Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #1 Skrevet 12. januar 2014 går ikke på medisiner, men har diagnosen. Man må også kunne kvalifisere til førerkortklasse D, for å bli politi, og jeg har klasse D.... Veldig bekymret her.. Anonymous poster hash: 33f7f...990
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 Så lenge man du greier å konsentrere deg, følge undervisning og lese pensum slik at du står i fagene så kan du det. Anonymous poster hash: c83e4...a0a
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 så de avviser meg ikke på opptaksdagen, når de ser adhd i papirene min? Jeg har lest om ei jente som gikk igjennom fysiske tester, og når hun skulle videre til psykologen der.. så ble hun ikke vurdert. ikke sett på engang, pga adhd hun brukte heller ikke medisiner. Anonymous poster hash: 33f7f...990
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #4 Skrevet 12. januar 2014 Synes du skal henvende deg til politihøyskolen for å spørre jeg. Vil umiddelbart tippe at det går fint - men du må ha en legeattest så vidt jeg vet og vet ikke om slike diagnoser er viktige i den. Anonymous poster hash: 5c1c8...2a6
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 I legeattesten skal legen fylle ut om adhd ja.. Legen min visste ikke desverre. Jeg får nesten bare håpe det går greit. Anonymous poster hash: 33f7f...990
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #6 Skrevet 12. januar 2014 Med ADHD vil du ikke tilfredsstille de medisinske kravene. Det ligger flere saker på ldo.no på klager fra søkere som ikke har kommet inn pga. ADHD. Disse klagene har ikke blitt tatt til etterretning og avslaget har blitt opprettholdt. Søk gjerne, men ha i bakhodet at du mest sannynlig ikke vil komme inn. Anonymous poster hash: 2fde8...1c1
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #7 Skrevet 12. januar 2014 Med ADHD vil du ikke tilfredsstille de medisinske kravene. Det ligger flere saker på ldo.no på klager fra søkere som ikke har kommet inn pga. ADHD. Disse klagene har ikke blitt tatt til etterretning og avslaget har blitt opprettholdt. Søk gjerne, men ha i bakhodet at du mest sannynlig ikke vil komme inn. Anonymous poster hash: 2fde8...1c1 Det var vel det jeg fryktet, for har lest om flere som ikke har kommet inn, kun pga dette.... Jeg føler ikke jeg "tør" å søke, om jeg vet at jeg ikke kommer inn,for da er skuffelsen...nesten enda større Anonymous poster hash: 33f7f...990
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #8 Skrevet 12. januar 2014 Jeg kan så å si INGENTING om ADHD, men ut fra det lille jeg vet høres det veldig kunnskapsløst og gammeldags ut å avvise noen på bakgrunn av dette? Det smarteste er nok å ringe og høre, evt spørre dem når de har tenkt å oppdatere disse 'kravene' sine. Anonymous poster hash: 65929...6f6
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #9 Skrevet 12. januar 2014 Du kan jo alltid søke, HI, men kanskje ha backup på et annet studie? Man kan fint jobbe sivilt i politiet (halve korpset er vel stort sett det). Kriminologi, språk (!), økonomi (økokrim) osv. Kjenner også en statsviter og en markedsfører (som er god i språk) som jobber der. Kommer litt an på hvor du ser deg selv i politiet fremover (er orden det eneste du er interessert i er det nærmeste du kommer kanskje forsvaret, men det er kanskje ikke helt det samme, det skjønner jeg). Uansett er det de færreste kvinner som jobber orden etter de får barn, siden turnus jobbing med uforutsigbar overtid er noe herk i familiesammenheng. Anonymous poster hash: 5c1c8...2a6
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #10 Skrevet 12. januar 2014 Takk for svar. UP har alltid vært "drømmen". men ja, med barn er det ikke enkelt. Det forstår jeg veldig godt. Men akkurat her og nå så er problemet mitt bare det å komme innenfor Anonymous poster hash: 33f7f...990
