Gå til innhold

Prednisolon- lettere syk? Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har for første gang fått foreskrevet prednisolon, og ser dette er et middel som skal senke immunforsvaret... Betyr det at en da lettere pådrar seg smitte? Jeg vil jo tro det, men er usikker...

Noen med erfaring?

Det siste jeg vil er å bli syk og i dårlig form til forsøket!! Jobber i barnehage, og det er jo rene smittebomba i disse dager......

Håper på svar :)

Fortsetter under...

Du blir ikke lettere syk. Men om du blir syk så kan prednisolon kamuflere immunforsvaret slik at man ikke får så høy feber feks som man ville fått uten. Derfor er man ekstra obs på sykehus med folk som

Står på prednisolon fordi er ofte dårligere enn almenntilstanden kan tilsi når de er syke.

Jeg ble skikkelig syk et par dager etter innsett.. Det var nok bare en forkjølelse for det gikk fort over i rennende nese, men i to dager før det slo ut med nese og sånt var jeg så syk som jeg aldri kan huske å ha vært før. Hadde bare en grad feber og syntes det var rart, så dårlig som jeg følte meg. Det var vondt overalt i kroppen, jeg orket ikke å lese bok eller se på TV engang. I tillegg var jeg litt overstimulert og hadde kvalme.. Da hadde jeg stått på prednisolon i nesten 3 uker tror jeg.. Mistenker at det hadde noe med den å gjøre ja. 

Men sambo hadde en lett forkjølelse 2-3 uker før dette her slo ut hos meg. Og jeg husker jeg syntes det var rart at jeg ikke fikk det og følte det akkurat som om kroppen bare nektet å bli syk før forsøket var over. Så jeg tror ikke jeg ble lettere syk.. Men jeg ble 100 ganger sykere enn han da det først slo ut. 

Annonse

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...