Gå til innhold

Noen som har flydd langdistanse med Norwegian med små barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enten til Florida, New York eller Thailand med et barn under 2 år som sitter på fanget.

Reiser med min 1-åring og har noen spørsmål i den anledning.

- Har Norwegian en sånn barnepakke med mat slik som en del andre flyselskaper har? Eller må man ta med all mat selv?

- Hadde dere med reisetrille eller barnevogn frem til gaten?

- Hvordan var det å ha barnet på fanget hele flyreisen?

Anonymous poster hash: 5abdc...ae3
Skrevet

Nei, vi reiser bare Business på langdistanse (hadde aldri fikset 3 barn på fly i 12-14 timer ellers)

Så snobbete er vi ;)

Anonymous poster hash: 16684...c0b

Skrevet

Dette lurer jeg også på. Tenker på Florida til sommeren og da er frøkna 2 år.. usikker på om jeg vil ha eget sete til henne eller ha henne på fanget hele turen da. Er jo mange timer! 

Vi blir og ta med enten reisetrille eller bæresele til flyplassen. 

Anonymous poster hash: 6c571...09f
Skrevet

At du orker.... 12 timer med en mark på fanget? Synes det var grusomt nok med 4 timer i sommer.  Tror ikke Norwegian har slikt tilbud som charter har, dessverre.

Men mulig de har har slik seng i veggen, slik at barnet får sovet? Er opp til 11 kg mener jeg å huske.

Og ang vogn frem til gate i Norge, lar seg sjelden gjøre, men noen gjør unntak der oppe på Gardermoen. Har både fått lov og blitt nektet dette :) Jeg gikk til innkjøp av en slik ergonomisk bæresele slik at jeg hadde og fikk hendene frie. Gull verdt :)

Skrevet

Vi har gjort det flere ganger og har gått helt fint! Ikke med norwegian da, men..

Kommer an på ungen så klart, men våres har sovet godt på flyet og da har vi lagt de enten på gulvet eller i sånn baby basket.

Ellers så er vi "på" og kaprer ledig sete hvis det er ledig plass på flyet.

Ser andre unger hvor foreldrene må bære ungene frem og tilbake i midt gangen stort sett hele flyturen så det kommer nok litt an på ungen..

Anonymous poster hash: 60aa5...27a

Skrevet

Tar sjansen på å reise med ett barn på fanget, flyet er ca halvfullt og masse ledig plass på flyet. Reiser også sammen med søsteren min som kan avlaste med barnet.

Når det gjelder vogn har jeg hørt noen flyselskaper er vanskeligere enn andre, men at Norwegian er greie på at man kan trille vognen frem til gaten.

Skrevet

Hadde aldri flydd norwegian langt.. Så mye drit å forsinkelser det er med de skjønner jeg ikke at noen kan vurdere å fly med de.. Hvertfall ikke med barn.

Anonymous poster hash: 9bbb9...757

Skrevet

Jeg har tatt med mini til asia osv, men ville styrt unna norwegian. De ødela vognen min, men ettersom man må signere på at de ikke er ansvarlige så er det eget ansvar. Men vi var klar over det altså, så vi prøver å unngå det selskaper sånn generelt om det er med barn. Korte turer alene er greit.

pluss at de et veldig ofte forsinket, noe jeg sjelden opplever med andre selskaper.

Anonymous poster hash: a2b45...236

Skrevet

Har reist Sas, Finnair og thai. Går veldig bra fordi de er veldig serviceinnstilte og ofte setter oss rett ved ledige seter. Sist fikk vi to rader alene, noe som gir mer muligheter. Thai passet minsten litt her og der i tillegg, og vi får ofte boarde sammen med business, altså først. Så mange puter og pledd vi ønsker, og gjerne god plassering i flyet.

Derfor går det også greit med Thailandsturer med tre små barn......

Ville ikke reist Norwegian grunnet service og comfort.

Skrevet

For oss er pris og direkte rute det viktigste (finnes dessverre ingen andre direkte alternativer til Florida). 

Men holder jo pusten i forhold til forsinkelser....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...