Gå til innhold

Hvordan kvitte seg med kattene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 2 katter, 2 brødre av samme kull. Vi fikk de fordi eldste sønnen alltid har ønsket seg dyr (helst hund). I ettertid har vi fått 2 barn til & jeg merker at disse kattene bryr jeg meg virkelig ikke om (sorry puser). Men det er ingen andre i familien som bryr seg så veldig heller... De g

Anonymous poster hash: 16178...064

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn.no

Gi deg til noen som kan gi dem et godt hjem :)

Anonymous poster hash: c5619...e99

Skrevet

... De får lite kos & er bare i veien for alle. I tillegg reiser vi mye, både korte & lengre turer (type 4 uker sommer, 2 uker påske... ) så hva gjør man? De fortjener et bedre liv føler jeg!

Skrevet

Da bruker du den tiden dere trenger for å få dem omplassert!

Henvend deg evt til de som driver med omplassering av dyr. Og prøv å la kattene få fortsette å være sammen!

Å skaffe seg dyr fordi et barn ønsker seg dyr, når foreldrene tydeligvis ikke er særlig gira på det selv, det synes jeg er totalt uansvarlig! Så jeg håper du nå gjøre det eneste ansvarlige og sørger for å la kattene få leve til de er omplassert sammen til et nytt sted!

Anonymous poster hash: 36fca...d5d
Skrevet

Sikkert en del som ikke får respons på Finn.no...?

Tross alt voksne hannkatter det dreier seg om, og så 2 stk.

Andre løsninger er å bringe dem til dyrlegen for avlivning, eller å gi dem til en typisk dyreverner som bor i et hus fullt av katter. Sistnevnte er ikke så god løsning, siden slike mennesker alltid har for mange dyr fra før. Men på den måten blir dere ihvertfall kvitt problemet.

Anonymous poster hash: 3c477...34b
Skrevet

Er de kastrert? De er lettere å få gitt bort hvis de er det.

Ellers synes jeg folk tenker for lite over ting før de skaffer seg dyr, for all del, aldri anskaff dere noe dyr igjen etter dette. Blir nok det samme med hund også.

Anonymous poster hash: c1e85...ee7

Skrevet

Katter klarer seg på egen hånd, de har trass alt ni liv! :)

Om du må la de være ute på egen hånd mens du er bortreist i flere uker så klarer de seg fint likevel.

Anonymous poster hash: 67ea2...b02
Skrevet

Ellers synes jeg folk tenker for lite over ting før de skaffer seg dyr, for all del, aldri anskaff dere noe dyr igjen etter dette. Blir nok det samme med hund også. Anonymous poster hash: c1e85...ee7

Er jo enda mere jobb med hund, og dem kan ikke være alene et døgn heller som katt. Ganske idiotisk og skaffe dyr fordi barna vil...

Anonymous poster hash: 392a6...48d

Skrevet

Om du må la de være ute på egen hånd mens du er bortreist i flere uker så klarer de seg fint likevel.

Hæ?

Anonymous poster hash: 143e8...e88

Skrevet

Jeg håper inderlig at du ikke har dyr selv - siden du mener det er greit å reise fra katter en måned i slengen. To uker i påsken, som faktisk kan være veldig kald.

Jeg håper du skriver dette bare for å provosere. Og hvis ikke håper jeg at du ikke har katter selv!

Hvis man velger å skaffe seg et dyr, så tar man et valg som innebærer mye ansvar også.

Det at en katt kanskje "greier seg" og overlever ute i flere uker betyr ikke at den har det godt i denne tiden. I tørkeperioder kan det være problemer å finne nok vann. I kuldeperioder kan de stå i fare for å fryse ihjel.

Man skaffer seg ikke dyr hvis man ikke er villig til å ta det ansvaret dyret fortjener!

Skrevet

Hi her..,

Helt enig med deg & det føles som et lite nederlag, men av & til så gjør man litt korttenkte ting.

Henvend deg evt til de som driver med omplassering av dyr. Og prøv å la kattene få fortsette å være sammen!

Å skaffe seg dyr fordi et barn ønsker seg dyr, når foreldrene tydeligvis ikke er særlig gira på det selv, det synes jeg er totalt uansvarlig! Så jeg håper du nå gjøre det eneste ansvarlige og sørger for å la kattene få leve til de er omplassert sammen til et nytt sted!

Skrevet

Hi her..,

Helt enig med deg & det føles som et lite nederlag, men av & til så gjør man litt korttenkte ting.

Skrevet

Ellers synes jeg folk tenker for lite over ting før de skaffer seg dyr, for all del, aldri anskaff dere noe dyr igjen etter dette. Blir nok det samme med hund også.

Kastret, ormkuret, chippet & full pakke.

Veldig rolige & snille, barnevennlige, så det står ikke på det. Skulle ønske vi kunne fått omplassert dem til en gård & besøkt dem innimellom (...ønsketenkning...)

Skrevet

Avliv dem med en gang. Det er det eneste fornuftige.

Prøv å tenke på kattenes beste fremfor hva DU synes er bra. Det er så mange katter som går løst, og folk har ikke peiling. Ref. svaret her oppe om at katter klarer seg selv.

Avliv.

Skrevet

Ellers synes jeg folk tenker for lite over ting før de skaffer seg dyr, for all del, aldri anskaff dere noe dyr igjen etter dette. Blir nok det samme med hund også. Anonymous poster hash: c1e85...ee7

Veldig rolige & snille, barnevennlige, så det står ikke på det. Skulle ønske vi kunne fått omplassert dem til en gård & besøkt dem innimellom (...ønsketenkning...)

Du vil besøke katter dere driter i? Logisk.

Lykke til i allefall, jeg brukte driiitlang tid på å omplassere mine....

Anonymous poster hash: d4a96...5e9

Skrevet

Dette er jeg ikke enig i! Slikt gjør man bare ikke.

HI, sett inn annonse i avisen, på nett o.l. Kattene fortjener at dere gjør det dere kan for at de skal ha det bra, det er tross alt dere som har tatt de til dere.

Skrevet

Du vil besøke katter dere driter i? Logisk.

Lykke til i allefall, jeg brukte driiitlang tid på å omplassere mine....

Anonymous poster hash: d4a96...5e9

Kan ikke huske jeg nevnte at jeg "driter i de" (ikke min måte å formulerer meg på anyway). Men som sagt, med noe klump i magen, men ønske om at de får er bedre (mer innholdsrikt) liv - skulle gjerne truffet de igjen - JA!

Skrevet

Hehe, det er vanskelig å omplassere katter... Snakker av erfaring ;-)

Men det er det som er alternativet:

Bruke endel tid på å omplassere (dyrebeskyttelsen tar IKKE inn flere her jeg bor... Finn.no var nyttesløst)

Og desverre avlivning.

Anonymous poster hash: 55c28...635

Skrevet

Avliv dem med en gang. Det er det eneste fornuftige.

Prøv å tenke på kattenes beste fremfor hva DU synes er bra. Det er så mange katter som går løst, og folk har ikke peiling. Ref. svaret her oppe om at katter klarer seg selv.

Avliv.

I alle dager..... Her er empatien på topp, eller?

Så lenge katten er chippet og kastrert er de attraktive. Prøv Finn.

Anonymous poster hash: cf1d7...6ba

Skrevet

Jeg klarte å omplassere mine 2 katter på finn :) Og jeg fikk komme å besøke de når jeg ville . Så prøv finn du.

Skrevet

Jeg betalte veterinæren for å omplassere katten for meg

Skrevet

Åhhh, hvor bor dere :) Vi bor i midt-norge...

Anonymous poster hash: df60f...a75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...