Gå til innhold

Gravid igjen! Men blødninger....

Anbefalte innlegg

Litt uplanlagt har jeg blitt gravid igjen! Etter at sjokket fikk lagt seg over å være gravid igjen før minste er fylt 1 år, har jeg begynt å glede meg til å en baby til. Men i går fikk jeg litt brunlig utflod, som har godt over til helt mørkt blod... 

Jeg kjenner på mensmurringer i magen, men ikke smerter. Har aldri opplevd sponanabort som jeg kjenner til, men bekymringene mine fører meg til det nå. 

Så, noen som har erfaring med dette? Mener å ha hørt at det er når det kommer friskt blod man skal være bekymret? 

Anonymous poster hash: 215ab...2a9
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144111310-gravid-igjen-men-bl%C3%B8dninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heller aldri opplevd spontanabort, men ettersom jeg forstår er det ingen tvil når du først aborterer. Da er det store smerter, masse friskt blod, og til slutt noen klumper som da er fosteret. Forferdelige bilder jeg gir deg nå, beklager det.. Jeg hadde brunlig utflod i uke 7, men så lenge jeg ikke blør friskt eller har smerter, bekymrer jeg meg ikke. Du kan jo kontakte fastlegen din og be om en UL hvis du er veldig bekymret?

I verste fall kan det jo være en påbegynt spontanabort, men jeg ville ikke bekymret meg unødvendig :-)

Mørkt friskt blod og mensensmerter høres ut som en påbegynt SA:( Men håper det ordner seg, og at det er ufarlige blødninger. Er jo noen som opplever det og. Hvis man hadde blødninger under forrige svangerskap i første tri, er jo oddsen enda bedre.

Anonymous poster hash: fc900...5d7

Jeg også hadde litt blødninger noen dager etter positiv test. Liksom gammelt blod. Fikk sjekket det i uke 5 og da så de en egg pose.

Men det er ikke mye man kan si. Min gikk over etter noen dager.

Jeg hadde mye brun spotting under sist graviditet, også flere ganger med friskt blod. Var hos gyn HVER gang, og ingenting farlig. Jeg hadde det ganske mye av og på i 1 trimester og få ganger frem mot uke 20. Jeg har en flott 9 mnd gammel jente nå :) Nå er jeg gravid igjen, og det samme skjer igjen, håper det ikke gjør noe denne gangen heller. 

Klart det kan være begynnede SA, men like greit ingenting også. Håper det går bra for oss begge ;)

Tusen takk for svar.. Var hos legen for å ta HCG prøve, for å se om det enda er håp, men idag tok blødningen seg kraftig opp, og nå kom det ut en slimete klump (Sorry ekle detaljer).. Så da er det vel bare å prøve igjen :-)

HI

Anonymous poster hash: 215ab...2a9

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...