Gå til innhold

Emmaljunga Edge duo eller Mondial?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ha en som barnet kan bruke fra det er nyfødt til det er rundt 3 årsalder :)

Eller har dere noen andre forslag/tips/råd som er noenlunde like/på samme nivå som disse?

Svingbare hjul passer ikke på føret vi har her(på høsten og vinteren), så det vil jeg helst slippe unna. Tenker å heller få kjøpt en brukt vogn som har svingbare hjul som vi kan bruke på senteret eller i byen osv :)

Takk for svar!

Anonymous poster hash: 9323e...e58

Fortsetter under...

Skrevet

Det e jo samme vogn i praksis, forskjellen er st Mondial er i skinnlook og Edge er i tekstil, så da er det å velge etter smak og behag. De har samme funksjoner og det er flere forskjellige understell man kan velge mellom.

Vi skal ha Mondial Duo med Classic crome understell.

Anonymous poster hash: 8722c...700

Skrevet

Det e jo samme vogn i praksis, forskjellen er st Mondial er i skinnlook og Edge er i tekstil, så da er det å velge etter smak og behag. De har samme funksjoner og det er flere forskjellige understell man kan velge mellom.

Vi skal ha Mondial Duo med Classic crome understell.

Anonymous poster hash: 8722c...700

Aha! Har faktisk aldri helt skjønt forskjellen... Hehe(rødme).

Jobber i barnehage, og har trillet ganske mange forskjellige vogner der. Det er flere som har regulerbare(?) håndtak der- altså sånn man kan vippe opp og ned, og jeg elsker dem! Derfor veier jeg mest mot Mondial, ettersom det kun er dem som kan bruke det understellet med sånt håndtak, i stedet for Edge. Det er det eneste som for meg skiller mellom dem to, hadde begge kunne brukt det understellet hadde det vel vært det samme for meg egentlig.

Men da faller det vel kanskje på Mondial, så lenge ingen andre har noen tips eller forslag? :)

Skrevet

Justerbart håndtak er d på begge men den skinn looken på mondial er iskald når d er kaldt ute.vil helt klart kjøpt edge

Skrevet

Du kan få samme understellet til Edge også. Både på Mondial og Edge kan du velge mellom de samme understellene, kun designet på bag og sportsdel som er annerledes. 
Sportsunderstellet er det hvor du kan endre kjøreretning med understellet uten å ta av bagen, og håndtaket reguleres ikke på samme måte som de 3-4 andre understellene dem har. 

Dette er designet du kan få på Mondial vognene:

http://www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/barnvagnar-barnvagn-kopa-pa-natet/emmaljunga-vagnar-tillbehor/edge-och-mondial/emmaljunga-2014-mondial-duo-combi.html

Og dette er designene du kan få på Edge-vognene:

http://www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/barnvagnar-barnvagn-kopa-pa-natet/emmaljunga-vagnar-tillbehor/edge-och-mondial/emmaljunga-2014-edge-duo-combi-sitt-_liggdel.html

Og her har du de ulike understellene, og de kan du bruke på begge vognene:

http://www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/barnvagnar-barnvagn-kopa-pa-natet/emmaljunga-vagnar-tillbehor/edge-och-mondial/emmaljunga-2014-chassi-de-luxe-chrome-leather.html

http://www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/barnvagnar-barnvagn-kopa-pa-natet/emmaljunga-vagnar-tillbehor/edge-och-mondial/emmaljunga-2014-chassi-classic-chrome-leather.html

http://www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/barnvagnar-barnvagn-kopa-pa-natet/emmaljunga-vagnar-tillbehor/edge-och-mondial/emmaljunga-2014-chassi-classic-cryptonite.html

Dette har ikke samme reguleringssystem som de andre understellene, men personlig synes jeg denne er utrolig god å trille :) (denne vi har).

http://www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/barnvagnar-barnvagn-kopa-pa-natet/emmaljunga-vagnar-tillbehor/edge-och-mondial/emmaljunga-2014-chassi-sport-cryptonite.html

Anonymous poster hash: 6a066...804
Skrevet

Jeg kjøpte edge duo i går! med crome classic understell.. svært fornøyd! Jeg likte den lille ekstra klaffen som kan slåes ut fra kalersjen og havnet derfor på Edge. Dessuten virka det imiterte skinnet på mondial så stivt :/  

Anonymous poster hash: 66330...555

Annonse

Skrevet

Kjøpte Mondial i white leatherette med classic chrome understell i 2012 til første. Solgte den sent i høst(2013) og angret med en gang den var på tur ut døra. Kjøpte brukt city cross for noen av pengene og den var bare tung å trasig når snøen kom. Har nå bestilt Mondialen i Anthrazit leather og gleder meg som en unge til den kommer nå i februar;) Eneste forskjellen er designet. Personlig liker jeg Mondialen sitt design best, MED skinn som er enklere å holde rent enn stoff. Enda enklere når vi nå får en mørkere farge enn hvit:) Kunne for så vidt tenkt meg Edgen i Grey leaves, men liker Mondialen aller best.

Anonymous poster hash: 3a55c...f16
Skrevet

Har mondial (i vanlig stoff utgave) med sports understell og skal nå ta den i bruk til nr.3. Elsker vogna mi og har aldri hatt behov for å kjøpe og selge for å finne frem til en favoritt vogn. Sports understellet veier litt, men det er vel det eneste negative jeg kan komme på. Lykke til med valget :)

Anonymous poster hash: 35452...154

Skrevet

Takk for svar alle sammen! :)

Skal ta meg en titt på siden dems, så får jeg se hva det blir til slutt!

Hi

Skrevet

Mondial er ikke kun i skinn...

Men de er igrunn ganske like. Mondial er litt større enn Edge.

Jeg har mondial. Men jeg liker ikke at kalesja blir brukt til sportsdelen også.

Jeg vil ha den store bagen, for da kan babyen bruke den lenge.

Men jeg har faktisk kjøpt en city cross sportsvogn som sportsvogn del.

Så Mondial blir kun brukt med dypbag, sportsdelen blir ikke rørt...

Så om du ikke er så opphengt i å ha stor bag eller du tror du vil bytte over til sportsvogn ved 5-6 mnd alder så burde du vurdere city cross med city bag til...

Da får du en individuell dypbag, men en individuell sportsdel med egen kalesje. ;)

Og jeg tror den er litt billigere totalt sett enn Mondial duo....

Skrevet

Har mondial edge duo i creme skinn. Baggen på mondial har håndreim til å løfte den ut bl.a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...