Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #1 Skrevet 12. januar 2014 Har også på andre dagen magesmerter som kommer og går hele tiden. Hun orker ikke mat, og drikker bare moderat. Men får vel ikke komme til hos legen så lenge hun har diaré. Kommer nok til å ta en telefon til legekontoret i morgen, og er sykepleier selv så jeg vet jo hva det går i. Men er litt fortvila her som mor til sykt barn nå :-/ Anonymous poster hash: a375f...4c3
☆☆☆ Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 Sjukdom er neppe diskvalifiserande ift å få komme til lege viss situasjonen blir vurdert til at ein treng legehjelp. At ein ikkje får komme kun for sjukemelding o.l. er noko anna. Kanskje har du sånn flaks at dei ikkje vil ha dykk på venterommet, då slepp de inn raskt. God bedring til jenta di
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 Ja , sant det. Kanskje vi kan få komme direkte inn til legen. Du er jo også sykepleier * Jeg tror det er snakk om luftsmerter i magen, og lurer på om kanskje miniform kan være til hjelp. Hva tror du? Dersom hennes tilstand er lik i morgen, og vi kommer inn til legen. Hva tror du de vil sjekke da? Anonymous poster hash: a375f...4c3
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #4 Skrevet 12. januar 2014 Vanligvis er man veldig tilbakeholden med å ta imot diaré/influensa-pasienter på legekontor pga smittefare. Men om datteren din er dårligere enn det som er å forvente med gastroenteritt (diaré/oppkast) så må du jo ta henne med til legen. Ring på legevakten/legekontoret og forhør deg. Gi henne hyppig små slurker med drikke, gi henne søte drikker som cola og lag gjerne saftis som hun kan sutte på. Det er ofte vanskelig å få barn til å drikke store glass på rappen, så tilby henne heller mindre men oftere. Tisser hun normale mengder? Blod i avføring? Feber? Anonymous poster hash: a36d4...497
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 Legen vil gjøre en generell undersøkelse av barnet ditt, (sjekke hydreringsgrad, kjenne på magen), spørre om en del ting. Ta urinprøve, CRP og ev avføringsprøve om det vedvarer. Tips! Blåbærsaft er bra mot diaré. Anonymous poster hash: a36d4...497
☆☆☆ Skrevet 12. januar 2014 #6 Skrevet 12. januar 2014 Eg har svært liten erfaring med såpass store barn, men det er ikkje altfor lenge sida vi tok ei på då 18 mnd til lege ein sein kveld og endte opp på sjukehuset utover natta. Problemet var langvarige, takvise magesmerter og rtg viste store mengder luft i tarmen. Minifom kan kanskje hjelpe, men eg er enig med deg i å kontakte lege når barnet har magesmerter. Det er greit å utelukke andre årsaker før ein konkluderar med luftsmerter.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #7 Skrevet 12. januar 2014 Hun har litt feber nå i kveld. Anonymous poster hash: a375f...4c3
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #8 Skrevet 12. januar 2014 Diare og lett feber på kvelden høres ikke ut som noe jeg ville stresset til lege med..? omgangssyken? Med mindre almentilstanden hennes blir kraftig forverret ville jeg bare sett det an et par dager. Anonymous poster hash: 62afe...631
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #9 Skrevet 12. januar 2014 det er jo ikke uvanlig med lett feber ved omgangssyke og at det varer i 2-3 dager? Hvis du er sykepleier kan du vel se tegn på dehydrering. allmenntilstanden vil jo være avgjørende. er ikke uvanlig med vondt i magen og redusert allmenntilstand hverken til barn eller voksne når ma har diaré/oppkast. Anonymous poster hash: a7b8e...695
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #10 Skrevet 12. januar 2014 Har også på andre dagen magesmerter som kommer og går hele tiden. Hun orker ikke mat, og drikker bare moderat. Men får vel ikke komme til hos legen så lenge hun har diaré. Kommer nok til å ta en telefon til legekontoret i morgen, og er sykepleier selv så jeg vet jo hva det går i. Men er litt fortvila her som mor til sykt barn nå :-/ Anonymous poster hash: a375f...4c3 Spørs om de gjør så mye ja.. Får vel helst beskjed om å gi henne masse drikke så hun ikke blir dehydrert.. Bland saft, gi henne brus.. - pusse tenner får man gjøre når hun kvikner til ;-) God bedring! Anonymous poster hash: 4983f...949
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #11 Skrevet 12. januar 2014 Synes det høres ut som omgangssyken. Jeg og sønnen min fikk det "den veien" sist, vanntynn diarè og feber i 2-3 dager. Tok noen dager før avføringen normaliserte seg helt etter det. Anonymous poster hash: c81ad...ede
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #12 Skrevet 12. januar 2014 men hvorfor skal du egentlig til lege etter 2 dager med omgangssyke? de kan bare gi deg råd du sikkert alt kan, ev gi intravenøs væske. men det er vel sjelden nødvensig etter to dager med lite drikke hos en 9åring. Anonymous poster hash: a7b8e...695
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #13 Skrevet 13. januar 2014 Hvorfor lege? Mistenker du noe annet enn omgangssyke? Her er 11 åringen syk. Med diaré og oppkast. Men lege ser jeg ingen grunn til med mindre hun blir sånn over lang tid.. Anonymous poster hash: 90ba8...40e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå