter at han begynte på skolen. Lite joggebukser, men myke bukser :)

Skrevet

Av en eller annen grunn har 3 åringen min bestemt seg for at det er dongeri som er tingen og jeg orker ikke prøve å overbevise han om noe annet (har prøvd) , så lenge han har bukser på så er det greit. Men tenker komfort her i huset, bortsett fra han på 3 da.

Anonymous poster hash: 67280...b05
Skrevet

Skolegutten min for av gårde til skolen i dag med joggebukse på :P

Herregud alt man skal henge seg opp i her inne ;)

Anonymous poster hash: 85ad2...017

Skrevet

Guttene mine eier nesten bare fleecebukser og joggebukser :P

Gutta har noen olabukser og fargede bukser til anledninger utenom hverdagen. Trodde dette var normalen, jeg :huh:

Skrevet (endret)

I barnehagen til sønnen min går alle i joggebukser, tights eller myk dongeri. Deilige plagg å leke i når man skal krabbe, hoppe, danse, bygge hytte, kline med trolldeig og sause med fingermaling :) Nå som det har blitt kaldere så er gjerne "uniformen" bestående av ullundertøy med bukse eller hverdagskjole over.

Det blir mer enn nok fokus på utseende og mote når de blir litt eldre.

Endret av Madolyn
Gjest Julia1984
Skrevet

Mine bhg barn går bare i ullundertøy inne. Men de har også sånne myke baggy dongribukser som er tynne, mye og gode. Men stort sett går de kun i ullundertøy

Skrevet

Heller joggebukse, enn bar mage og rørleggersprekk!

Skrevet (endret)

Mine bhg barn går bare i ullundertøy inne. Men de har også sånne myke baggy dongribukser som er tynne, mye og gode. Men stort sett går de kun i ullundertøy

Det ser jo så deilig ut, og så enkelt for personalet å bare trekke evt fleece og dress utenpå når ungeskokken skal ut :)

Endret av Madolyn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...