Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #1 Skrevet 12. januar 2014 Da tenker jeg særlig på dere der det ikke har vært mulighet for noe spesiell tilrettelegging fordi jobben i utgp er rimelig rolig, som f.eks en kontorjobb som består i å sitte hele dagen. Er det sånn at man kan bli bedre igjen utover i svangerskapet? Og kan fysioterapeut sykemelde for dette eller må fastlegen gjøre det? Har dere fått for korte tidsrom av gangen eller har dere opplevd å bare bli sykemeldt i lang tid helt til permisjon? Anonymous poster hash: 0ac07...713
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 Da tenker jeg særlig på dere der det ikke har vært mulighet for noe spesiell tilrettelegging fordi jobben i utgp er rimelig rolig, som f.eks en kontorjobb som består i å sitte hele dagen. Er det sånn at man kan bli bedre igjen utover i svangerskapet? Og kan fysioterapeut sykemelde for dette eller må fastlegen gjøre det? Har dere fått for korte tidsrom av gangen eller har dere opplevd å bare bli sykemeldt i lang tid helt til permisjon? Anonymous poster hash: 0ac07...713 Jeg ble sykemeld fra min kontorjobb. Men var i utgangspunktet fordi jeg måtte pendle til jobb i overfylte tog hvor man stortsett måtte stå hele veien. Det var Fysioterapauten som skrev anbefaling til legen, at det var det beste for å i vareta mors helse. Hadde bekkenløsning som ble veldig mye bedre når jeg rundet uke 30, men gikk sykemeldt ut tiden. Anonymous poster hash: ba304...4ba
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 Jeg ble sykmeldt i uke 15 pgav bekkenløsning. Dessverre ble det ikke bedre utover svangerskapet, heller tvert imot. Sykmeldingen var i utgangspunktet på en mnd, men jeg rakk knapt starte på igjen før lege sykmeldte meg ut svangerskapet nærmest mot min vilje. Det samme sa arbeidsgiver, tror de snakker av erfaring. Er man gravid blir man pent nødt til å lytte til kroppen, tar man ikke hensyn vil det trolig bare bli værre.. Selv blir jeg sofaliggende bare av å gå eller stå litt for mye en dag. Så mitt råd til deg: Lytt til kroppen din, i verstefall risikerer du å slite med dette i mange år fremmover. Lykke til Anonymous poster hash: ca157...ed6
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #4 Skrevet 12. januar 2014 Oi ok.. Jeg har ikke fått kommet meg til fysioterapeut enda for fikk ikke noe henvisning fra legen, bare et tilbud om en ukes sykemelding nå. Grunnen til at jeg spør er at jeg er i en veldig vanskelig situasjon jobbmessig nå. Jeg er HI i tråden sin heter spørsmål om dagpenger og sykemelding i en vanskelig situasjon, hvis dere har sett den.. Men jeg skal komme meg til en fysioterapeut eller manuellterapeut som noen anbefalte og høre litt om prognoser. Takk for svar Anonymous poster hash: 0ac07...713
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 Oi ok.. Jeg har ikke fått kommet meg til fysioterapeut enda for fikk ikke noe henvisning fra legen, bare et tilbud om en ukes sykemelding nå. Grunnen til at jeg spør er at jeg er i en veldig vanskelig situasjon jobbmessig nå. Jeg er HI i tråden sin heter spørsmål om dagpenger og sykemelding i en vanskelig situasjon, hvis dere har sett den.. Men jeg skal komme meg til en fysioterapeut eller manuellterapeut som noen anbefalte og høre litt om prognoser. Takk for svar Anonymous poster hash: 0ac07...713 Legen min er veeeldig "sær" på sykemelding (noe eg i utgpnk syns er bra), fordi hun er redd ikke NAV godkjenner sykemeldingen (man er jo ikke syk, men gravid). Hun snakket om at man kunne få et eller annet som er for "mor og barns sikkerhet" eller noe..da fikk man penger, men det het noe annet enn sykepenger.. Verdt å sjekke opp :-) Anonymous poster hash: ba304...4ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå