Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #1 Skrevet 12. januar 2014 Da er du en reddende engel Anonymous poster hash: d7ac3...894
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 Grønnsakssuppe , tomatsuppe , løksuppe Anonymous poster hash: f069d...cf9
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 Jepp, supper på buljong, ingen fløte. Mye kål, løk, kålrabi, gulrot. Hold litt igjen på potetene. Du kan godt ha svineknoke i, blir god smak men lite fett. Anonymous poster hash: 4389d...6e5
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #4 Skrevet 12. januar 2014 Supper liker jeg, så det var et godt tips Er posesupper ok? Anonymous poster hash: d7ac3...894
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 Kom på andre ting og. Salat med skinke, kylling eller kjøtt oppi . Karbonadekjøttdeig med salat, kyllingfilet og salat/grønnsaker Anonymous poster hash: f069d...cf9
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #6 Skrevet 12. januar 2014 Supper liker jeg, så det var et godt tips Er posesupper ok? Anonymous poster hash: d7ac3...894 Nei ikke pose, da får du plutselig sukker og stoffer du ikke trenger. Går like kjapt å lage det selv med buljong . Anonymous poster hash: f069d...cf9
Mamma`n til turbo Skrevet 12. januar 2014 #7 Skrevet 12. januar 2014 Mye vanlig mat kan bli drastisk mindre kalorie to om man kutter ut Karo og kaloririkttilbehør. En vanlig middag her er laksefileet bakt i ovn med salt, pepper og en dæsj sitron på. Grillet man det litt på slutten så blir det godt og sprøtt. Tilbehør er vanligvis masse kokt brokkoli med såvidt det er smør på og f.eks brokkolipure. Super sunt og kalorifatrig pr porsjon. Andre alternativer til tilbehør er asparges, spinatsalat, rotpure, tomatsalat Osv. Hvitt fisk er jo enda bedre kalorimessig men med så sunt tilbehør er laks veldig ok. Jeg lager også mye supper f.eks grønnsaksuppe med massevis av blomkål, squash, paprika, litt poteter om man vil, masse kål, både grønn og rød. Tilsetter hjerne også Strimlet svinekjøtt eller kyllingfileet for proteinen sin skyld. Så har du squashsuppe med kylling m.eks, supergodt Mitt tips er p velge rene kjøtt og fiskeprodukter og droppe karbohydrarikt tilbehør og mektige sauser.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #8 Skrevet 12. januar 2014 Rent kjøtt (svin, kylling, biff) med salat og/ eller kokte/ dampede grønnsaker + lett bernaise. Nam Anonymous poster hash: a26bd...19c
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #9 Skrevet 12. januar 2014 Hjerne i suppe? Grøss. Anonymous poster hash: 2b446...4b5
Mamma`n til turbo Skrevet 12. januar 2014 #10 Skrevet 12. januar 2014 Nei, dropp posesuppene! Altfor mye salt og div i dem og ikkeminst, ikke så gode på smak som de kan være. Brokkolisuppe f.eks. Kok opp brokkoli i lettsaltet vann. Hiv i en mixer eller bruk håndmixer. Surr litt løk, chilli og andre ting du liker i en gryte. Helle over den moste brokkolien med en buljongterming og kok opp og smak til. Squashsuppe: Kok opp squash og mix som i oppskriften over. Hiv løk, chilli og masse ingefær i en gryte og surr mørt. Hiv oppi squashen og Kok opp med litt buljong og smak til. Dette kan du gjøre med alt mulig. Bra med litt kjøtt oppi også for proteinene sin del.
Mamma`n til turbo Skrevet 12. januar 2014 #11 Skrevet 12. januar 2014 Hahaha hjerne ja:)) går litt fort i svingene på Tlf.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #12 Skrevet 12. januar 2014 Tacogryten til Noka. Den har 213 kcal pr porsjon, er mettende, god på smak og næringsrik. Bruker en dæsj tabasco og en klatt mager kesam på i tillegg. Anonymous poster hash: b4802...549
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #13 Skrevet 12. januar 2014 Et par tips: Bruk speltlomper til taco og pizza, spar på osten (evt bytt til en med lite kalorier), bytt ut så mye ris, pasta, brød og potet med rent kjøtt/kylling/fisk og grønnsaker. Bytt brød med knekkebrød, ris med hele byggryn, lag skysaus fremfor fløtesaus, dropp sukkeret/desserten (bare lov på lørdager). Fokuser på ren mat. Og ja, grønnsakssupper, er det gjerne veldig lite kalorier i. Suppeposer er forbudt, der mister du hele næringen. Du kan lage tomatsupper, grønnsakssupper, lys lapskays, betasuppe (med svineknoke) osv osv. Lar du suppen bli kald når du har laget den kan du fjerne fett om du vil, men noe skal man altså ha. Spar på olje, smør, rømme og fete dressinger. Litt er lov, men da snakker vi kanskje en ss. Lag mat i helgen og frys ned om du ikke har tid i hverdagen. Vil også tipse om byggrøt med lettsyltetøy (selv spiser jeg sukkerfritt) og kanel, det er faktisk veldig godt og et fint alternativ til risgrynsgrøt som det ikke er mye næring i. Hmm, mitt aller beste tips må være å registrere middagen på greteroede.no, da får du bedre inntrykk av hvor kaloriene ligger og hva som er lurt. Anonymous poster hash: bc5f3...4ea
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #14 Skrevet 12. januar 2014 Wok grønsaker med kylling, svin eller uten kjøtt. Kutter du ut sauser, ferdig krydder blandinger osv sparer du mye salt/sukker og andre ugunstige ting. Bruk fersk hvitløk, løk, chilli og/eller ingefær. Anonymous poster hash: ae497...208
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #15 Skrevet 12. januar 2014 Dette er noe av det jeg spiste da jeg skulle ned i vekt: 1. Lag egne kjøttboller av kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig (Bland deigen med ca 1 ss potetmel, litt salt, oppkuttet løk, div krydder og en eggeplomme, lag passe store boller og stek) Lag en enkel salat ved siden av og ha kesam blandet med litt salt og 1-2 fedd hvitløk som dipp/dressing ved siden av. Det er veldig godt med noen stekte potetbåter ved siden av også, men dette gir litt fler kalorier såklart. 2. Legg masse oppskårede grønnsaker (gulrot, kålrot, blomkål, brokkoli, løk..) i en ildfast form, hell over buljong, legg kyllingfilet (som er krydret med masse godt krydder) oppå grønnsakene, stek på 200 grader i 20 min, nydelig middag som har lite kalorier og som metter skikkelig! 3. Taco fra bunnen. Lag eget krydder (Spisskummin, hvitløk, paprika, chili og salt) og bruk karbonadedeig eventuelt kyllingdeig. Lag egen salsa (Mix paprika, løk, hvitløk, litt limesaft, tomater salt, pepper og litt korriander i en blender eventuelt kutt opp alt i små biter og land godt ), bruk kesam i stede for rømme og bruk salatblad i stede for tacolefse, litt mer "gris", men kjempegodt! Anonymous poster hash: fb4ba...237
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå