Gå til innhold

Baby, 7 mnd., nekter plutselig å legge seg i sin egen seng.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra han var nyfødt har han sovnet fint i sin egen seng, aldri samsovet. De siste kveldene har han begynt å bli hysterisk når vi nærmer oss soverommet og hans seng. Hylskrikingen begynner og tar ikke slutt. Tårene spruter. Og vi skjønner ikke hvorfor. Ungen er mett, trøtt, tror ikke han har smerter. Til slutt har vi kapitulert utpå kvelden/natta og lagt ham i vognen hvor han sovner med en gang.

Han legges ca kl 19, våkner fra siste dupp kl 17. Grøt kl 18, leke/kose litt, stell, tannpuss, pupp på sengekanten og legges. Dette er det samme rutinene som vi har hatt de siste 3 mnd, og det har fungert så bra! Helt til nå!

Hva er det som skjer? Ungen virker nesten redd for å legge seg!

Har prøvd å sitte sammen med ham, men han blir bare sint av å se meg uten at jeg tar ham opp, har prøvd å skru på nattlys (har det vanligvis mørkt), synge....

Noen tips?

Anonymous poster hash: 0eacd...ef0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seperasjonsangst?

Anonymous poster hash: 6d444...749

Skrevet

Jeg ville forresten tatt ham opp og kost og trøstet. Det ville jeg fortsatt med så lenge som nødvendig. Trenger nok bare litt ekstra trygghet og nærhet.

Anonymous poster hash: 6d444...749

Skrevet

Hvis han kun har 2 timer fra siste dupp til han legges skjønner jeg godt at han protesterer. Han er ikke trøtt!

På tide å redusere til 2 dupper på dagtid?

Anonymous poster hash: e157b...018

Skrevet

Han klarer ikke være våken lenger enn 2 timer mellom duppene. Dryger vi det lenger, blir han overtrøtt og håpløs... Tok ham opp fra sengen nå og la ham i vogna. Sovnet da på 3 min.

Skrevet

Han klarer ikke være våken lenger enn 2 timer mellom duppene. Dryger vi det lenger, blir han overtrøtt og håpløs... Tok ham opp fra sengen nå og la ham i vogna. Sovnet da på 3 min.

Mest sannsynlig er nok det bare en vane han har kommet inn i. Det går seg til i løpet av noen dager.

Anonymous poster hash: e157b...018

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...