Gå til innhold

Dilemma ang barnehage - hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager dette er litt rotete, men skulle gjerne hatt litt innspill!

Jeg er student og avslutter mastergrad til sommeren. Frem til nå har vi vært først i en fantastisk bra studentbarnehage for ettåringer og dette året i nabobarnehagen som går opp til skolealder. Barnehagen ligger langt fra hvor vi bor (har ikke fått noe annet).

Vi mister plassen til sommeren dersom jeg ikke søker et annet studie, gjør jeg det kan vi ha plassen frem til skolestart (3 år til). Nå er det slik at vi tenker på å flytte etterhvert når jeg har kommet meg i jobb, men vi vet enda ikke hvor. 

Hva ville dere gjort?

1) søkt og blitt proformastudent i ett år til for å beholde en superbra barnehageplass langt unna frem til vi ikke trenger den lengre - evt skolestart

2) Søkt (og håpet på) en plass i nærområdet med fare for å ikke få det, og dermed skifte barnehage nå (for andre gang) og kanskje en gang til før skolestart?

Barnehagene her har også godt rykte på seg, men ikke i nærheten av studentbarnehagene. Det er ca 15 min i bil til der vi er nå, men i rushen tar det for 45. Får vi plass her er det (forhåpentlig) i nærheten, men vi risikerer å skulle kjøre opp til 10 min.

Vi har pt en bil men planlegger å anskaffe en til snart.

Huff, er ikke vits å søke engang om vi vil beholde plassen der vi er for overflyttere blir ikke prioritert i det hele tatt. Mini er forresten 2,5 år.

Anonymous poster hash: a310a...728
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også student og er ferdig til våren. Jeg skal melde meg opp på et fag til høsten for å både beholde leiligheten og barnehageplassen, om jeg ikke får jobb et annet sted.

Da kan vi bo her, barnet kan fortsette i barnehagen og jeg kan ta vikariater ol. for å ha noe jobb mens jeg søker andre jobber.

Tenker som deg at det er en bedre løsning enn at barnet kanskje må bytte barnehage for en stund og så få jeg jobb et annet sted og nytt barnehagebytte. Det blir mye bytting og flytting.

Anonymous poster hash: ae66f...242
Skrevet

Men er det slik at om jeg melder meg opp på noe (må sikkert søke et helt nytt studie) og jeg ikke gjennomfører noe i høst beholder jeg plassen på våren også? 

Ikke funnet noe som tilsier det motsatte altså, men vil jo gjerne være helt sikker...

Skrevet

Gikk barnet ditt i Vestre Sogn i fjor? Barnet vårt er der nå, de er helt fantastiske! Men jo, vi kommer til å ende opp i tilsvarende dilemma som deg...

Anonymous poster hash: 5302e...163

Skrevet

#2 her: Her holder det at jeg har betalt semesteravgift og er oppmeldt i et fag. Jeg tenker å ta en ekstra modul på master. Det er bare 10 poeng, men det er nok og jeg satser også på å ta eksamen.

Vil tro at så lenge du er oppmeldt og eventuelt sier at du bare utsetter eksamen så er det greit. Plassen gjelder vel for hele barnehageåret.

Men du burde høre med barnehagen ang. dette så du ikke går på en smell.

Skrevet

Gikk barnet ditt i Vestre Sogn i fjor? Barnet vårt er der nå, de er helt fantastiske! Men jo, vi kommer til å ende opp i tilsvarende dilemma som deg...

Ja, og nye barnehagen er like bra, trodde ikke det skulle være mulig... Mini trives så utrolig fint der! Fantastiske pedagoger og veldig bra opplegg. Har ikke lyst til å ta ham ut derfra, men samtidig hadde det jo vært greit å spare en time hver dag i transport.

Skrevet

#2 her: Her holder det at jeg har betalt semesteravgift og er oppmeldt i et fag. Jeg tenker å ta en ekstra modul på master. Det er bare 10 poeng, men det er nok og jeg satser også på å ta eksamen.

Vil tro at så lenge du er oppmeldt og eventuelt sier at du bare utsetter eksamen så er det greit. Plassen gjelder vel for hele barnehageåret.

Men du burde høre med barnehagen ang. dette så du ikke går på en smell.

Ja, skal ta en prat med styrer. Takk for tips!

Skrevet

Meg med barn i Vestre Sogn igjen. Kanskje du skal snakke med Bettine Forsberg? Har inntrykk av at hun har stålkontroll på sånt:p

Skrevet

Meg med barn i Vestre Sogn igjen. Kanskje du skal snakke med Bettine Forsberg? Har inntrykk av at hun har stålkontroll på sånt:p

Jupp, og styrer i nye barnehagen vår også! Flink dame :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...