Lille- MO Skrevet 12. januar 2014 #1 Skrevet 12. januar 2014 (endret) En liten pus har campet utenfor her i over ett døgn nå, den er ca 6-7 mnd gammel og jeg har sett den mye før. Nå har det blitt kaldt ute -9 og jeg forstår ikke hvorfor den ikke går hjem til sitt forhåpentligvis varme hjem med mat og drikke i. Har selv katt og hund og den virker ikke redd for de. Nå mjauer den og nistirrer inn her. Får jo vondt av den lille pusen som sikkert er både kald, sulten og tørst. (orker ikke gå rundt å finne eier da jeg har omgangssyken) Hva hadde dere gjort? vet jo at muligheten for at den blir værende er stor hvis jeg gir mat, men den trenger det tydeligvis da den ikke går hjem til seg selv igjen... Endret 12. januar 2014 av Lille- MO
Sommerfeeling Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 Ta den inn. Den har garantert gått seg vill.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 Den roper jo faktisk om hjelp. Så gi den litt mat og drikke om ikke annet... og et pledd å legge seg på på trappen om du ikke vil ha den inn i huset. Jeg har ved noen annledninger gitt mat til et par katter som virker ha gått seg bort, men de har aldri blitt værende her, så det er ikke sikkert at katter blir bare fordi de får mat på trappen. Anonymous poster hash: 4a1c3...bf3
Musemorbr / Skrevet 12. januar 2014 #4 Skrevet 12. januar 2014 Ta den inn, ta bilde, og post ut på dyrebeskyttelsens facebookside. Noen kjenner nok til pusen. Det er alt for kaldt for den nå, så ikke gi mat ute, men ta den inn.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 Den har nok gått seg bort, men helt ærlig.. Hvis eierne er så inkompetente at de slipper ut en så liten kattunge i kulda ville jeg vurdert å bare få katten avlivet. Katter tåler virkelig ikke kulde over flere timer, og det er hårreisende at folk enda tror at de kan klare seg selv. Egoistiske eiere. Anonymous poster hash: 03313...9b4
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #6 Skrevet 12. januar 2014 Ville tatt bilde og lagt ut på facebook Men gi den mat og litt drikke om du har, virker som den oppsøker hjelp! Anonymous poster hash: 71f67...8cc
Lille- MO Skrevet 12. januar 2014 Forfatter #7 Skrevet 12. januar 2014 den har fått mat og drikke nå, også gikk den faktisk. nå er det - 11 ute så jeg håper den har gått for å finne eierne sine. kommer den tilbake skal jeg få tatt bilde og etterlyse eierne. for den kan ikke være ute i den kulden her stakar.
mamma_bergen Skrevet 12. januar 2014 #8 Skrevet 12. januar 2014 Du tar den selvsagt inn og gir den mat og varme Og som de sier over her: ta bilde og del på fb og andre sider
minimii Skrevet 12. januar 2014 #9 Skrevet 12. januar 2014 Jeg har blitt fortalt da vi skaffet vår katt at katter under 1 år har dårlig(ere) stedsans og at man ikke burde slippe katten ut før den er 1 år!! (Noe som er ganske umulig spør du meg) Men det er nok store sjanser for at den ikke finner veien hjem igjen. Jeg ville sørget for at den hadde ly, vann og mat. Hvis du har hund og katt har du sikkert et kattebur eller lignende å avse noen dager. Hvis ikke er jo isopor veldig isolerende. (Før hadde man fiskekasser i isopor). Jeg ville sett om den er ID merket. Da har den jo tattovering i øret. Da får du kontaktinfo til eierne og det kan gjøres hos alle veterninærer. Hvis ikke hadde jeg tatt bilde av den og hengt opp på lokalbutikken og postet på facebook. Om ingen ringer hadde jeg levert den til dyrebeskyttelsen om ikke lenge i og med at det er så kaldt.. (Jeg er også usikker på om jeg hadde sluppet den inn, med tanke på egne dyr og at jeg ville vært redd for at den ble værende)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #10 Skrevet 12. januar 2014 Siden det er en kattunge er det kanskje annerledes, men hadde det vært en voksen katt hadde jeg blitt forbannet om noen tok inn en av våre og ga de mat. Pusen vår har forsvunnet to ganger det siste året, så må vi ut å henge opp lapper og styre. Det har da vist seg at noen har tatt inn katten og siden hun er så kosete har hun bare blitt værende fordi hun der fikk mat og kos. Synd for oss som to ganger har vært fortvilte over å ikke se noen katt på trappa. Begge ganger har katten fått både god mat og masse kos her hjemme, men jeg har vært gravid og hun har skjønt at noe er på gang. Mamma sin har ogs¨å vært borte i ukesvis mange ganger fordi folk tar inn katter og gir de mat. Anonymous poster hash: 14207...05e
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #11 Skrevet 12. januar 2014 Hvis du tar inn katten så er det fare for at katten ikke går hjem igjen. Så nei, ikke ta den inn og gi den mat. Forrige katten vår forsvant lenge. Hengte opp lapp på butikken. Dagen etter kom noen med katten, de hadde tatt den inn og gitt mat for de trodde ingen eide den. Dette var en voksen, velfødd katt som du så ikke var løskatt. Kattungen vi har nå, 7 måneder, er chipmerka og vi har halsbånd på den. Sånt at folk ikke skal ta den inn. For hun får mat og kos hjemme. Anonymous poster hash: 37471...744
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #12 Skrevet 12. januar 2014 Siden det er en kattunge er det kanskje annerledes, men hadde det vært en voksen katt hadde jeg blitt forbannet om noen tok inn en av våre og ga de mat. Pusen vår har forsvunnet to ganger det siste året, så må vi ut å henge opp lapper og styre. Det har da vist seg at noen har tatt inn katten og siden hun er så kosete har hun bare blitt værende fordi hun der fikk mat og kos. Synd for oss som to ganger har vært fortvilte over å ikke se noen katt på trappa. Begge ganger har katten fått både god mat og masse kos her hjemme, men jeg har vært gravid og hun har skjønt at noe er på gang. Mamma sin har ogs¨å vært borte i ukesvis mange ganger fordi folk tar inn katter og gir de mat. Anonymous poster hash: 14207...05e Jeg forstår godt at du blir irritert når katten har det godt hjemme. Men hva om den har gått seg bort? Hva om den faktisk har vært syk og derfor ikke har fått mat og ikke finner hjem? Jeg synes Hi har gjort det riktige her. Hun har sett an situasjonen litt før hun ga katten mat. Her er det snakk om en kattunge som tydeligvis ikke har vært hjemme på over et døgn, og ute er det langt kaldere enn hva en kattunge har godt av å være ute i over tid. Hadde Hi vært frisk så hadde hun jo prøvd å finne eieren. Anonymous poster hash: 5890a...cbd
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #13 Skrevet 12. januar 2014 Den har nok gått seg bort, men helt ærlig.. Hvis eierne er så inkompetente at de slipper ut en så liten kattunge i kulda ville jeg vurdert å bare få katten avlivet. Katter tåler virkelig ikke kulde over flere timer, og det er hårreisende at folk enda tror at de kan klare seg selv. Egoistiske eiere. Anonymous poster hash: 03313...9b4 Du må være århundrets dummeste nabo... Haha, avlive en ungkatt fordi du finner den ute i minusgrader! Hva om katten har kommet seg ut uten naboens vilje, så skal du som nabo ta deg friheten å avlive katten om du finner den! Jeg regner med du tuller ellers er du ikke riktig klok. Anonymous poster hash: c9632...495
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå