Gå til innhold

Lærer og ammfri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig begynnt i et korttidsikariat som lærer. Har en baby på ni mnd. som ammes ca. tre ganger i døgnet, og jeg håper å opprettolde mest mulig av melkeproduksjonen frem til hun er ett år. Gjerne lenger også, men jeg tipper at produksjonen etterhvert er så lav at ammingen avsluttes av seg selv).

Siden jeg er helt ny har jeg ikke avtalt ammfri med arbeidsiver, og det blir dermed vanskelig for meg å være borte fra undervsiningstimene. Men kan jeg be om å ikke være med på de ukentlige møtene slik at jeg kan avslutte arbeidsdagen litt tidligere?

Anonymous poster hash: 8568e...a6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må du nok spørre rektor om.

Anonymous poster hash: 0a0d1...49c

Skrevet

Tre ganger amming om dagen burde jo ikke være så vanskelig å få til. Før jobb, etter jobb og rett før leggetid er jo normalt. Om det å ta fri fra møtet er lurt kommer nok ann på om møtet er viktig fr undervisningen, eller så kan jo pappaen komme innom med barnet i en av dine pauser.

Du har krav på fri for å få ammet, men det skal også tilpasses slik at det ikke går for mye ut over jobben. Kansje er det enklere at du har en time undervisningstid mindre enn at du går glipp av samarbeidsmøtet.

Anonymous poster hash: 3e7ea...e1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...