Gå til innhold

Familien AS, virkelig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres helt mongo ut når folk sier det...

Anonymous poster hash: 36b84...bb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok!

Anonymous poster hash: d088d...238

Skrevet

Haha det sier gubben min hele tiden ... hater det!

Anonymous poster hash: eec85...a9f
Skrevet

:opplyser:

Anonymous poster hash: 7a2bc...3f9
Skrevet

Tror ikke du skal snakke så høyt. "Mongo"???

Skrevet

Haha det sier gubben min hele tiden ... hater det!

Anonymous poster hash: eec85...a9f

Forstår deg godt...

Anonymous poster hash: 36b84...bb4

Skrevet

Hva er så feil med det da? Et AS med flere eiere, store verdier og utfordringer. Styrt av adm dir Meg og min nestleder Mannen. Ansatte: Meg og Mannen. Formål: Å få det til å gå på skinner, legge til rette for fremgang og moro. Et AS som krever mye innsats men hvor gevinsten er tilsvarende. Tommel opp for Familien AS.

Anonymous poster hash: 3335d...ff1

Skrevet

Jeg synes det høres tåpelig ut når noen bruker det uttrykket, men mongo? Virkelig?

Anonymous poster hash: de5f1...d18

Skrevet

Helt enig, høres utrolig teit ut!

Anonymous poster hash: 7f86b...f19

Skrevet

Jeg synes det høres tåpelig ut når noen bruker det uttrykket, men mongo? Virkelig?

Haha du er sikkert en av de som var for at ordet "negerkonge" og "hottentotter" ble tatt ut av barnesangene.

Mongo er et ord brukt om noe som er "helt bak mål", de som bruker det hetser nødvendigvis ikke de med downs.

Anonymous poster hash: 42aaa...84e

Skrevet

Haha du er sikkert en av de som var for at ordet "negerkonge" og "hottentotter" ble tatt ut av barnesangene.

Mongo er et ord brukt om noe som er "helt bak mål", de som bruker det hetser nødvendigvis ikke de med downs.

Du er klar over hvor ordet mongo kommer fra? Mongolisme, et annet begrep for mennesker med Downs syndrom. For en idiot du er. At man kan forsvare bruken av et så vemmelig ord er bare frastøtende.

Skrevet

Synes det er mer mongo å bruke uttrykket mongo enn Familien AS. Men jeg har egentlig aldri hørt noen omtale familien sin som et AS. Er detvanlig?

Anonymous poster hash: 1eaf2...f7d

Skrevet

Jeg syns egentlig at du skyter deg selv i foten med dette innlegget ;)

Om man skal kritisere andre for bruk av ord og uttrykk bør man vel velge egne ord med litt mer omhu?

Skrevet

Du er klar over hvor ordet mongo kommer fra? Mongolisme, et annet begrep for mennesker med Downs syndrom. For en idiot du er. At man kan forsvare bruken av et så vemmelig ord er bare frastøtende.

Haha akkurat det jeg skriver:

..Mongo er et ord brukt om noe som er "helt bak mål", de som bruker det hetser nødvendigvis ikke de med downs..

Vanlige folk bruker det på lik linje med andre ord som feks "sinnsykt" (hetsing av de med sinnslidelser) eller "er du gal" (latterliggjøring av de gale...), "hun mørke" ( å beskrive noen med hudfarge er jo supertabu)..

Skrevet

Hvis du ikke skjønner det uttrykket så har dere enten ikke kommet dit enda (dvs for små barn, kanskje bare første barn enda). Eller så er dere av de uheldige rotekoppene som aldri helt kommer dit. Som bare halser etter, konstant kaos i livet, stadig litt forsinka og forvirra, og til slutt har dere klart å sose bort barndommen til ungene deres uten å kommet lenger enn til å ta med unga på lørdagshopping på storsenteret.

Jeg er enig med # 7: De som prater om Familien AS har i hvert fall tenkt gjennom hva de ønsker å oppnå i hverdagene og livet for seg og ungene. Og vet hva som må gjøres for å få livet slik de ønsker.

Anonymous poster hash: aa949...f75
Skrevet

Hadde ikke tenkt å være anonym på nr 7:-) Men det er litt sånn det er. Føles av og til som et firma, et suksessrikt et, men det er jo ikke bare roser! Det er hard jobb! Kjedelig til tider, og med konflikter, men.også med sol og vakre dager som dagen i dag da jeg var følt meg som verdens heldigste person.

Skrevet

Mongo??? Seriøst. Er dette et ord du bruker mye i din dagligtale?

Jeg kjenner jeg blir helt matt av mennesker som ikke har noen sosiale antenner på hva som er ok å si.

Anonymous poster hash: 9f452...dd7

Skrevet

Familien AS høyres iallefall mykje smartare ut enn "mongo".  Det uttrykket bør du verkeleg legge vekk!

Skrevet

Haha akkurat det jeg skriver:

..Mongo er et ord brukt om noe som er "helt bak mål", de som bruker det hetser nødvendigvis ikke de med downs..

Vanlige folk bruker det på lik linje med andre ord som feks "sinnsykt" (hetsing av de med sinnslidelser) eller "er du gal" (latterliggjøring av de gale...), "hun mørke" ( å beskrive noen med hudfarge er jo supertabu)..

Nei, 'vanlige' folk gjør ikke det.

Ikke i min verden ihvertfall.

Skrevet

Jeg kjenner ingen mennesker som kunne brukt ordet 'mongo' uten å skamme seg inderlig etterpå. Og jeg kjenner veldig mange mennesker. Jeg mistenker at du ferdes i helt andre kretser enn meg, HI, og det tror jeg er like greit.

Anonymous poster hash: 780d2...cac
Skrevet

Mongo er heldigvis et ord som er i ferd med å forsvinne fra språket, er faktisk flere år siden jeg hørte det sist. Så nei, det er ikke et ord vanlige folk bruker, vanlige folk er veldig bevisst hvor dette ordet kommer fra og velger det bort!

Familien AS er ikke et ord jeg bruker i min dagligtale, men synes det er et helt greit ord å bruke for å forklare hvordan en familie bør fungere...

Anonymous poster hash: 658ad...ca2
Skrevet

Jeg synes også at det er litt fjollete å bruke 'Familien AS', men ikke så fjollete at jeg gidder å irritere meg særlig over det.

Anonymous poster hash: 780d2...cac
Skrevet

Enig, Familien AS høres helt fjernt ut. Og jeg nekter å tro at de som bruker dette uttrykket har et mer gjennomtenkt familieliv enn oss andre, som noen ser ut til å tro. Liker heller ikke folk som sier gubben og kidsa.

Anonymous poster hash: 45fa6...bdc

Skrevet

Aldri hørt før

Anonymous poster hash: a9361...272

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...