Gå til innhold

Første kynner!!

Anbefalte innlegg

I går var jeg nok litt ivrig på handletur etter dagligvarer, og bar hjem tunge bæreposer. Er nå 18+3 og fikk store smerter i lysken/underliv da jeg kom inn døra i 4 etg. Tipper dette var et tegn på at dette trolig var i tyngste laget.. Har dere opplevd noe lignende??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144111485-f%C3%B8rste-kynner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det vanlig å få vondt i underlivet ved kynnere? På meg strammer bare magen seg til en steinhard ball og så går det tilbake etter en bitteliten stund.. godt mulig jeg har glemt fra forrige svangerskap, men kan ikke huske at det ble sånn da heller.

Men det er vel uansett veldig individuelt:)

Mye rart som foregår i en gravid kropp altså.

Jeg vil ikke si at jeg får store smerter av mine kynnere, men har derimot mye ligamentsmerter (voksesmerter), og da gjør det vondt i område rundt lysken. Hvis du er usikker, er det kanskje greit å forhøre deg med lege eller jordmor? 

Annonse

Jeg er ikke noen ekspert, men når du skriver lysken/underliv tenker jeg mer i retning av bekkentrøbbel. Vær forsiktig!

Ja jeg har en bekkenløsning, så det kan nok tenkes at det er begge deler som skjedde på en gang. Vondt var det hvertfall!

Det hørtes lite ut som en kynner, mer som bekkenplager :/ Sikkert et tegn på at du må bære lettere ja og lytte til kroppen. Kynnere kjennes over magen, at det strammer seg og kan bli ubehagelig, men skal helst ikke gjøre vondt.. Smertene vil evt. da sitte i symfyse og/eller korsrygg, ikke særlig i lysk/underliv. Vær forsiktig og ta det rolig :)

Det hørtes lite ut som en kynner, mer som bekkenplager :/ Sikkert et tegn på at du må bære lettere ja og lytte til kroppen. Kynnere kjennes over magen, at det strammer seg og kan bli ubehagelig, men skal helst ikke gjøre vondt.. Smertene vil evt. da sitte i symfyse og/eller korsrygg, ikke særlig i lysk/underliv. Også går kynnere over på sekunder, aldri over et minutt og hvertfall ikke fem.. Så vær forsiktig og ta det rolig med tunge ting du :)

Jeg får ofte sånne vondter som du beskriver. Men jeg trodde det var ligamentsmerter...

http://forsteganggravid.blogspot.no/2011/11/ligamentsmerter-ved-fysisk-aktivitet.html?m=1

Kynnere kaller jeg svake rier som ikke ender opp i noe...?

Jeg får ligamentsmerter alltid om jeg stresser mye, eller er sulten... Kjenner jeg gruer meg allerede til de skal begynne å komme....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...