Gå til innhold

Hjelp i barnevogn jungelen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært ute å kikket på barnevogner, og det er en jungel der ute :-)

Ønsker en kombivogn, som er praktisk,ikke for tung (bor i leilighet i høy '1. Etg) trygghet og sikkerhet er viktig...

Har noen her inne noen erfaring el god tips? Føler de i butikkene ønsker å selge de dyreste og som de fleste sier det handler om smak og behag.

Takk for svar :-)

Anonymous poster hash: eaf05...13b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Emaljunga ingen over og ingen ved siden av.🙏🙏

Skrevet

Må føye til at ja den er litt tung men alt annet veier opp uansett.du får se på d som trening😜

Skrevet

Har hørt det samme :-) Men er det noe å spare på å handle vogn i Sverige? El er det bare tull?

Skrevet

Hadde Simo kombi til de to eldste. God å trille, men veldig tung.

Denne gangen ble det emmaljunga nitro som har to svingbare forhjul. Elsker denne vognen og kommer nok til å ha den så lenge småen liker å sitte i vogn. Er duo vogn. Veldig lett å trille.

Ser at mange som har vogn med fire fare hjul bytter vogn etterhvert, men vår er så lett at jeg ser ikke behov for det.

Lykke til med valget :)

Skrevet

Emmaljunga city cross. Verdens beste vogn!

Anonymous poster hash: ae7ca...215
Skrevet

Og ja, det er noe å spare på å kjøpe vogn i sverige. Superbillig på Kattis babyshop i strømstad, og super service også!

Anonymous poster hash: ae7ca...215
Skrevet

Tusen takk :-) Kanskje det blir en Sverige tur iløpet av kort tid :-)

Skrevet
Emmaljunga city cross. Verdens beste vogn! Anonymous poster hash: ae7ca...215 [/quote

Dritt vogn etter mine øyner. Handlekurven av stoff og kliss vår blir den og knappene ruster vedr detta. Hjula fester steiner seg fast noe dritt.

Anonymous poster hash: 84dc2...418

Skrevet

Må føye til at ja den er litt tung men alt annet veier opp uansett.du får se på d som trening😜

Var his en av emmaljungas forhandlere og tittet litt, der ble jeg lovt at understellebe som er helt nye skal være kjempelette, så det skal visst ikke være noe problem lenger. Håper og tror ikke jeg blir lurt av salgstriks, for jeg skal ha den vogna!! Kjentes superlett ut også. Husker dessverre ikke hvilket understell det var..
Skrevet

Har emmaljunga city cross. Kjempefornøyd! Ikke er den alt for tung, stødig, lun. Jeg går mye i terreng, og en vogn med understell av "metall" vil sette seg fast i tuer og stener.

Anonymous poster hash: 29c13...d5b
Skrevet (endret)

Ønsker en kombivogn, som er praktisk,ikke for tung (bor i leilighet i høy '1. Etg) trygghet og sikkerhet er viktig...

Har noen her inne noen erfaring el god tips? Føler de i butikkene ønsker å selge de dyreste og som de fleste sier det handler om smak og behag.

denne vogna fra mountainbuggy virker som kan være det du trenger :)http://mountainbuggy.com/no/Products/buggies/cosmopolitan#.UtMMyrQlhDc

er samme setet, som også konverteres til bagdel :)

Endret av Mamma&skatt
Skrevet

De i barnevognbutikkene anbefaler deg de dyreste vognene fordi de som regel er de beste, det er med barneutstyr som med alt annet -du får hva du betaler for.

Å spørre her inne om anbefalinger er ikke noe vits, de fleste har ikke greie på vogn i det hele tatt, de bare foreslår den vognen de har selv (antageligvis den eneste de har prøvd også) og påstår at det er den beste som finnes. Det stemmer jo i de fleste tilfeller ikke, siden folk har ulik smak ;)

Emmaljungas vogner er jo veldig i vinden for tiden, skjønner jo det for de er jo pene å se på. Men de er jo vanvittig overpriset, og de er i mange tilfeller ganske upraktiske også. Dette fordi de er så korte i ryggen, kun 90cm liggelengde, det vil jo si at en gjennomsnittlig to åring vil være for lang til å sove utstrakt i vognen.

Du hadde veldig generelle krav så da blir det vanskelig å anbefale deg en spesifik vogn, du har ikke litt flere kriterier?

Du bør f.eks tenke gjennom hva slags hjul du bør ha, hvor du triller mest -grusvei? Asfalt? Skogsstier?

Hvorfor ønsker du en kombivogn? -Vet du f.eks at duo vogner som regel er lettere?

Hva er maks pris?

Anonymous poster hash: 54594...5e5

Skrevet

Vi har Brio Smile og er kjempefornøyde!

Frøkna sitter høyt og fint, kalesjen er genial, det er stor kurv under, sittedelen kan veldig lett snus slik at barnet kan sitte begge veier, vogna har 4 hjul - 2 av de er svingbare men kan låses. 

Vogna fungerer supert på asfalt, skogsveier og på snø! 

Superfornøyd! 

Fikk en bra deal i Sverige, 3500,-

Anonymous poster hash: e539c...7d9
Skrevet

Det viktigste for meg når jeg valgte vogn var å kunne snu sittedelen begge veier. Jeg skjønner ikke at en liten 6-8mnd skal møte verden "alene". Og ikke minst når de har blitt eldre og jeg henter i barnehagen. Da har hun veldig behov for kontakt med meg på turen hjem. Så tenk på slike ting også, så for meg ble det Emmaljunga nitro city. Er så glad at jeg kan bytte hvilke vei hun sitter i forhold til hennes behov! :-)

Anonymous poster hash: 8b736...aa5

Skrevet

Jeg har hatt emmaljunga og tfk til de første barna for 7 år siden. Til familiens siste tilskudd kjøpte vi en billig beemoo fra jollyroom, og vet du hva? Den er helt grei.

For 3000 kroner fikk jeg bagvogn og sportsdel som funker helt fint.

Til reservevogn har jeg en carena easy til 699 kroner. Også denne er helt grei.

Emmaljunga vil jeg aldri kjøpe igjen. Tung og unhåndterbar. Tfk var grei men for dyr for oss denne gang.

Anonymous poster hash: 0527d...24e

Skrevet

Vi har emmaljunga city cross og vil tro at emmaljungavognene kanskje er de luneste vognene på vinteren. Stoffet er av protex (goretex variant) så den er pustende og isolerende. Det er vel omtrent det eneste som vi syns er positivt med den. Den er kort i ryggen, vår 1åring er allerede for lang og ligger med hode oppå jernstanga som er øverst på ryggen. Kan ikke se for meg at det er veldig heldig for nakken til de små. Hjulene er helt håpløse, det fester seg så mye stein i hjulene at man må stoppe annenhver meter for å plukke de ut. Det gjør også at det er store "hull" i hjulene. Den er tung, stor sammenlagt og den er tungvint å legge sammen og legge i bilen. Vi har en babyjogger city elite i itillegg og den er helt fantastisk! Den er faktisk stødigere enn emmaljunga selv om det er en trehjuling. Hjulene er myyye bedre, den er genial enkel å slå sammen og ta inn og ut av bilen. Den har også lenger sittedel så man har den mye lenger enn emmaljunga. Den har en stor kurv som er lett å komme til. Til og med mannen som var helt imot 3hjuling liker babyjoggeren mye bedre enn emmaljungaen:)

Anonymous poster hash: 9133c...a78

Skrevet

Jeg har hatt Emmaljunga, for det var det eneste ene og fineste osv da vi skulle ha vogn for 5,5 år siden. Den er tung og stor. Solid, ja, men tung og tar stor plass i bil etc.

Nå drømmer jeg om en kombivogn med roterende forhjul, for de er så enkle å trille (har en slik reisetrille) pluss at de er myye lettere i vekt. Drømmevogna er Brio Smile, men det finnes billigere og fine alternativer.

Anonymous poster hash: fbc7e...024
Skrevet

Vi har Brio Smile og er kjempefornøyde!Frøkna sitter høyt og fint, kalesjen er genial, det er stor kurv under, sittedelen kan veldig lett snus slik at barnet kan sitte begge veier, vogna har 4 hjul - 2 av de er svingbare men kan låses. Vogna fungerer supert på asfalt, skogsveier og på snø!  Superfornøyd! Fikk en bra deal i Sverige, 3500,- Anonymous poster hash: e539c...7d9

Jeg har hatt Emmaljunga, for det var det eneste ene og fineste osv da vi skulle ha vogn for 5,5 år siden. Den er tung og stor. Solid, ja, men tung og tar stor plass i bil etc.Nå drømmer jeg om en kombivogn med roterende forhjul, for de er så enkle å trille (har en slik reisetrille) pluss at de er myye lettere i vekt. Drømmevogna er Brio Smile, men det finnes billigere og fine alternativer. Anonymous poster hash: fbc7e...024

Brio smile har knøtt liten sittedel. Var å prøvde den til min jente på 1,5år og hun stanget hodet i kalesjen. Ellers så virker den supert. Men kjipt å kjøpe en vogn man kun kan bruke ett år da :(

Skrevet

De i barnevognbutikkene anbefaler deg de dyreste vognene fordi de som regel er de beste, det er med barneutstyr som med alt annet -du får hva du betaler for.

Å spørre her inne om anbefalinger er ikke noe vits, de fleste har ikke greie på vogn i det hele tatt, de bare foreslår den vognen de har selv (antageligvis den eneste de har prøvd også) og påstår at det er den beste som finnes. Det stemmer jo i de fleste tilfeller ikke, siden folk har ulik smak ;)

Emmaljungas vogner er jo veldig i vinden for tiden, skjønner jo det for de er jo pene å se på. Men de er jo vanvittig overpriset, og de er i mange tilfeller ganske upraktiske også. Dette fordi de er så korte i ryggen, kun 90cm liggelengde, det vil jo si at en gjennomsnittlig to åring vil være for lang til å sove utstrakt i vognen.

tjaa…jeg har prøvd 4 vogner med nr.1, hvor Emmaljunga DESSVERRE var den siste jeg har kjøpt.

jeg passer ikke i dine antagelser da- anbefaler EMMALJUNGA på det sterkeste sammenlignet med TRE andre som jeg hadde- simo, mountain buggy, og bugaboo

og forresten- en toåring vil være for lang til å sove utstrakt i HVILKEN SOM HELST VOGN..simo er kanskje 5 sm lengre og 10 kg tyngre…Og det er FÅ toåringer som sover lenge på dagen…maks en time vil jeg tro…hva er da forskjell i å ligge helt utstrakt eller neste utstrakt i vognen...

Anonymous poster hash: 5ebda...1a0

Skrevet

De i barnevognbutikkene anbefaler deg de dyreste vognene fordi de som regel er de beste, det er med barneutstyr som med alt annet -du får hva du betaler for.Å spørre her inne om anbefalinger er ikke noe vits, de fleste har ikke greie på vogn i det hele tatt, de bare foreslår den vognen de har selv (antageligvis den eneste de har prøvd også) og påstår at det er den beste som finnes. Det stemmer jo i de fleste tilfeller ikke, siden folk har ulik smak ;)Emmaljungas vogner er jo veldig i vinden for tiden, skjønner jo det for de er jo pene å se på. Men de er jo vanvittig overpriset, og de er i mange tilfeller ganske upraktiske også. Dette fordi de er så korte i ryggen, kun 90cm liggelengde, det vil jo si at en gjennomsnittlig to åring vil være for lang til å sove utstrakt i vognen.Anonymous poster hash: 54594...5e5

tjaa…jeg har prøvd 4 vogner med nr.1, hvor Emmaljunga DESSVERRE var den siste jeg har kjøpt.jeg passer ikke i dine antagelser da- anbefaler EMMALJUNGA på det sterkeste sammenlignet med TRE andre som jeg hadde- simo, mountain buggy, og bugaboo og forresten- en toåring vil være for lang til å sove utstrakt i HVILKEN SOM HELST VOGN..simo er kanskje 5 sm lengre og 10 kg tyngre…Og det er FÅ toåringer som sover lenge på dagen…maks en time vil jeg tro…hva er da forskjell i å ligge helt utstrakt eller neste utstrakt i vognen...  Anonymous poster hash: 5ebda...1a0

Tror ikke du har så peiling jeg. Mine barn har sovet utstrakt i vogn til de har vært over tre år, er bare å velge riktig vogn det så går det fint.

Emmaljunga har 90cm liggelengde i alle sine vogner untatt viking som har 108cm. Dette er enkelt å finne ut, bare sjekk på nettsiden deres.

Og det finnes mange vogner som har mye lenger liggelengde enn 90cm, f.eks: tfk har 100cm, simo124 har 110cm, brio go har 105cm, emmaljunga viking har 108cm, babyjogger har 100cm......

Hilsen en som har hatt 35 barnevogner til tre barn over de siste 11 årene...

Skrevet

Jeg vil anbefale Brio GO :-) beste vognen jeg har vært borti og jeg har prøvd: TFK joggster twist, OTH urban jungle, emmaljunga edge duo, bugaboo cameleon og simo :)

Anonymous poster hash: de858...e30

Skrevet (endret)

Første spørsmål er hva du skal gjøre med vognen når du kommer hjem fra tur. Skal hele vognen med bag og understell være med inn i leiligheten i høy 1. etg? Fullt mulig, men i så fall ville jeg prioritert en LETT vogn. Gjerne en trehjuling, som kan snus og dras bakvendt opp trappa. Det burde gå fint. Mountain Buggy Swift har jeg selv god erfaring med til akkurat dette "bruket". Den er smal og lett, veldig god trillekomfort. Lufthjulene gjør at den demper fint. Ulempen er at barnet ikke kan sitte vendt mot den som triller - men her er barn forskjellige. Min sønn var overhodet ikke interessert i annet enn å kikke fremover, andre ønsker tryggheten ved å se mamma/pappa hele tiden. 

Har også hatt Emmaljunga City Cross, den er lun og god og har god demping. Hvis du skal parkere vognen nede ved inngangen og bare ha med deg en bag opp vil jeg absolutt anbefale en kombivogn, altså en sportsvogn hvor du kjøper en hardbag eller softbag som bare skyves inn i sportsdelen (som er slått helt ned). Dette gjorde vi da vi bodde i 4. etg. uten heis og fikk baby. Disse bagene er mye mindre enn bagene på duovognene, men vår baby brukte denne bagen til han var seks mnd. og fikk komme over i sportsdelen. Videre sov han i den inne på dagtid i enda 2-3 mnd, så størrelsen var ikke noen utfordring for oss. 

Nå venter jeg tvillinger, og kikker på tvillingvogner... ikke lett. Bor nå også litt opp i etasjene uten heis, og ser etter lette bager og et lett håndterbart understell. Bugaboo donkey seiler opp som en favoritt. Tror nok at singelvariantene av Bugaboo også kan være et aktuelt valg for deg. 

Hvis du bor i by og skal trille i by, bruke kollektivtrafikk osv. ville jeg valgt en smidig, lett og liten vogn først som sist... de fleste blir lei av den solide firhjulingen de kjøper før fødsel uansett. Bor du litt mer landlig ville jeg gjort det omvendt!

Endret av lioness*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...