Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #1 Skrevet 12. januar 2014 Hva skjer hos dere fra ungene er lagt og til dere drar på jobb? Har dere noen avtale på hvem som legger barna, hvem som står opp om natta hvis det trengs osv? Står dere opp samtidig? Eller må den ene gjøre klar ungene alene og samtidig gjøre seg klar for jobb? Anonymous poster hash: a5ce7...5c9
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 Etter at ungene er i seng, så ordner vi til barnehagesekkene, legger frem klær til neste dag og smører matpakkene. Jeg starter på jobb kl 07:30, mannen starter på jobb kl 06:00. Så han står opp, drar rett på jobb. Etter en stund står jeg og guttene opp, kler på og kjører i barnehagen:) Hvis noen av ungene våkner på natta, så byttes vi på å stå opp. Men det er lenge mellom de gangene noen av de våkner på natta da. Anonymous poster hash: f6ca2...e55
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 Vi har ingen form for avtale om hvem som gjør hva. Et par ting er naturlige, som at jeg kjører i barnehagen fordi jeg kjører forbi på vei til jobb, men ellers er arbeidsfordelingen ganske jevn ift 'jobb' med ungene. Arbeidsfordelingen er derimot IKKE jevn ift planlegging av hverdagen, husarbeid, handling, bading av ungene osv... Han gjør andre ting, da, men skulle gjerne sluppet tømmene litt ift planlegging. Er så lei av å planlegge.. Anonymous poster hash: 28c3a...3f2
MrsMilla Skrevet 12. januar 2014 #4 Skrevet 12. januar 2014 (endret) Vi deler på det, og det er ganske 50/50. Ingen avtaler, men hadde vel mer sånt i starten, nå er det godt innarbeidet.... Venter Nr fire.... Endret 12. januar 2014 av MrsMilla
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 Vi steller og legger hver vår. Mannen lager matpakker, jeg legger frem og ordner med klær. Vi står opp og steller barn sammen, av og til har jeg dem alene om morgenen. Jeg leverer i bhg, han handler og henter + lager oftest middag. Anonymous poster hash: 93627...401
smet Skrevet 12. januar 2014 #6 Skrevet 12. januar 2014 Vi jobber begge med flextid, så en av oss går tidlig på jobb, mens den andre stelle og leverer. Den som går tiglig på jobb henter i barnehagen og lager middag. Bytter på å ta kveldsstell, den som ikkje steller rydder opp etter ettermiddagsleiking. Husarbeid deler vi på, uten noko fast rutine. Eg legg som regel fram klær, noko meir er det ikkje å ordne til barnehagen. Om han skulle vere vaken på natta (noko som skjer svært sjeldent) så tar vi han annenkvar.
petite fleur Skrevet 12. januar 2014 #7 Skrevet 12. januar 2014 Jeg tar kveldsstellet (vask, tannpuss, medisin), han legger dem. Jeg lager matpakker og finner fram klær. Han leverer + henter på skolen og i bhg siden jeg jobber i motsatt retning av hvor skolen, bhg og hans jobb ligger.
Gjest Kira Skrevet 12. januar 2014 #8 Skrevet 12. januar 2014 Vi legger hver vår unge, bytter på hvilken annenhver kveld. Hvis noen våkner i løpet av natten varierer det hvem som står opp. Jeg våkner lettere enn mannen, så han må jeg sparke opp. Han drar på jobb før vi står opp hver morgen, så hans oppgave er kun å gå ut med hunden. Jeg fikser meg selv og ungene før jeg leverer i bhg og drar på jobb. Synes ofte det er hektisk, men har heldigvis fleksitid. Så en halvtime her og der gjør ingenting.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #9 Skrevet 12. januar 2014 Både jeg og mannen har fleksibel arbeidstid. Mannen har derfor allerede drart på jobb når vi står opp. Så jeg står opp med alle tre, ordner dem, leverer i bhg og drar på jobb. På den måten kan mannen hente litt tidligere i bhg. Han lager også middag da. En tar kveldsstell og den andre rydder kjøkken. Jeg lager niste på kvelden. Om natta deler vi på å stå opp om noen skulle våkne. Anonymous poster hash: 0f2a7...fd0
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #10 Skrevet 12. januar 2014 Jobber 5 skifts ordning på samme bedrift. Jeg 2 skift og han 4 skift. Så her må han el jeg ta oss av 3 barn til skule og barnehage. Det spørs kven som har fri om morgon. Anonymous poster hash: c561f...93e
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. januar 2014 #11 Skrevet 12. januar 2014 Nå pendler mannen og jeg går hjemme pga kronisk sykdom. Så enten er jeg alene om alt eller så delegerer jeg arbeidet. Før når vi jobbet begge to var jeg enda mer alene for han kom alltid etter barna var i seng og vi byttet på å jobbe overtid i helgene. Han er håpløs til å ta initiativ, men er blitt nokså flink til å gjøre sine tildelte oppgaver. Han kjører barna på skolen om det passer, men jeg må stå opp fordet om. Han klarer til nøds å få barna avgårde om jeg ikke er hjemme om jeg har gjort alt klart kvelden før. Jeg er en typisk husmor (og trives med det) så det går som regel godt, men det hender han irriterer meg på så høyt nivå at jeg vet ikke om jeg skal gråte eller le..
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #12 Skrevet 12. januar 2014 Vi har 3 barn. Det er alltid jeg som står opp og ordner alle 3 barna, pluss meg selv, før jeg drar på jobb. Eldste på 9 ordner seg selv etter at vi andre har dratt. Jeg leverer i bhg hver dag. Mannen drar hjemmefra kl 06, så det er naturlig at jeg ordner barna ettersom vi ikke trenger å dra før nærmere 07.30. Kveldene bruker vi til trening, samvær oss i mellom, besøk til eller av venner, litt frivillig arbeid (både jeg og mannen sitter i flere styrer). Skolesekkene pakker ungene selv før de legger seg. Bhgbarnet har kun med seg sekk en dag i uka - den dagen de har turdag. Ellers er alt i bhg. Jeg lager frokost til alle, og smører eventuelle matpakker. Mannen er den som oftest tar kveldsstellet, ettersom jeg er opptatt 3 kvelder i uka. I helgene er det som regel jeg som tar kveldsstellet. Ellers er ungene på aktiviteter 2 ettermiddager/kvelder i uka. Jeg er med begge dagene (trener som regel selv samtidig). Mannen tar med alle 3 barna i bassenget 1 gang i uka. Mannen jobber en del borte (opptil 3 uker i slengen), så da faller alt på meg. Det går veldig bra. Både jeg og mannen er veldig rolige av oss, og det er også de 3 barna, så vi stresser sjelden. Anonymous poster hash: 8541f...d9d Anonymous poster hash: 8541f...d9d Anonymous poster hash: 8541f...d9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå