Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jenta vår har siden feb i fjor sovet på eget rom, men siden juleferien har hun nektet!! Hun er 2 år og 4 mnd :)

Halve ferien i romjulen sov hun på eget rom hos besteforeldre, og resten inne på rom med meg, mens samboeren min og lillesøster sov på et annet rom.

Etter at vi kom hjem har hun nektet å sovne/sove på eget rom. Det eneste som hjelper er at vi sitter i gangen til hun har sovnet, noe som kan ta en time! Og det er ikke lett med ei lillesøster på 7 mnd som er midt i kveldsstell og kveldsmat akkorat i den tida.. på natta er det likt, må sitte i gangen til hun sovner igjen, så kan det gå en halvtime også er på an igjen. .

Hun har fremdeles sprinkelseng, men venter på at senga vi har bestilt skal komme. Så snartbden er her så skal vi starte å bruke den. Det er ennda noen veker til, 4 uker bestillingstid e litt lenge for noe som er på salg synst jeg...

Men, noen som har tips til hva vi kan gjøre?

Verken jeg eller samboeren min ha henne i senga vår på natta, hun holder oss begge våkne for hun ligger så urolig. Det er heller ikke noe som har forandret seg i hverdagen eller andre ting rundt oss, så jeg skjønner ikke hvorfor dette plutselig skjedde?!

Hun har vore enkel å legge tidl, og har berre trengt litt kos og hørt stemmen våres på natta før om hun har våknet.

Erfaringer? Tips? ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144111421-nekter-%C3%A5-sove-p%C3%A5-eget-rom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min jente er og slik nå, like gammel er hun og :) det vi gjør er vi lar henne sovne i foreldresengen og så flytter vi henne over i sin seng, i begynnelsen sov hun der alt fra 1-4 timer før hun kom inn, nå sover hun i sin seng hele natten, kommer inn til oss på morgningen :)

Om dette ikke er ett alternativ så kan jo noe som lukter mamma og pappa plasseres i sengen hennes og eventuelt syng noen sanger inn på tape el og spill av til henne så hører hun stemmen din selv om hun sover i sin seng.

Har barnet først sovet i samme seng som deg, så kan man oppleve stor oppstandelse i ettertid. Det er et velkjent fenomen fra blant annet supernanny tv programmet. Legg barnet i sin egen seng, og ikke snakk unødvendig mye, korte ord om du må. 

Anonymous poster hash: b46a9...01f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...