Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #1 Skrevet 12. januar 2014 Mens de nærmeste holdt meg hardt fast. Borret den i ryggen på meg fire ganger. Jeg skrek om at jeg ikke ville. Gråt så jeg hulket. Fikk spinallekkasje i etterkant. Sliter nå psykisk og med ryggen. Vurderer å saksøke. Hva syns dere? Anonymous poster hash: a42ba...927
Appelsinpiken Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 Kommer vel an på hvorfor de tvang deg til å ta den.
magica fra tryll Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 Men hvorfor? Hva skjedde i forkant?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #4 Skrevet 12. januar 2014 Hvorfor ble du tvunget?? Høres veldig merkelig ut synes jeg... Anonymous poster hash: 6c3ba...c72
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 Hvorfor tvang de deg? Trodde sykehus generelt prøver å få fødende til å føde uten? Hvor var dette? Anonymous poster hash: b22fa...aba
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #6 Skrevet 12. januar 2014 Jeg syns du først får forklare for oss hvorfor du måtte ha epidural. Fordi du ikke taklet fødselsmertene? Pga svangerskapsforgiftning? Det må det jo være en grunn til, ellers hadde de aldri tvunget deg til det. Anonymous poster hash: c98fd...070
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #7 Skrevet 12. januar 2014 Så lenge du ikke er umyndiggjort så kan de ikke tvinge deg til noe som helst - ikke en gang om barnets liv er i fare. Så her tror jeg det kan være noe du utelater/ikke forteller oss..... Anonymous poster hash: 13930...cf7
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #8 Skrevet 12. januar 2014 Ingen ting hadde skjedd. Jeg hadde hatt en fin opplevelse med epidural sist fødsel. Så jeg spurte om jeg kunne få denne gangen. Da legen kom, bomma hu på bedøvelsen, og jeg kjente epiduralen langt inn i ryggen. Skrek av smerte. Da anestesilegen trakk bort nåla, skrek jeg at han ikke fikk lov til å prøve igjen. Men det gjorde han mot min vilje hele tre ganger til. Hi Anonymous poster hash: a42ba...927
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #9 Skrevet 12. januar 2014 Haha, den var god. Sitter du ikke i ro får du ikke epidural. Ingen får epidural under tvang. Anonymous poster hash: 3c48b...51a
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #10 Skrevet 12. januar 2014 Haha, den var god. Sitter du ikke i ro får du ikke epidural. Ingen får epidural under tvang. Anonymous poster hash: 3c48b...51a Det var ikke noe godt med det nei. Derfor jeg sliter psykisk nå. Hi Anonymous poster hash: a42ba...927
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #11 Skrevet 12. januar 2014 Tviler litt på dette kjenner jeg... Anonymous poster hash: d1b05...1e9
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #12 Skrevet 12. januar 2014 Skikkelig dårlig gjort! Anonymous poster hash: 241ea...a1e
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #13 Skrevet 12. januar 2014 Tviler litt på dette kjenner jeg... Anonymous poster hash: d1b05...1e9 Hva er det du ikke tror på?? Trenger bare råd på om jeg har en sak mot sykehuset eller ikke. Har kanskje det når dere ikke tror meg! Hi Anonymous poster hash: a42ba...927
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #14 Skrevet 12. januar 2014 Skikkelig dårlig gjort! Anonymous poster hash: 241ea...a1e Yupp.. orket ikke å se trynet på jordmora som var tilstede under fødselen i etterkant. Blir helt kvalm av å skrive dette :-( Hi Anonymous poster hash: a42ba...927
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 12. januar 2014 #15 Skrevet 12. januar 2014 Hadde du samtale i etterkant av fødsel dA? Der de gjennomgår fødsel og hører med deg hvordan du opplevde det.. Hva sa du da?
NormaJean Skrevet 12. januar 2014 #16 Skrevet 12. januar 2014 Tviler litt på dette kjenner jeg... Anonymous poster hash: d1b05...1e9 Hva er det du ikke tror på?? Trenger bare råd på om jeg har en sak mot sykehuset eller ikke. Har kanskje det når dere ikke tror meg! Hi Anonymous poster hash: a42ba...927 I Norge kan man ikke kreve erstatning for "tort og svie" Man kan rette ett krav mot NPE og ved evt dokumentert inntektstap så kan man få erstatning. Typ invalidited/ufør e.l
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #17 Skrevet 12. januar 2014 Saksøk i vei! Bare belag deg på at du ikke kommer noen vei, dette er jo bare tøv. Anonymous poster hash: 3c48b...51a
Gjest Skrevet 12. januar 2014 #18 Skrevet 12. januar 2014 Hmmm da skulle jeg ha saksøkt han som BOMMA 5 ganger på spinalen min føre keisersnittet. Skrek ut; bommer du en gang til så gir du meg narkose din inkompetente mann Huff.... skammer meg nå over hva jeg sa, men var livredd.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #19 Skrevet 12. januar 2014 Ikke for å spore av her, men når begynte dem å gi bedøvelse før de satte epidural?! Jeg har aldri fått tilbud om det, så jeg bør vel hvert fall saksøke! Alvorlig... Vil du saksøke dem fordi de satte epidural på deg, som du faktisk sa ja til? Skjønner ikke greia. Jeg vet at folk reagerer forskjellig, men når du sliter psykisk etter en sånn episode så må du gjerne jobbe litt med deg selv. Jeg har opplevd skikkelig tvang i helsevesenet, både med beltelegging og der flere helsepersonell holdt meg fast når jeg måtte svelge slangen. Litt traumatisk, men jeg tror en evt. rettssal hadde ledd av meg om jeg skulle saksøkt noen for DET. Anonymous poster hash: 5fc8e...937