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #11 Skrevet 12. januar 2014 Takk for svar. UP har alltid vært "drømmen". men ja, med barn er det ikke enkelt. Det forstår jeg veldig godt. Men akkurat her og nå så er problemet mitt bare det å komme innenfor Anonymous poster hash: 33f7f...990 Var inne å leste på en av avslagssakene, der kom ikke søkeren inn fordi hun brukte medikamenter , concerta, som gjorde slik at hun ikke var skikket til å kjøre bil. Du bruker jo ikke medikamenter så jeg ville ha søkt om jeg var deg Anonymous poster hash: 38d14...d09
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #12 Skrevet 12. januar 2014 ADHD diskvalifiserer en fra å bli politi og fra å avtjene verneplikt. Dette er jo ganske selvfølgelig da ingen er tjent med at handikappede mennesker med kognitiv funksjonsnedsettelse skal være hverken politi eller soldat. Anonymous poster hash: 7f49f...198
Gjest enlitenfraatilå Skrevet 12. januar 2014 #13 Skrevet 12. januar 2014 ADHD diskvalifiserer en fra å bli politi og fra å avtjene verneplikt. Dette er jo ganske selvfølgelig da ingen er tjent med at handikappede mennesker med kognitiv funksjonsnedsettelse skal være hverken politi eller soldat.Anonymous poster hash: 7f49f...198 Vet du hva ADHD er?? Og kalle det kognitiv funksjonsnedsettelse er fullstendig misvisende!!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #14 Skrevet 12. januar 2014 ADHD diskvalifiserer en fra å bli politi og fra å avtjene verneplikt. Dette er jo ganske selvfølgelig da ingen er tjent med at handikappede mennesker med kognitiv funksjonsnedsettelse skal være hverken politi eller soldat.Anonymous poster hash: 7f49f...198 Vet du hva ADHD er?? Og kalle det kognitiv funksjonsnedsettelse er fullstendig misvisende!! Jeg vet utmerket godt hva det er. ADHD kjennetegnes av blant annet funksjonsnedsettelse av eksekutive funksjoner. Det er en kognitiv funksjonsnedsettelse. ADHD er et handicap. Anonymous poster hash: 7f49f...198
magica fra tryll Skrevet 12. januar 2014 #15 Skrevet 12. januar 2014 Tja, for datteren min er det en kjemperessurs og slett ikke et handikap. Hun studerer på universitetet, har 3 jobber, trener, driver med hest, har samboer og leilighet, kjører bil og motorsykkel. Regner med hun vill vært en utmerket politi eller militær. Tenker vel egentlig at mange innenfor både politiet og militæret har ADHD som ikke er diagnostisert;)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #16 Skrevet 12. januar 2014 Tja, for datteren min er det en kjemperessurs og slett ikke et handikap. Hun studerer på universitetet, har 3 jobber, trener, driver med hest, har samboer og leilighet, kjører bil og motorsykkel. Regner med hun vill vært en utmerket politi eller militær. Tenker vel egentlig at mange innenfor både politiet og militæret har ADHD som ikke er diagnostisert;) Heldigvis er det svært mange med ADHD som lever gode liv og har det bra. Det endrer likevel ikke det faktum at ADHD er definert som et handicap. Anonymous poster hash: 7f49f...198
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #17 Skrevet 12. januar 2014 Tja, for datteren min er det en kjemperessurs og slett ikke et handikap. Hun studerer på universitetet, har 3 jobber, trener, driver med hest, har samboer og leilighet, kjører bil og motorsykkel. Regner med hun vill vært en utmerket politi eller militær. Tenker vel egentlig at mange innenfor både politiet og militæret har ADHD som ikke er diagnostisert;) Mange ville sikkert vært utmerket både som politi, tannlege, student ved teaterhøgskolen osv., men nå er det engang slik at det stilles krav - enten til karakterer, helse, audition osv. og da kommer mange til kort av ulike årsaker. Anonymous poster hash: 2fde8...1c1
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #18 Skrevet 12. januar 2014 Så det er kanskje ikke vits å søke...? dumme dumme meg som valgte å bli utredet.......... Anonymous poster hash: 33f7f...990
magica fra tryll Skrevet 12. januar 2014 #19 Skrevet 12. januar 2014 Tja, for datteren min er det en kjemperessurs og slett ikke et handikap. Hun studerer på universitetet, har 3 jobber, trener, driver med hest, har samboer og leilighet, kjører bil og motorsykkel. Regner med hun vill vært en utmerket politi eller militær. Tenker vel egentlig at mange innenfor både politiet og militæret har ADHD som ikke er diagnostisert;) Mange ville sikkert vært utmerket både som politi, tannlege, student ved teaterhøgskolen osv., men nå er det engang slik at det stilles krav - enten til karakterer, helse, audition osv. og da kommer mange til kort av ulike årsaker. Anonymous poster hash: 2fde8...1c1 Ja, og mange som burde kommet til kort gjør det ikke. Ofte er det også ganske tilfeldig hvem som faktisk kommer inn i systemet og får diagnose og hvem som ikke gjør det. Sånn sett hadde jeg nok tenkt meg om 2 ganger idag før jeg hadde ønsket noen diagnose til barnet mitt. Mange "store" berømte mennesker som har betydd spesielt mye for menneskeheten hadde sannsynligvis ulike diagnoser...Feks tror mange forskere at både Newton og Einstein hadde Asperger...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #20 Skrevet 12. januar 2014 Tja, for datteren min er det en kjemperessurs og slett ikke et handikap. Hun studerer på universitetet, har 3 jobber, trener, driver med hest, har samboer og leilighet, kjører bil og motorsykkel. Regner med hun vill vært en utmerket politi eller militær. Tenker vel egentlig at mange innenfor både politiet og militæret har ADHD som ikke er diagnostisert;) Mange ville sikkert vært utmerket både som politi, tannlege, student ved teaterhøgskolen osv., men nå er det engang slik at det stilles krav - enten til karakterer, helse, audition osv. og da kommer mange til kort av ulike årsaker. Anonymous poster hash: 2fde8...1c1 Ja, og mange som burde kommet til kort gjør det ikke. Ofte er det også ganske tilfeldig hvem som faktisk kommer inn i systemet og får diagnose og hvem som ikke gjør det. Sånn sett hadde jeg nok tenkt meg om 2 ganger idag før jeg hadde ønsket noen diagnose til barnet mitt. Mange "store" berømte mennesker som har betydd spesielt mye for menneskeheten hadde sannsynligvis ulike diagnoser...Feks tror mange forskere at både Newton og Einstein hadde Asperger... At Newton og Einstein hadde Asperger betyr jo ingenting i diskusjonen om hvorvidt mennesker med ADHD skal tillates inn i militæret eller politiet. Det er et faktum at de fleste med ADHD har funksjonsnedsettelser som gjør dem uegnet til enkelte yrker. Det betyr ikke at de er dumme, hjerneskadd, utilregnelige eller lignende. Men det betyr at de har et handicap som i enkelte situasjoner kan begrense deres evne til å handle adekvat i enkelte situasjoner. Når man i tillegg kjenner til det enorme omfanget av komorbitet ved ADHD er det faktisk mye greiere å sette en grense enn å individuelt detaljutrede alle. Det er samfunnsøkonomi. Anonymous poster hash: 7f49f...198
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #21 Skrevet 12. januar 2014 Tja, for datteren min er det en kjemperessurs og slett ikke et handikap. Hun studerer på universitetet, har 3 jobber, trener, driver med hest, har samboer og leilighet, kjører bil og motorsykkel. Regner med hun vill vært en utmerket politi eller militær. Tenker vel egentlig at mange innenfor både politiet og militæret har ADHD som ikke er diagnostisert;) Mange ville sikkert vært utmerket både som politi, tannlege, student ved teaterhøgskolen osv., men nå er det engang slik at det stilles krav - enten til karakterer, helse, audition osv. og da kommer mange til kort av ulike årsaker. Anonymous poster hash: 2fde8...1c1 Ja, og mange som burde kommet til kort gjør det ikke. Ofte er det også ganske tilfeldig hvem som faktisk kommer inn i systemet og får diagnose og hvem som ikke gjør det. Sånn sett hadde jeg nok tenkt meg om 2 ganger idag før jeg hadde ønsket noen diagnose til barnet mitt. Mange "store" berømte mennesker som har betydd spesielt mye for menneskeheten hadde sannsynligvis ulike diagnoser...Feks tror mange forskere at både Newton og Einstein hadde Asperger... Nå mente jeg ikke med- eller uten diagnoser, men at alle som skal studere eller arbeide med noe møter noen krav og må tilfredsstille dem. Anonymous poster hash: 2fde8...1c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå