Gå til innhold

Kvier meg sånn til i morgen når jeg må ringe den nye jobben for å melde pass pga sykt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke noe å tenke over. Antagelig går det ikke lange tiden før det blir enda mer fravær på dere- tiden fremover nå innebærer mye sykdom for mange.

God bedring:-)

Anonymous poster hash: 8d595...118

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange syke svar her.. :forvirret: .klart du må være hjemme med sykt barn. Om så du har jobbet der i en dag eller 10år.

Anonymous poster hash: 4c3a8...4f0
Skrevet

Ingen god og seriøs leder ville reagert på dette. Barn blir syke. Det kan ikke du noe for!

Men hvis du har en leder som jeg har, så blir dette reagert veldig negativt på. Håper for din del at du ikke har det.

Anonymous poster hash: 2e9e2...b3e

Skrevet

Her begynte mannen i ny jobb i vår og jeg driver eget selskap med lange åpningstider. Som regel har mannen tatt sykt barn dagene, men helt naturlig måtte jeg trå til når han har vært ny i jobben. Han har fortsatt ikke vært hjemme med sykt barn. Men neste runde så er det hans tur igjen. Heldigvis er ikke ungene syke så ofte:) Jeg hadde nok pent bedt mannen ta en hjemmedag til, så tar du heller en dag ekstra neste sykdomsrunde. Jeg er selv leder, og hadde nok ikke reagert på dette, nå er vi en liten arbeidsplass så det er ikke lett når noen er syke, men min erfaring tilsier nok at de som blir hjemme raskt i ny jobb er de som stadig har fravær/tar mesteparten av støyten med syke barn ect. Har hatt noen av de, og hun ene ble til å med tatt på å være hjemme med syk mann, han orket ikke ha ungene alene i 3 timer  på ettermiddagen.De aller fleste prøver å finne løsninger fordi de vil gjøre et godt inntrykk så tidlig i ny jobb. Men såklart kan man ikke styre syke barn, det skjer jo alle. Men selv har jeg vært nødt å få bestemor på besøk, bytte rundt og jobbe kvelder i stedet, ha med ungen på jobb osv:/ Ikke optimalt, men ikke alle jobber man bare kan ta fri fra. Skal love deg at når man driver for seg selv og ikke kan være hjemme, så finner man muligheter. Hadde nok gjort det om jeg var deg og du har et nettverk om annen ikke kan være hjemme:)

Anonymous poster hash: 98be5...66b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...