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #20 Skrevet 12. januar 2014 Ikke for å spore av her, men når begynte dem å gi bedøvelse før de satte epidural?! Jeg har aldri fått tilbud om det, så jeg bør vel hvert fall saksøke! Alvorlig... Vil du saksøke dem fordi de satte epidural på deg, som du faktisk sa ja til? Skjønner ikke greia. Jeg vet at folk reagerer forskjellig, men når du sliter psykisk etter en sånn episode så må du gjerne jobbe litt med deg selv. Jeg har opplevd skikkelig tvang i helsevesenet, både med beltelegging og der flere helsepersonell holdt meg fast når jeg måtte svelge slangen. Litt traumatisk, men jeg tror en evt. rettssal hadde ledd av meg om jeg skulle saksøkt noen for DET. Anonymous poster hash: 5fc8e...937 Selvsagt har du fått lokalbedøvelse før epiduralen. Den er tross alt en tykk nål. Likevel kjenner en Johnson regel godt at en får epidural, tross lokalbedøvelse. Anonymous poster hash: 3c48b...51a
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #21 Skrevet 12. januar 2014 Ingen sak i mine øyne... Anonymous poster hash: 34847...dce
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #22 Skrevet 12. januar 2014 Ikke for å spore av her, men når begynte dem å gi bedøvelse før de satte epidural?! Jeg har aldri fått tilbud om det, så jeg bør vel hvert fall saksøke! Alvorlig... Vil du saksøke dem fordi de satte epidural på deg, som du faktisk sa ja til? Skjønner ikke greia. Jeg vet at folk reagerer forskjellig, men når du sliter psykisk etter en sånn episode så må du gjerne jobbe litt med deg selv. Jeg har opplevd skikkelig tvang i helsevesenet, både med beltelegging og der flere helsepersonell holdt meg fast når jeg måtte svelge slangen. Litt traumatisk, men jeg tror en evt. rettssal hadde ledd av meg om jeg skulle saksøkt noen for DET. Anonymous poster hash: 5fc8e...937 Selvsagt har du fått lokalbedøvelse før epiduralen. Den er tross alt en tykk nål. Likevel kjenner en Johnson regel godt at en får epidural, tross lokalbedøvelse. Anonymous poster hash: 3c48b...51a Den gangen jeg fødte med epidural spurte jeg om det var vanlig å gi bedøvelse først, men de svarte at det var ikke nødvendig, siden de satte nålen midt i en rie sånn at jeg ikke skulle kjenne den. Jeg kjente heller ingenting, siden rier er titusen ganger vondere. Andre ganger jeg fikk nål i ryggen var ikke epidural, men da skulle de hente ut spinalvæske. Fikk ikke bedøvelse da heller, siden alt var veldig akutt, og klart jeg kjente det, men SÅ vondt gjorde det virkelig ikke... Mer trykk-følelse. Anonymous poster hash: 5fc8e...937
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #23 Skrevet 12. januar 2014 Jeg fikk også bedøvelse før de satte epidural. Husker det godt, for jeg ble så lettet da de sa de jeg skulle få det, siden jeg hadde hørt at den nåla var så vond. HI: Å saksøke i Norge er ingen vits med mindre du har lidd økonomisk tap pga dette. Men jeg ville uansett sendt inn en klage. Anonymous poster hash: c054d...71d
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #24 Skrevet 12. januar 2014 Alle blir jo holdt fast når de setter den da, at du fikk komplikasjoner av den er vel fordi du ikke satt rolig og det var nok derfor du ble stukket flere ganger også. Men jeg har vanskelig for å se hvordan de tvang deg til å få den. Jeg har hatt katastrofe snitt hvor nesten jeg og baby døde og fikk allikevel spørsmål om jeg motsatte meg operasjon Mye kommer jo an hva som har skjedd fram til dette og om du husker ting helt rett osv. Men mener du det er brukt tvang bør du selvsagt melde fra om dette da det ikke er lovlig. Dette for å hindre at det skjer andre, om du deretter vil saksøke for å få penger er vi vel langt fra Amerika i så måte og det er nok lite penger å hente ut av det Anonymous poster hash: 91d70...f84
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #25 Skrevet 12. januar 2014 Ingen ting hadde skjedd. Jeg hadde hatt en fin opplevelse med epidural sist fødsel. Så jeg spurte om jeg kunne få denne gangen. Da legen kom, bomma hu på bedøvelsen, og jeg kjente epiduralen langt inn i ryggen. Skrek av smerte. Da anestesilegen trakk bort nåla, skrek jeg at han ikke fikk lov til å prøve igjen. Men det gjorde han mot min vilje hele tre ganger til. Hi Anonymous poster hash: a42ba...927 Høres rimelig vanvittig ut at du ble holdt nede av x antall personell mens en anestesilege (som du kaller både "hu" og "han"??) bommet tre ganger. Mens du hylskrek og prøvde å komme deg løs. Jeg er selv operasjonssykepleier og jeg kan love deg at dersom en voksen person med normal styrke motsetter seg epidural og kjemper imot, da er det overhodet ikke mulig å sette epidural heller. Det er et presisjonsarbeid med en nål som skal plasseres i et spesielt rom like utenfor ryggmargen, og krever at pasienten sitter STILLE med krum rygg og gjerne beina trukket noe opp foran seg. Sikker på at du gav tydelig uttrykk for at du ikke ville? Kjempet du virkelig for å komme deg løs? Om du gråt og ropte så er det svært vanlig blant fødende kvinner under pågående rier, og det er dessverre heller ikke uvanlig at anestesilegen får høre ukvemsord fra en sliten og frustrert fødekvinne. Anonymous poster hash: b2055...ccb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå