Gå til innhold

Mannen min blir alltid så syk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei av ham. Hver gang han blir syk har han "aldri vært så dårlig før". Dårlig før han tar medisiner, enda dårligere av å ta medisiner. Blæh. Men ligge og sove for å bli frisk, det kan han ikke. Flere som har det sånn?

Anonymous poster hash: 2db4d...6f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en sånn mann.

Når hele familien har en lett forkjølelse er han ulende syk med influensa. Han har aldri noengang vært skikkelig syk, altså type lungebetennelse, eller noe mer enn bare bagateller, så kanskje det er derfor?

Det skal ikke mer til enn en natt med dårlig søvn eller noe sånt før han "ikke er i form"

Blir alltid snurt om jeg f eks spør om han har feber, for det har han jo stort sett ikke.

Jeg har hatt en del skikkelige sykdommer med sykehusopphold osv så egentlig rart han ikke blir flau når han setter igang med forkjølelsene sine:)

Anonymous poster hash: 13dec...551

Skrevet

Var for få uker siden en artikkel på nrk eller i avisene om at menn faktisk blir sykere enn kvinner. Husker ikke forklaringsmodellen, de mente det var noe med at hvis mannen hadde for sterkt immunforsvar da han var steinaldermann eller noe sånt og så ble skadet, så ville han med et for sterkt immunforsvar lettere kunne gå i sjokk eller noe slikt. At det utviklingsmessig hadde vært en fordel.

Jeg leste artikkelen to ganger og var ikke helt overbevist om det som de mente var årsaken. Og jeg prøvde virkelig å legge godviljen til.

Jeg ville trodd at totalt sett så ville det vært en større fordel å ha et sterkt immunforsvar siden mannen trolig var utsatt for flere småskader osv. Men hva vet jeg ;)

Vil du aldri få fred i huset igjen, så søk opp artikkelen og vis den til mannen :P

Nr 2 nevner feber. Ikke alle får feber, men kan likevel være like syke eller dårligere form enn de som får feber. Det er ofte en fordel å få feber fordi man da får tatt knekken på bakterier og virus lettere.

Men generelt sett så er inntrykket av at menn med forkjølelse nærmest ligger for døden... ;)

Anonymous poster hash: feea1...e76
Skrevet

Var for få uker siden en artikkel på nrk eller i avisene om at menn faktisk blir sykere enn kvinner. Husker ikke forklaringsmodellen, de mente det var noe med at hvis mannen hadde for sterkt immunforsvar da han var steinaldermann eller noe sånt og så ble skadet, så ville han med et for sterkt immunforsvar lettere kunne gå i sjokk eller noe slikt. At det utviklingsmessig hadde vært en fordel.

Jeg leste artikkelen to ganger og var ikke helt overbevist om det som de mente var årsaken. Og jeg prøvde virkelig å legge godviljen til.

Jeg ville trodd at totalt sett så ville det vært en større fordel å ha et sterkt immunforsvar siden mannen trolig var utsatt for flere småskader osv. Men hva vet jeg ;)

Vil du aldri få fred i huset igjen, så søk opp artikkelen og vis den til mannen :P

Nr 2 nevner feber. Ikke alle får feber, men kan likevel være like syke eller dårligere form enn de som får feber. Det er ofte en fordel å få feber fordi man da får tatt knekken på bakterier og virus lettere.

Men generelt sett så er inntrykket av at menn med forkjølelse nærmest ligger for døden... ;)

Var nok mannlige forskere tenker jeg;0)!

Skrevet

Joda, har en sånn her også. Går og uffer og okker seg, ser såååå stakkarslig ut når han har et snev av noe. Men ta fri fra jobb og bli frisk, nei det vil han ikke.

Så jeg har sluttet å fortelle når jeg har feber, sår hals el forkjølelse. Får da blir han såååå syk noen timer senere, bedre å lide i stillhet ;)

Anonymous poster hash: a967e...833

Skrevet

Det i avisa var at menn blir lettere dårligere pga testosteron..... Har en sutre her også. Utrolig lite attraktivt- sukk....

Anonymous poster hash: 7f139...752

Skrevet
Var nok mannlige forskere tenker jeg;0)!

He-he... det tenkte jeg også da jeg leste det ;)

Meget mulig journalisten også var mann ;)

Nr 6 har rett - det hadde noe med testosteronet å gjøre, og at det var noe med det som påvirket immunforsvaret.

Skrevet

Det var en gang ei som sa te meg :) at vi damer kan klage over fødsel smerter og annet , men vi har aldri vært mann og forkjøla :)

Anonymous poster hash: 424de...b6e

Skrevet

Ja

Var for få uker siden en artikkel på nrk eller i avisene om at menn faktisk blir sykere enn kvinner. Husker ikke forklaringsmodellen, de mente det var noe med at hvis mannen hadde for sterkt immunforsvar da han var steinaldermann eller noe sånt og så ble skadet, så ville han med et for sterkt immunforsvar lettere kunne gå i sjokk eller noe slikt. At det utviklingsmessig hadde vært en fordel.Jeg leste artikkelen to ganger og var ikke helt overbevist om det som de mente var årsaken. Og jeg prøvde virkelig å legge godviljen til.Jeg ville trodd at totalt sett så ville det vært en større fordel å ha et sterkt immunforsvar siden mannen trolig var utsatt for flere småskader osv. Men hva vet jeg ;) Vil du aldri få fred i huset igjen, så søk opp artikkelen og vis den til mannen :P Nr 2 nevner feber. Ikke alle får feber, men kan likevel være like syke eller dårligere form enn de som får feber. Det er ofte en fordel å få feber fordi man da får tatt knekken på bakterier og virus lettere. Men generelt sett så er inntrykket av at menn med forkjølelse nærmest ligger for døden... ;)Anonymous poster hash: feea1...e76

Ja, menn blir visst sykere siden kroppen jobber hardere med å bli fort frisk. I f.eks steinalderen måtte jo menn ut å jakte på mat og sånt! Derfor blir visst menn sykere når de er syke :) Syns det høres ganske logisk ut. Faktisk!

Anonymous poster hash: a1686...0de

Skrevet

Menn mangler den delen i kroppen som heter "bit tenna sammen og få gjort det som må til for at A/S familien skal gå rundt". Damer har den. Mennene kan ikke noe for det, stakkarer, de ligger stille med fjernkontrollen eller sitter i ro foran PS3 en og lider isteden, og har det helt sikkert mye, mye verre enn vi aner. :wink:

Skrevet

Tar jeg ikke feil er vel damer mer syke enn menn. La nå den stakkars mannen få være syk i fred. Hos meg så er det omvendt. Blir fullstendig slått ut av feber og forkjølelse mens mannen lager middag med 40 i feber.

Skrevet
Ja, menn blir visst sykere siden kroppen jobber hardere med å bli fort frisk. I f.eks steinalderen måtte jo menn ut å jakte på mat og sånt! Derfor blir visst menn sykere når de er syke :) Syns det høres ganske logisk ut. Faktisk!

Jeg syntes også at det ville vært logisk - men det er jo det motsatte, mannen har dårligere immunforsvar.

Denne artikkelen beskriver det litt bedre, selv om den er fra 2011:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10030853

Skrevet

Jeg syntes også at det ville vært logisk - men det er jo det motsatte, mannen har dårligere immunforsvar.

Denne artikkelen beskriver det litt bedre, selv om den er fra 2011:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10030853

Mitt svar er basert på nyere forskning, men jeg klarer søren ikke å finne det igjen... :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...