Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #1 Skrevet 12. januar 2014 Nå har det blitt kjempekaldt, og jeg må ut en tur i morgen med babyen. Har ergobaby og bruker fortsatt spedbarnsinnlegget. Hvordan bør jeg kle på babyen? Spedbarnsinnlegget kan man slutte med når babyen er 5,5 kilo eller tyngre, hvilket den er, men så står det noe om at den bør være 4 måneder? Er snart 3 måneder. Anonymous poster hash: 80ffc...00f
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 Aner ikke ifht spedbarnsinnlegg, men dette er påkledningen vi brukte i sjal: Lue. Laange votter på armene. Sånne fotvotter. Selvsagt ullklær innerst. I tillegg brukte bæreren en jakke som var så stor at man kunne trekke glidelåsen over kroppen på barnet slik at bare hodet var over kanten. Det fungerte på skogsturer osv. Anonymous poster hash: 9562d...bf7
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 Dette vet du sikkert, men det er ikke anbefalt å ta med en så liten baby ut :-) Men om du virkelig MÅ, så kanskje ull fra innert til "ytterst", og at du har en stor jakke du kan holde rundt baby? Anonymous poster hash: 37630...9ca
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #4 Skrevet 12. januar 2014 Dette vet du sikkert, men det er ikke anbefalt å ta med en så liten baby ut :-) Men om du virkelig MÅ, så kanskje ull fra innert til "ytterst", og at du har en stor jakke du kan holde rundt baby? Anonymous poster hash: 37630...9ca Haha, det ble feil... Mente ut når det er så mang minus :-) Anonymous poster hash: 37630...9ca
Våryr ✿ Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 Hadde jeg absolutt måtte ta babyen med ut i -10, hadde jeg brukt vogn. Noe annet hadde vært uaktuelt.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #6 Skrevet 12. januar 2014 Jeg ville aldri tatt en så liten baby på tur i bæresele i minus ti. Om man må ut med baby når det er så kaldt, er lun vogn med vinterpose i et minimum, syns jeg. Anonymous poster hash: a9dbc...ba0
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #7 Skrevet 12. januar 2014 Jeg ville aldri tatt en så liten baby på tur i bæresele i minus ti. Om man må ut med baby når det er så kaldt, er lun vogn med vinterpose i et minimum, syns jeg. Anonymous poster hash: a9dbc...ba0 Med riktig sele og bekledning er det lunere inntil mamma eller pappa enn nede i en vogn... Anonymous poster hash: fb244...d22
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #8 Skrevet 12. januar 2014 Ikke når seletøyet strammer langs ben og rumpe, det gir nedsatt blodsirkulasjon...Synes ikke det høres bra ut... Anonymous poster hash: e5a7d...ffc
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #9 Skrevet 12. januar 2014 Ikke når seletøyet strammer langs ben og rumpe, det gir nedsatt blodsirkulasjon...Synes ikke det høres bra ut... Anonymous poster hash: e5a7d...ffc Gode bæreseler nedsetter selvsagt ikke blodsirkulasjonen til barnet. Jeg ville tatt på inner- og mellomlag i ull, fotposer, votter og ullhals og lue. Deretter god og varm "fellesjakke" til deg og barnet. Bær barnet litt lavt på magen din, slik at luften rundt barnets ansikt er i le oppi jakka. Altså ikke kvele barnet med å lukke jakka over hodet hans, men bare lunt og godt rundt:) Anonymous poster hash: 4039e...2bb
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #10 Skrevet 12. januar 2014 Ikke når seletøyet strammer langs ben og rumpe, det gir nedsatt blodsirkulasjon...Synes ikke det høres bra ut... Anonymous poster hash: e5a7d...ffc Jeg hadde en baby som hylskrek i vogn og måtte derfor bære henne i bæresjal hele tiden. Hun var nyfødt på vinterstid, så -10 gr var helt normal temp på den tiden. Jeg bar henne i sjal hele vintern gjennom, ikke flere timer lange turer, men typisk til og fra barnehagen for å levere eldste, turer på butikken osv. Bar henne inni min egen boblejakke (eller mannen sin rettere sagt, siden den var stor nok til å få plass til babyen inni), med flere lag ull på kroppen og polsokker. Hun var alltid god og varm, ble aldri syk av det og jeg er ganske sikker på at hun hadde det aldeles strålende der inntil brystet mitt Kroppsvarmen fra mor skal man ikke undervurdere, og det ble også en lunere atmosfære inne i jakken enn i en åpen vogn (lukket ikke jakken helt igjen såklart, hadde en liten lufteluke øverst Anonymous poster hash: f80aa...2ec
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #11 Skrevet 12. januar 2014 Ikke når seletøyet strammer langs ben og rumpe, det gir nedsatt blodsirkulasjon...Synes ikke det høres bra ut... Anonymous poster hash: e5a7d...ffc Det strammer ikke langs ben eller rumpe gitt riktig knyting/sele. Men babybjørn ser jo ikke helt bra ut... Jeg brukte bæreomslag en del. Det blir jo som å ha en vognpose rundt babyen i tillegg til kroppsvarmen. Problemet mitt var vel at småen ble for varm heller enn for kald:-) Men generelt er det ikke anbefalt å ha babyer ute ved temperaturer under -10, så jeg ville vurdert om det virkelig var nødvendig.. Kanskje du kan kjøre/ta taxi istedenfor å være utendørs? Anonymous poster hash: fb244...d22
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #12 Skrevet 12. januar 2014 Takk for tips! Og for å spesifisere: vi skal ikke på polferd, men må gå et lite stykke til bussholdeplassen Anonymous poster hash: 80ffc...00f
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #13 Skrevet 12. januar 2014 Takk for tips! Og for å spesifisere: vi skal ikke på polferd, men må gå et lite stykke til bussholdeplassen Anonymous poster hash: 80ffc...00f Det går nok veldig fint:-) Lykke til! Anonymous poster hash: fb244...d22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå