Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #1 Skrevet 12. januar 2014 Vi har liksom sluttet, men det er en del uhell selv om han er flink i lengre perioder. Hvor lang tid tok det før ditt barn var helt tørr? Anonymous poster hash: b9913...914
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 1 minutt? Tok av bleien og ferdig med det. Ingen uhell. Gikk på do. Han var 2 år Anonymous poster hash: e1671...821
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 Tok 4-5 dager. Hun var 2 år. Hun sa fra når hun måtte på do, men ofte litt for sent Tok noen dager før det gikk seg til. Anonymous poster hash: 28152...f79
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. januar 2014 #4 Skrevet 12. januar 2014 Sluttet for 4 år siden og har fortsatt uhell...
magica fra tryll Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 Sluttet på dagen. Men sluttet til gjengjeld ikke så tidlig. Har prøvd begge deler, og min erfaring ble slik: Sluttet tidlig, mange uhell og mye jobb. Ventet til barnet var klar for det selv, ingen uhell og ingen jobb. Sluttet tidlig med 3 og seinere med 3.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #6 Skrevet 12. januar 2014 En ukes tid her... Litt kluss med ferie & dobesøk på resturanter ol. Men så satt det! Vi holdt litt på nattbleien, men den var stort sett tørr & han gikk på do uansett. Sånn var det! Anonymous poster hash: 24476...3a6
Mamma_til_2 Skrevet 12. januar 2014 #7 Skrevet 12. januar 2014 jenta mi var over 3 når hun sluttet og sluttet på dagen og natt samtidig har ikke hatt ett uhell, jeg har tro på og vente til barnet er klar fysisk og psykisk, blir mindre uhell av det og barnet får mestringsfølelse.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #8 Skrevet 12. januar 2014 Sluttet da han var 3,5 år. Han var fysisk klar, men overhode ikke interessert. Jeg ventet og ventet til han skulle bli "klar", men han nektet plent å sitte på potte/do. Til slutt måtte jeg bare tvinge det gjennom. Tok ca en måned med hard jobbing å få ham tørr. Sluttet med bleie på natta kort tid etter, det var faktisk mye enklere. Uhell kan vi ha innimellom fremdeles (5 år), både på dag og natt. Jeg synes ikke et uhell i måneden/uka betyr at barnet ikke er "tørt", det er noe man må regne med. Blir nesten deprimert av å høre om barn som slutter med bleie, lett som en plett, i en alder av to år... Min erfaring er at det kan være tøft og kreve mye jobb. Skal prøve å få nummer to tørr nå. Prøvde først da han var 2,5 år - fullstendig katastrofe. Overhode ingen fremgang på to uker med intensiv jobbing. Tiss overalt, bortsett fra i potta. Skal prøve igjen nå som han blir tre, men ser at dette nok også vil kreve veldig mye oppassing og tørking av tiss og bæsj og utrolig mye klesvask... Anonymous poster hash: cfe14...401
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #9 Skrevet 12. januar 2014 Nr en sluttet da hun var et par uker unna 3 år og hadde uhell både dag og natt til hun var 5-6 år og natt til hun var 12. Nr to sluttet på dag og natt da hun var 2,5 år og har aldri hatt uhell. Nr tre sluttet da han var litt over 3, bruker fortsatt nattbleie og den er full (blir 4 i mars). Hadde en del uhell de første mnd, men nå er det kanskje et uhell i mnd. Erfaringen sier at alle barn er forskjellig. Men det som funker best for mine barn var å la de gå naken så ofte som mulig slik at de kjenner at det kommer noe litt lettere. Da blir de vant til å kjenne etter og når klærne kommer på, så kjenner de det. Anonymous poster hash: 3ab6f...51c
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #10 Skrevet 12. januar 2014 Sluttet da han var 3. Han tisset seg ut i 2-3 dager, etter det gikk det strålende. sluttet med nattbleie 2-3 uker etter da nattbleia var tørr hver morgen:) Mn hender jo en sjelden gang i bland at han har ett uhell. Han er nå 4 1/2 år. Anonymous poster hash: 50c15...2ee
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #11 Skrevet 12. januar 2014 Fire tørre barn og de har vel til sammen alle fire hatt kanskje en håndfull uhell, da første par dagene hvor de rett og slett glemte seg bort midt i en lek eller noe sånt. De har ikke hatt mer enn 2-3 uhell hver etter at bleia er kastet. Men jeg har ikke stresset med å slutte før de har vært klare da, jeg skifter heller bleier noen måneder ekstra jeg altså enn å måtte fotfølge unger som tisser på gulvet, i sofaen osv om de ikke blir gjetet på do hele tiden. Anonymous poster hash: 01fa4...133
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #12 Skrevet 12. januar 2014 Tja...sluttet da hun var 2 år og hadde jo noen ublant de første par månedene, men synes det gikk bra. Men det har vært perioder innimellom med uhell, sånn er det jo gjerne med barn. Særlig i perioder med mye nytt og stor utvikling, forandringer i livet som flytting, familieforøkelse og skilsmisse kan gjøre at de tisser på seg innimellom. Anonymous poster hash: 15df2...3da
aanonym Skrevet 12. januar 2014 #13 Skrevet 12. januar 2014 Vi har liksom sluttet, men det er en del uhell selv om han er flink i lengre perioder. Hvor lang tid tok det før ditt barn var helt tørr?Anonymous poster hash: b9913...914 Nr 1 - måneder og år. Nr 2- 2-3 dager, kanskje?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #14 Skrevet 12. januar 2014 Vi har begynt med potte lenge før vi har tatt av bleia og det tror jeg har gjort alt mye lettere, selv om de ikke har sluttet så veldig tidlig. Eldste sluttet da han var ca 3 år og hadde vel 1-2 uhell etter vi tok av bleia. Yngste var 2,5 år og hadde kanskje 5 uhell. Det på dagen. På natta beholdt vi bleia mye lengre, eldste var 6 år da vi tok den av og det var en del hell etter det også, men ikke mer enn at det var greit. Yngste var tørr på natta ikke så lenge etter han var det på dagen. Anonymous poster hash: b3990...a02
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. januar 2014 #15 Skrevet 12. januar 2014 Storesøster vat hos svigers en helg når hun var 3 år og kom hjem uten bleie. Hun har hatt noen uhell etter det, senest sent ifjor. Hun er 8 1/2 år. Lillebror hadde gått litt uten bleie i bhg noen dager, men pga lang hjemvei hadde han på bleie når jeg hentet han. Han var 3 1/2 år. En dag ville han ikke ha på bleie. Han har hatt 2 uhell siden det. Han er 6 år.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #16 Skrevet 12. januar 2014 Sluttet på dagen. Men sluttet til gjengjeld ikke så tidlig. Har prøvd begge deler, og min erfaring ble slik: Sluttet tidlig, mange uhell og mye jobb. Ventet til barnet var klar for det selv, ingen uhell og ingen jobb. Sluttet tidlig med 3 og seinere med 3. Hvor tidlig er tidlig, og hvor gamle var de som du ventet med til de var klare selv? Og hvordan vet man når barnet er klart? Anonymous poster hash: 13c9b...90c
Vicky Pollard Skrevet 12. januar 2014 #17 Skrevet 12. januar 2014 Her er nr 2 tørr ila. Ei uke, mens nr 1 fremdeles bruker bleie. Minste er 20 mnd og eldste 3.5..... Slå den dere...
Kliko Skrevet 12. januar 2014 #18 Skrevet 12. januar 2014 Min var 2 år og 2 mnd når har slutta (natt og dag på en gang). Hadde ingen uhell før det hadde gått 1 mnd (glemte seg under lek) og det var det
magica fra tryll Skrevet 12. januar 2014 #19 Skrevet 12. januar 2014 (endret) Sluttet på dagen. Men sluttet til gjengjeld ikke så tidlig. Har prøvd begge deler, og min erfaring ble slik: Sluttet tidlig, mange uhell og mye jobb. Ventet til barnet var klar for det selv, ingen uhell og ingen jobb. Sluttet tidlig med 3 og seinere med 3. Hvor tidlig er tidlig, og hvor gamle var de som du ventet med til de var klare selv? Og hvordan vet man når barnet er klart? Anonymous poster hash: 13c9b...90c Tidlig var ca 2 1/2 år. Mye uhell en stund osv. Seint ca 3 1/2 og kanskje enda noen mnd eldre. Prøvde før, men det var bare krangel og motstand. Nektet å gå på do etc. Når de var klar, bare gikk de på do, tok av bleia og ferdig med det. Vi snakket selvsagt om det og sånne ting, men når det blir en kamp, tenker jeg det er like greit å gi det litt tid. De sier vel også som en hovedregel at man blir tørr på natta først faktisk. Altså når man er tørr når man våkner om morgenen, er det et tegn på at ting begynner å la seg kontrollere. Endret 12. januar 2014 av magica fra tryll
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #20 Skrevet 12. januar 2014 3 åringen kutta ut bleie på dag tid i oktober. Noen uker er han helt tørr, og andre uker kan han ha opptil 10 uhell. Han var nok ikke helt klar, men det var ei jente i barnehagen som kalte han baby hver dag fordi han brukte bleie, så en dag bare gråt han og nekta å bruke bleie for han var ikke baby. Overgangen til ny avdeling var hard for han dessverre. Anonymous poster hash: 23e4f...15b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå