Gå til innhold

Så heldige vi kvinner er i Norge!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror definitivt vi trenger å høre slikt fra folk som kommer 'utenfra' av og til. Bra skrevet!

Skrevet

Syns det var litt rart  lese overskriften her, siden vi alle bor i verden og er enten hunnkjønn eller hankjønn.

Men det fins vel enda, den der forskjellen menn har laget. Er den viktig når det kommer til å være kvinne i Norge? Vi har faktisk kommet langt, om vi hadde giddet å se lenger enn snuten vår. Nå er nok tiden inne for å hjelpe kvinner i andre land kommet.

Jeg VET det er godt å være født norsk, og er inderlig glad for at jeg er det. 

Anonymous poster hash: 794d5...1d6
Skrevet

Så bra at hun endelig fant noe postivt å si om Norge, leste fire andre innlegg i bloggen og der rakker hun ned på det meste. Alt i fra det hun oppfatter som den norske maten, livstilen, kollegaene som er stresser hjem og at vi generelt er kalde og ugjestmilde...

Anonymous poster hash: 4074e...469
Skrevet

Det til trass, Norge er likevel et drittland hvor folk er veldig egoistiske, selvopptatte, kjepphøye og materialistiske.

Anonymous poster hash: 49508...0c3
Skrevet

Det til trass, Norge er likevel et drittland hvor folk er veldig egoistiske, selvopptatte, kjepphøye og materialistiske.

Ok...

Anonymous poster hash: ade8a...583

Skrevet

Vi bor i et av verdens beste land. Det skal vi selvsagt være glad for. Når temaet kommer opp har jeg pleid å si at "jeg er veldig glad for at jeg er blond i håret, blåøyd og er født i Norge".  MEN vi har ikke kommet dit vi er i dag uten at noen har kjempet. Det er bare å lese litt historie så finner man fort ut det. Derfor er det viktig å ikke "hvile på laurbærene" men fortsette å jobbe for full likestilling (Det betyr ikke at alle skal gjøre alt helt likt, men at alle skal behandles med respekt og verdighet).

Anonymous poster hash: fcd8b...e59
Skrevet (endret)

Som i de fleste andre land.....

Endret av MrsMilla
Skrevet

Jeg oppfatter flesteparten av norske menn som useriøse og egoistiske, dessverre. Er selv utenlandsk og har enda til gode å se en mann som aldri er utro, aldri utøver psykisk press, aldri utøver vold og behandler sin dame som likeverdig, og satser på familien. Verken mine ekser eller menn/ekser til venninner har de kvalitetene en ordentlig mann med stor "M" skal ha. Så jeg vet ikke helt hvor "heldige" vi kvinner er i Norge egentlig... Ja, vi er uavhengige, tjener egne penger, har stemmerett og sånt, men det er svært vanskelig å finne en partner du kan stole på, som du slipper å drasse på som et lite ansvarsløst barn.

Anonymous poster hash: 4bb51...f4a
Skrevet

Jeg oppfatter flesteparten av norske menn som useriøse og egoistiske, dessverre. Er selv utenlandsk og har enda til gode å se en mann som aldri er utro, aldri utøver psykisk press, aldri utøver vold og behandler sin dame som likeverdig, og satser på familien. Verken mine ekser eller menn/ekser til venninner har de kvalitetene en ordentlig mann med stor "M" skal ha. Så jeg vet ikke helt hvor "heldige" vi kvinner er i Norge egentlig... Ja, vi er uavhengige, tjener egne penger, har stemmerett og sånt, men det er svært vanskelig å finne en partner du kan stole på, som du slipper å drasse på som et lite ansvarsløst barn. Anonymous poster hash: 4bb51...f4a

Det er leit å høre at du har vært uheldig med dine valg av menn. Dårlig miljø? Min mann er mann med stor M på alle måter og i vår omgangskrets og mitt oppvekstmiljø så innehar menn stort sett bare gode egenskaper. Jeg er oppvokst med at menn ser på kvinner som likeverdige, de tar automatisk sin del av ansvar for hus og hjem og barna. Ikke mist troen på at det finnes slike norske menn, det finnes mange av de.

Anonymous poster hash: 929b2...074

Skrevet

Jeg oppfatter flesteparten av norske menn som useriøse og egoistiske, dessverre. Er selv utenlandsk og har enda til gode å se en mann som aldri er utro, aldri utøver psykisk press, aldri utøver vold og behandler sin dame som likeverdig, og satser på familien. Verken mine ekser eller menn/ekser til venninner har de kvalitetene en ordentlig mann med stor "M" skal ha. Så jeg vet ikke helt hvor "heldige" vi kvinner er i Norge egentlig... Ja, vi er uavhengige, tjener egne penger, har stemmerett og sånt, men det er svært vanskelig å finne en partner du kan stole på, som du slipper å drasse på som et lite ansvarsløst barn.

Jøss... Kjenner jeg lurer veldig på hvilket miljø du vanker i må jeg si. Høres ut som om du trenger et miljøskifte mer enn noe annet.

Skrevet

Ja norske kvinner er heldige.

Og det er jaggu norske menn og.

Anonymous poster hash: 2c83d...c26

Skrevet

Da lurer jeg på hva slags mennesker du har vært borti, for jeg kjenner meg ikke igjen.

Anonymous poster hash: 52975...c27

Skrevet

Da lurer jeg på hva slags mennesker du har vært borti, for jeg kjenner meg ikke igjen.

Må nok skuffe dere og si at jeg har bodd i 3 forskjellige landsdeler, det er likt overalt. Vanker ikke i noe spesiell "miljø". Bare les her på forumet om trauste edruelige familiemenn som ligger med andre i 4 år på rad, krever plutselig abort av felles planlagt barn og driter i husarbeid når babyen melder sin ankomst.

Skrevet

Må nok skuffe dere og si at jeg har bodd i 3 forskjellige landsdeler, det er likt overalt. Vanker ikke i noe spesiell "miljø". Bare les her på forumet om trauste edruelige familiemenn som ligger med andre i 4 år på rad, krever plutselig abort av felles planlagt barn og driter i husarbeid når babyen melder sin ankomst.

Vel, jeg har heldigvis helt andre erfaringer deg, gjennom hele livet mitt. Takk og pris for det.

Det er jo også ganske vanlig at man har en tendens til å velge kjærester/menn med en spesiell type egenskaper, som man ikke alltid er obs på selv. Så at du ikke gjør det har jeg vanskelig med å tro på kjenner jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...