Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #1 Skrevet 12. januar 2014 Min treåring fikk et kraftig blåmerke og en skrape i huden for ca 1 mnd siden. Man kan fortsatt skimte blåmerket (nesten borte), og skrapen hun fikk er svært synlig enda (var ikke et sår som blødde), ser nesten ut som et arr, men skulle ikke tro at noe slikt skapte er så stort arr. Synes det tar lang tid før merkene forsvinner. Når jeg tenker over det nå så er det også flere sår og merker om sitter igjen lenge. Et bittelite merke hun hadde etter å ha klort opp seg selv, har hun hatt i ca 1,5 - 2 mnd nå. Osv. Er det normalt at merker og sår bruker så lang tid på å forsvinne? Anonymous poster hash: 0a4d7...000
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 Nei, vil vel jeg si.. Jeg har aldri opplevd med mine barn at det tar så lang tid. Ikke at jeg har tatt tiden på sårtilheling/forsvinning av blåmerke, men om du reagerer på at det tar lengre tid enn vanlig, så ville jeg vel nok ha nevnt det for legen.. Anonymous poster hash: 4fcaf...cc9
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 Jeg har ikke tenkt over det før nå. Pga det "store" såret og jeg husker akkurat når hun fikk det, ellers er det ikke noe jeg har tenkt over før nå, men når jeg tenker over det ser jeg at dette er/ har vært ved flere merker også. Noen som vet evt årsak til at det kan ta så lang tid? Tenkte på vitaminmangel, men ift hva hun får i seg har jeg vanskelig for å tro at det skyldes det. Anonymous poster hash: 0a4d7...000
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #4 Skrevet 12. januar 2014 Jeg har ikke tenkt over det før nå. Pga det "store" såret og jeg husker akkurat når hun fikk det, ellers er det ikke noe jeg har tenkt over før nå, men når jeg tenker over det ser jeg at dette er/ har vært ved flere merker også. Noen som vet evt årsak til at det kan ta så lang tid? Tenkte på vitaminmangel, men ift hva hun får i seg har jeg vanskelig for å tro at det skyldes det. Anonymous poster hash: 0a4d7...000 Har barnet andre symptomer? Treg sårheling kan skyldes flere ting. Stoffskifte,blodsirkulasjon,diabetes og sikkert flere ting jeg ikke kommer på akkurat nå. Få tatt en blodprøve hos lege. Test for blodsukker (også langtidsblodsukker) hvite blodlegeme,stoffskifte og vitaminer. Anonymous poster hash: 54c5c...ba1
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 Så vidt jeg kan se er det ingen andre symptomer. Synes det er litt ekkelt å renne ned døra på legekontoret om det ikke er nødvendig. Men om det virkelig er unormalt, og kan være et symptom på noe annet, så får jeg kanskje bestille time. Anonymous poster hash: 0a4d7...000
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #6 Skrevet 12. januar 2014 Og takk for svar forresten :-) Anonymous poster hash: 0a4d7...000
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå