Gå til innhold

Arbeidsfordeling hjemme (mtp baby/barn), dere som er 2 stk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken ordning har dere? Jobber begge?

Hvem gjør hva?

Henting/levering i bhg, lage middag, handle mat, smøre nistepakker, leke, hjelpe med lekser, gi kveldsmat, pusse tenner, legge barna (evt lese o.l), vaske tøy, andre oppgaber i hjemmet.

Hvordan fordeler dere oppgavene? Rettferdig eller ikke?

Anonymous poster hash: 1329e...655

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er hjemmeværende, Mannen jobber mye. Jeg gjør stort sett alt som har med henting/levering, innkjøp, matlaging og husarbeid. Om ettermiddagen er han mest mulig sammen med barna, hjelper med lekser, gjør kveldstell og legger barna. Det er rettferdig i min favør. Mannen har mye mer jobb enn meg, jeg har mer tid for meg selv og tid til å gjøre som jeg vil. Men slik må det bli, han vil tross alt være mest mulig sammen med barna når han er hjemme.

Skrevet

Vi jobber begge mye, og deler det aller meste temmelig likt, inkludert nattevåk. Har snart fire barn.

Skrevet

Begge jobber 100 %, ett barn i bhg på 1,5 år.

Jeg:

gjør klar barnet til bhg

Leverer i bhg

Handler middag

Vasker tøy

Han:

Lager matpakke

Henter i bhg

Nattevåk (veldig lite våken på natta)

Begge, ca 50/50

Lager middag

Legger barnet

Rydder og vasker

Går ut med hunden

Leker med barnet

Dette funker veldig godt for oss:)

Anonymous poster hash: a16e5...800

Skrevet

I perioder har jeg vert hjemmeværende, og i perioder har han vert hjemmeværende. Da har vi delt det slik at arbeidsmengden og fritiden blir noelunde lik. Den som jobber mest ute gjør mindre hjemme. Nå jobber vi begge fulltid, og deler arbeidsoppgavene likt. Jeg har kontortid fire dager i uken, pluss en dag hvor jeg jobber hele dagen og annenhver uke har jeg døgnvakt. Han pendler langt og har hjemmekontor enkelte dager innimellom når det passer. Jeg har morgenstellet hver dag. Henter og lager middag tre dager i uken. Han henter og lager middag en dag. Husryddig faller ofte på meg, mens vasking på han. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...