Gå til innhold

En stemors oppgaver...

Anbefalte innlegg

Skrevet

sSamboer har 2 barn som bor 50 % her og vi har et barn sammen.

Jeg behandler dem som mine egen, men føler jeg blir tatt for gitt av far.

Han har en jobb hvor han er borte fra natt til noen ganger etter barna er lagt seg.

Jeg mener han kan være tilstede i helgene, men han blir sur og sier at han må tjene penger!(selvstendig næringsdrivende).

Jeg jobber selv 100% til og med lørdag.  

Jeg leverer barna på skole og barnehage før jeg drar på jobb og henter dem etter jobb. Jeg må dra fra jobb før jeg egentlig er ferdig for å få hentet alle. Det har jeg vell egentlig ikke krav på, men har en snill sjef.

Jeg er irritert nå for han skal bare jobbe og jeg må ta meg av alt, grunnen til at barna er her er jo fordi de skal ha far i livet sitt også....men nå ser det ut til at han bare lemper alt ansvar over på meg....

Nå er det treninger også som jeg må stille opp på pga far MÅ JOBBE!

Missforstå meg rett altså....

Jeg er glad i barna, jeg gjør jo alt som jeg gjør med mitt eget barn, har middag på bordet til dem og alt...men problemet her er far!

Nytter ikke si noe heller til han for da er det jeg som er slem:(

100

Ikke si at dette er vanlig?At stemor skal gjøre alt??

Anonymous poster hash: dee2e...965
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke vanlig. Han må gå ned i samvær om han ikke har tid til barna sine. Du høres veldig hyggelig ut HI, og det er klart at du må hjelpe litt her og der, men synes ikke at han kan lempe alt ansvar over på deg! Tipper vel også at barna hellere vil være med mammaen sin enn med stemor (hvilke barn vil ikke det?).

Hvor fleksibel er barnas mamma? For det høres ut som om de må lage en annen avtale enn den de har nå.

Anonymous poster hash: 616c5...a9d
Skrevet

Nei, dette er ikke vanlig. Her har far hovedansvar mens jeg er støttespiller. Om han vil ha barna 50 % må han stille opp 100% . Jeg har til tider mye andvar for mitt stebarn, men hadde ikke godtatt en ordning slik du beskriver.

Anonymous poster hash: 2c7be...879

Skrevet

Poenget med samvær og delt omsorg er at barne skal få TID med BEGGE FORELDRENE sine. Det er supert at du stiller opp, men poenget blir litt borte når far ikke tar del i barnas hverdag den tiden de er hos dere.

Regner med at hans jobbing også går utover deres felles barn og at det er du som får al jobben med hus, hjem, og barn + 100% jobb. Det er blodig urettferdig.

Han bør i det minste kutte ned på jobbingen når dere har ekstra barn i huset. Ikke minst for barna sin del.

Anonymous poster hash: e9239...3ac
Skrevet

Takk for svar!Da er det ikke jeg som er slem kanskje :) Skal prøve å ta den praten med han når han kommer hjem....

Skrevet

Takk for svar!Da er det ikke jeg som er slem kanskje :) Skal prøve å ta den praten med han når han kommer hjem....

Du er ikke slem :)

Tror mange hadde svart det samme om dette bare gjaldt felles barn. Det er ikke rettferdig at kun den ene skal dra lasset hjemme.

Det gjør det liksom bare verre at det skal være en såpass slitsom ordning som 50/50 er for barna og så stiller ikke far opp engang. Barna flytter hjem annenhver uke og tar støyten med det. Da får far følge opp sin del av avtalen!

Skrevet

Med mindre mor er like opptatt så høres det ut som 50/50 er helt feil her. Om det skal fungere slik det er ment så må far endre prioriteringer.

Anonymous poster hash: aa16a...87a
Skrevet

Du høres helt super ut :) Men for å snu saken - som mor til et barn som har skilte foreldre, hadde jeg ikke syntes at det var greit om faren hennes aldri var hjemme når hun dro dit, da vil jeg heller ha henne hjemme.

Anonymous poster hash: 7d066...4c2

Skrevet

Med mindre mor er like opptatt så høres det ut som 50/50 er helt feil her. Om det skal fungere slik det er ment så må far endre prioriteringer.

Anonymous poster hash: aa16a...87a

Helt enig!

#4 og #6

Skrevet

Hvilken jobb har han? Om han er borte fra natt og til ungene er lagt....ja da ser han de jo ikke! Er jo helt uhørt å ha 50% når det er stemor de besøker:p  Er det så viktig for han å tjene penger at han må jobbe i helgene også?

Anonymous poster hash: ef38b...e61
Skrevet

Slik opplevde mitt barns stemor også. Far jobbet hele tiden under samvær og stemor måtte Gjøre alt. Det endte med at hun ikke orket mer og da ble det slutt på samvær. Min 9-åring har ikke sett sin far, stemor og sine tre halvsøsken på over 1 år nå. Hun har heller ingen kontakt med de. Ganske synd da hun har vært på samvær der siden hun var baby.

Men når far ikke gidder å ta ansvar så ble dessverre utfallet slik.

Anonymous poster hash: 103a1...e7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...