Gå til innhold

Hvor kan jeg selge diamantene mine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en giftering og en forlovelsesring som begge har en diamant. Jeg skal selge gullet hos gullvekten el.l., men hvor skal jeg gå med diamantene? Noen som vet? Vet ikke verdien på de heller. Ringene kostet myye, men tror ikke jeg får mer enn noen hundrelapper for selve ringene. Diamantene har jeg absolutt ikke peiling på:-(

Anonymous poster hash: a0022...2f0
Skrevet

Få dem takstert som helhet.

Hos en annerkjent gullsmed foreksempel

Skrevet

Små diamanter under 0,5 karat har ikke eget sertifikat og er verdiløse.

Anonymous poster hash: ae4d0...1e0

Skrevet

Diamanter skal være ganske store førdehar noe bruktverdi.

Anonymous poster hash: 13b48...2c8

Skrevet

Få dem takstert som helhet.

Hos en annerkjent gullsmed foreksempel

Ok! Kanskje jeg kan få mer for de da. Det skal jeg sjekke! Takk for svar:-)

hi

Skrevet

Ville også sjekket hva du kan få for ringene komplett, tror du vil tjene på det.

Når du sier at de kostet myye, hva legger du i det? Og hvorfor vil du ta til takke med noen hundrelapper for ting som er mer verd?

Du kan sjekke både med gullsmeden, antikvitetbutikker og nettsalg.

Skrevet

Små diamanter under 0,5 karat har ikke eget sertifikat og er verdiløse.

Jeg har en enstensring på 0,3 karat, en aliansering på 0,35 karat og en enstensring på 1,5 carat. Jeg har sertifikat på alle så jeg skjønner ikke helt hvor du har denne kunnskapen fra.

Anonymous poster hash: ebc53...b33

Skrevet

Små diamanter under 0,5 karat har ikke eget sertifikat og er verdiløse.Anonymous poster hash: ae4d0...1e0

Jeg har en enstensring på 0,3 karat, en aliansering på 0,35 karat og en enstensring på 1,5 carat. Jeg har sertifikat på alle så jeg skjønner ikke helt hvor du har denne kunnskapen fra. Anonymous poster hash: ebc53...b33

Du har ikke et internasjonalt sertifikat på slike små steiner, det gjøres kun på 0,5 karat og større. Små steiner kan få verdivurdering fra en gullsmed, med dette vurderingen er helt verdiløs.

http://www.77diamonds.com/diamond-certificates.html

Skrevet

Det kommer litt an på hva du ønsker å gjøre med ringene. Trenger du pengene, eller kunne det være aktuellt å "bytte" de inn i noe annet? Verdien kommer ikke bare an på størrelsen, det kommer også an kvaliteten. Noen gullsmeder tar inn diamanter av ønsket kvalitet og lar kuneden bytte i noe annet. Du får igjen et visst beløp om du handler noe annet.<br /><br />Ønsker du å selge ringene kan du f.eks forsøke www.esaias.no

Anonymous poster hash: ebf77...2e5

Skrevet

Vi vurderer kun ringer i sin helhet ifht. forsikringssaker osv. 

Tar kun i mot gull, de minste steinene kastes faktisk hvis ikke eier vil ha dem til annet bruk. 

Gullsmed

Anonymous poster hash: 4c4fa...dd8
Skrevet

Små diamanter under 0,5 karat har ikke eget sertifikat og er verdiløse. Anonymous poster hash: ae4d0...1e0

0,5 karat er en ganske stor diamant altså.

Anonymous poster hash: dbb4e...e29

Skrevet

Hun mener nok 0,05ct.

Anonymous poster hash: 4c4fa...dd8
Skrevet

Hun mener nok 0,05ct. Anonymous poster hash: 4c4fa...dd8

Da er det mer forståelig ;-)

Anonymous poster hash: dbb4e...e29

Skrevet

Små diamanter under 0,5 karat har ikke eget sertifikat og er verdiløse. Anonymous poster hash: ae4d0...1e0

0,5 karat er en ganske stor diamant altså.Anonymous poster hash: dbb4e...e29

Ja, det er det. Og det er kun de større diamantene som kommer med sertifikat og vurdering av de fire C'ene.

0,05 er for støv å regne.

Skrevet

Hi her

Jeg ønsker bare å få mest mulig for ringene. Er sånn at jeg ikke vil ha ringer ol fra ekser liggende. Jeg blir bare trist av det. Jeg skal gå litt rundt til gullsmeder. Kanskje jeg kan få en god pris for dem samlet. Jeg er ikke så glad i smykker el heller, så da er penger best:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...