Gå til innhold

Sover babyer på 4-5 mnd ute i -10?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen pleier alltid å sove ute. Men nå er jeg veeldig usikker...

Også usikker på kuldekrem eller ikke.

Innspill?

Anonymous poster hash: 4b165...b66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, med kuldekrem.

Anonymous poster hash: 747d5...b8c

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det.

Anonymous poster hash: ab5cd...305
Skrevet

Mi på 10 mnd sover ikke ute når det er så kaldt. Ned til 8 minus kanskje, triller da en kort tur, og står i garasjen etterpå.

Anonymous poster hash: 7db4b...2a6

Skrevet

Nei!!!! Og det er fordi så kald luft ikke er bra for lungene til de minste. La ungen sove inne på et kjølig rom i stedet... Vi er overkant hysteriske på frisk luft greia! Forskjell på frisk luft og for kald luft!

Anonymous poster hash: f7759...dcb

Skrevet

Og en annen ting, vanskelig å sørge for riktig kroppstemperatur hos baby hvis den skal sove ute i så kaldt. Baby har dårlig kroppstemperatur regulering! Og ved å ligge stille blir man også kaldere, hadde ikke sjansa. 4-5 mnd er smått!!!!

Anonymous poster hash: f7759...dcb

Skrevet

Nei, har en 7 mnd baby, det hadde ikke jeg gjort. Kanskje ved 0-3 minus.

Anonymous poster hash: 832cf...e5b

Skrevet

Minste på 6 mnd sov ute på fjellet i helgen. Til vanlig sover han max 20minutter av gangen, nå sov han 3timer!! Så tydelig at fjelluft var tingen! Var 20 grader oppi vognen da så så veldig kaldt var det jo ikke

Anonymous poster hash: 7f3d8...9a1

Skrevet

For min del er det ikkje aktuelt. Kunne trilla ein kort tur og satt vogna i gangen. Men eg er ikkje av dei som svergar til utesoving uansett ver.

Skrevet

Jeg hadde IKKE gjort det. Selvom ungen blir kledd på varmt, så hjelper ikke det på pusten. Har en på 7 mnd, og ligger ute maks ned til -2/3. Det finnes leger som mener at -5 bør være maks grense på de minste, og jeg må si jeg er enig i det.

Anonymous poster hash: 0842b...8c7
Skrevet

Minste på 6 mnd sov ute på fjellet i helgen. Til vanlig sover han max 20minutter av gangen, nå sov han 3timer!! Så tydelig at fjelluft var tingen! Var 20 grader oppi vognen da så så veldig kaldt var det jo ikkeAnonymous poster hash: 7f3d8...9a1

signerer denne. Min er 9 måneder. -15 grader. Men sov kjempelenge. Babyen var ikke kald. Pakka inn han kjempe godt.

Anonymous poster hash: 5b92b...462

Skrevet

Når det er så kaldt, pleier jeg å legge ungen i vogna ute, og setter henne på et kaldt rom når hun har sovnet. Hun sovner aldri til dupp innendørs, så når gradestokken har sunket under 10, så har dette vært løsningen.

Skrevet

Synes det er litt skummelt at det er den kalde luften i lungene som skal være farlig. Har en gutt med alvorlig astma, så jeg tar ikke sjansen selv om man kler på godt og det ikke er fare for at de skal bli kalde. Min på 5 mnd nekter å sovne inne på dagen, så i dag la jeg henne ute til hun hadde sovnet, så flyttet henne inn i gangen. -13 her. 

Skrevet

Huff... Det er ikke om barnet fryser eller ei som er problemet, det er ikke bra for lungene med så kald luft, så da kan man jo kle på alt man vil uten at det hjelper...

Anonymous poster hash: f14d6...25e

Skrevet

Min baby sover ute i opptil 10-. Han er 4 mnd. Har tempmålet på babycall og selv om han sover ute i 1-1.5 time så blir det ikke minusgrader i vognen. Og han puster ikke inn 10-. Luften blir oppvarmet ved all ullen rundt ansiktet.

Anonymous poster hash: 3d08e...2f8

Skrevet

Barneklinikken i Bergen sa at grensen lå ved -10 grader ved babyer med tanke på å oppholde seg utendørs. Friske babyer vel og merke, men også premature uten hjerte-eller lungeproblemer.

Anonymous poster hash: a92a1...150

Skrevet

I barnehagen går grensen ved 10 minus og det er større barn.Så jeg ville ikke latt barnet sove ute.da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...