Gå til innhold

Noen frisører her? Eller noen som har tips til hodebunn som KLØR!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 10 år klør alltid i hodebunnen!!! Nå så jeg nettopp hun har små sår rundt over hele hodebunnen!!!!!!!! Fikk sjokk!

Hun sa bare: Jammen mamma, jeg sa jo det klødde!

Hun har ikke lus. 

Var hos frisør for noen mnd siden, hun anbefale en mild frisørshampo. Men det har ikke hjelpet. Jeg hjelper henne alltid så ALL shampo går ut! 

Hun får ekstremt fett hår, må vaske håret hver 2. dag. Hvis ikke ser det blødt ut, pluss det lukter hode.

Stakkars .... huff.... 

Anonymous poster hash: 18ff1...4b4
Skrevet

Ta henne med til lege, de har produkter på apotek som kan hjelpe, men greit å vite hva man skal se etter, frisører har ikke peiling på hudlidelser, de er ikke leger/ helsepersonell. Kan være psoriasis eller eksem.

Anonymous poster hash: 0b188...a9d

Skrevet

Kom dere til hudlegen, det der høres ikke bra ut.

Jeg har hatt effekt av fungoral iblant og ellers apo sjampo til tørr hodebunn og bodyshop ingefærsjampo. Tipper hun er allergisk, det høres ut som omtrent når jeg bruker redken (etter jeg var gravid har jeg rett og slett fått svidd hodebunnen av den).

Anbefaler også å droppe balsam i hodebunnen - bruk en hårolje eller leave-in  i lengdene. 

Tørk også håret etter dusjing så ikke hovedbunnen er fuktig over lengre tid.

Anonymous poster hash: 14873...446
Skrevet

Prøv Fungoral fra apoteket.

Anonymous poster hash: 3e7e9...436

Skrevet

Kanskje det hun trenger er å slutte med butikkshampo?

Har bokmerket en oppskrift på hjemmelaget shampoo, men har ikke prøvd den ut selv ennå.

Homemade Shampoo Recipe
  1. Mix 1 Tbsp. baking soda with 8 oz. hot water and stir or shake until well dissolved. You can use a funnel and put this in a container like a squirt bottle.
  2. Mix 1 Tbsp. apple cider vinegar in 8 oz. water. Again mix and store in a squirt bottle.

http://www.livingonadime.com/homemade-shampoo-recipe/

Bakepulveret og det varme vannet skal fungere som shampo, og nr 2 epleeddik skal fungere som balsam.

Anonymous poster hash: b9e45...333
Skrevet

Høres ut som psoriasis i hodebunnen. Første skritt er derfor en tur til hudlege. Gå på volvat, så slipper dere å vente i ett år med å komme inn. 

Anonymous poster hash: 845d1...184
Skrevet

Takk! Skal først prøve med apotekshampo. Så hvis ikke det blir bedring i løpet av en uke, så får vi ta oss en tur til lege/hudlege.

HI

Skrevet

Takk! Skal først prøve med apotekshampo. Så hvis ikke det blir bedring i løpet av en uke, så får vi ta oss en tur til lege/hudlege.

HI

Tror ikke du kommer langt med apoteksjampo alene altså. Da ville jeg hellere prøvd en kur med fungoral for å se om det blir bedre i så fall. Bruk apoteksjampo innimellom (fungoral brukes to dager i uken).

Forøvrig også fint å prøve å ikke klø om det går, det gjør det bare verre. Om dere i tillegg tørker håret ved røttene og setter det opp fremfor å ha det løst kan det hende det ikke blir så fort fett :-)

Lykke til!

Anonymous poster hash: 14873...446

Skrevet

Google seboreisk eksem. Min samboer får det innimellom. Hudlegen anbefalte ikke Fungoral, men Selukos.

Anonymous poster hash: 236ca...9b6

Skrevet

Shampo trenger ikke å være mildere for hodebunnen bare fordi den selges på apotek... Jeg får blødende sår i hodebunnen av Aussie-shampoen som apotekdamen anbefalte voldsomt, f.eks.

Head and shoulders er en av de bedre for følsom hodebunn.

Anonymous poster hash: 3cd29...cd2

Skrevet

Ta henne med til lege, de har produkter på apotek som kan hjelpe, men greit å vite hva man skal se etter, frisører har ikke peiling på hudlidelser, de er ikke leger/ helsepersonell. Kan være psoriasis eller eksem.

Anonymous poster hash: 0b188...a9d

Må bare kommentere dette. Frisører er ikke leger, men en del av utdannelsen er opplæring i hudlidelser. Sebore, seboreisk eksem, eksen og psoriasis bla.

Anbefaler (ikke som lege, men som frisør) ikke frisørprodukter. Bruk head&shoulders eller fungoral. Alternativt natusan oljesåpe, men i og med at hun har fett hår, lønner ikke det seg.. Ville styrt unna fungoral med det første også og forsøkt kun head&shoulders i og med at hun er så ung og fungoral er sterke saker.

Anonymous poster hash: d6c34...229

Skrevet

Er du helt sikker på at hun ikke har lus?

Anonymous poster hash: 283d2...dd3
Skrevet

Jeg har vært plaget med kløende og sår hodebunn og har prøvd "alt" av frisørshampo og fra apoteket. Det eneste som fikk en stopp på plagene foer min del er barneshampoen fra neutral.

Anonymous poster hash: 0985e...f5e

Skrevet

Jeg får også fett hår fort - hvis jeg vasker håret for ofte! I tillegg blir hodebunnen tørr og kløende med en gang etter vask.

Jeg er verken hudlege eller frisør, men har alltid hatt eksemhud. Du kan prøve en veldig mild shampo (en som heter Phyto for sensitiv hodebunn, f.eks). Anbefaler også en liten flaske fra Decubal som kan gnis inn i hodebunnen og som beroliger huden der, uten at håret bir fett.

Prøv å vente lenger før dere vasker, gi hodebunnen en sjanse til å komme i balanse. Kan hende en tørrshampo kan funke mot at det ser fett ut, hvis huden ikke reagerer på sånne produkter.

Skrevet

Prøv wen! Det er ikke sjampo men en rensebalsam. Du bestiller på wen.com. Jeg var som din datter, nå er jeg helt fin. Vasker håret max to ggr i uken. Jeg tåler ikke det som gjør at vanlige shampoer skummer....

Anonymous poster hash: c8b7e...2e1

Skrevet

Sjekk gjerne innholdsfortegnelsen på shampo, jeg har hatt lik hodebunn som jenta di, helt forjævlig vondt. Har prøvd så og si alt av milde shampoer (alt fra barneshampo til ingefærshampo og shampo til irritert hodebunn) og oppdaget at det "eneste" de har tilfelles er at de har et stoff som kalles sls i (Sodium laureth sulfate) som er vel kjent at irriterer hodebunnen. Det som overrasket meg mest er at det finnes i de fleste shampoer, selv til barn. Selv har jeg blitt noe bedre etter jeg fant en shampo som inneholdt lite av dett stoffet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...