Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #1 Skrevet 12. januar 2014 som er hjemme med pappaen sin. Pappaen er flink med henne, men jeg liker virkelig ikke å være så mye borte fra henne. I tillegg til 100% jobb bruker jeg ca en time hver vei. Så det blir mange og lange timer uten henne. Føler jeg svikter henne og at hun hadde følt seg mer trygg og tilfreds om jeg var hjemme. Det ble bare helt feil for meg å begynne såpass tidlig i jobb igjen. Heldigvis har jeg nå fått kranglet/diskutert meg frem til å ta ut kontantstøtte og bare jobbe rundt 20% etter at pappapermen er over. Men enda er det 10 arbeidsuker igjen til det... :-( Eldstemann var 11 mnd. da jeg begynnte i jobb igjen, og det føltes helt greit. Anonymous poster hash: 16424...43f
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 Er du nødt til å jobbe så langt fra hjemmet? Må da bli lange barnehagedager på barna om du har 1 times reise hver vei hver dag? Og tenk på at nå er det farens tur til å få kose seg med den lille. Senk skuldrene og la ham få bli kjent med barnet, det er like mye hans som ditt Anonymous poster hash: 47918...8ab
Siamese Hellhound Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 Hva med ammefri, da? Det vil jo hjelpe litt, da?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #4 Skrevet 12. januar 2014 Er du nødt til å jobbe så langt fra hjemmet? Må da bli lange barnehagedager på barna om du har 1 times reise hver vei hver dag? Og tenk på at nå er det farens tur til å få kose seg med den lille. Senk skuldrene og la ham få bli kjent med barnet, det er like mye hans som ditt Anonymous poster hash: 47918...8ab Du er klar over at i og rundt Oslo er det helt vanlig med +/- en time hver vei til jobb? Og at det kan innebære å flytte seg totalt 8-9 km bare? Anonymous poster hash: e0970...f9e
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 Jeg hadde bare vikariat før permisjon. Dette er en ny jobb som jeg ønsket å prøve meg i når pappaen var hjemme med barna. Så lenge han er hjemme er det jo ingen problem med tanke på henting og levering i barnehage. Da jeg begynnte så jeg raskt at jeg ikke ønsker å jobbe fullt eller tilnærmet fullt på dette arbeidsstedet, det blir rett og slett for lange dager. Dere andre som har begynnt når babyen er ni mnd, har det gått bra med babyen? HI Anonymous poster hash: 16424...43f
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #6 Skrevet 12. januar 2014 Tenkte på ammfri før jeg begynnte, men vet ikke helt om jeg kvalifiserer. Har ganske lite melk igjen, og ammer kanskje tre ganger i døgnet. Vet ikke hvor lenge jeg kommer til å fortsette å ha melk. Også er det det at jeg er helt ny på arbeidsstedet, litt vanskelig å komme med krav da. HI Anonymous poster hash: 16424...43f
Madolyn Skrevet 12. januar 2014 #7 Skrevet 12. januar 2014 (endret) Da er vi litt motsatte. Jeg begynte i jobb igjen når baby nr 2 var 5 1/2 mnd gammel. Det var fordi jeg slet mye i permisjonstiden med førstemann som var high need baby, jeg ble utslitt og sykemeldt med depresjon etter 6 mnd. Så jeg var livredd for at det skulle skje igjen med nestemann. Nr 2 var en helt normal baby uten store plager og jeg gruet meg derfor litt til å starte så tidlig i jobb, hadde jo overskudd og trivdes hjemme. Men det at jeg har en mann som elsker å være sammen med barna sine hjalp ekstremt mye! Han er mer tålmodig enn meg, han er langt mer leken og fleksibel. Og jeg vet at babyen har det minst like bra sammen med ham. Gikk overraskende bra å komme tilbake i jobb, jeg stortrivdes fra dag 1. Fikk en del mms fra mannen de første ukene med oppdateringer hjemmefra og da var det helt greit. Fortsatte nattammingen en liten stund til, men etter hvert gikk vi over på flaske da amming annenhver time natta gjennom ikke var helt forenlig med 100 % jobb Jeg hadde betalt ammefri frem til babyen var 6,5 mnd og jeg avsluttet ammingen. Nå føler jeg at jeg får det beste av begge verdener, en pappa som elsker å leke og dulle med babyen hjemme mens jeg får lufta meg på jobb. Han er dessverre ikke så flink til å få unna husarbeidet mens jeg er på jobb og jeg syns jo at det er slitsomt innimellom, men ville ikke hatt det annerledes... Endret 12. januar 2014 av Madolyn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå