Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #26 Skrevet 12. januar 2014 Lege og psykolog mener jeg ikke trenger det. At det er en naturlig årsak til at jeg er lei meg og nedfor. Jeg har ME, og er så lei meg siden jeg ikke klarer fungere. Føler livet bare er så tungt Gråter og gråter, mine små skjønne har en mamma som ikke orker pakke badetøyet for dem en gang når de skal å i svømmehallen. Jeg er 100% udugelig! Jeg vil ha lykkepiller. Må prøve noe. Noen tips om hvilke type jeg kan be om... eller kanskje lege og psykolog må avgjøre det... Gr alle opp i vekt på disse pillene? Finnes det noen typer man ikke går opp i vekt på? Uansett, bedre være feit og lykkelig(ere), enn å være normal og totalt ulykkelig! Anonymous poster hash: fa469...8fe Skjønner veldig godt hva du mener. Har ME sel og slitt med humøret pga av alt det negative sykdommen fører med seg. Gikk en periode på lav dose med antidepressiva. Det hjalp veldig. De tok de værste kneikene. Fikk ingen ekle bivirkninger. Tror det var cipramil det het. Gikk ikke opp i vekt av de. Lykke til, håper du finner ut av det, om du ønsker å prøve og i såfall at du får legen din til å gibdrg en resept Anonymous poster hash: 7238a...c05
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #27 Skrevet 12. januar 2014 Lykkepiller er ikke alltid svaret, og mange får kjipe bivirkninger av dem (snakker av erfaring her). Ville heller prøvd å snakke med noen om dette. Anonymous poster hash: a1aad...197 Lykkepiller kan også være veldig nyttig (snakker av erfaringen, selv også). Og det er jo fullt mulig å slutte på dem igjen hvis de ikke har ønsket effekt eller uheldige bivirkninger. Men bruk bør følges opp av profesjonelle, så klar, og kanskje helst som et supplement til samtaleterapi? Det (piller og terapi i kombinasjon) var i alle fall veldig bra for meg. Har ikke vært deprimert siden, og dette er nå 10 år siden. Jeg gikk forresten ikke opp i vekt. Anonymous poster hash: 7c36d...69b
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #28 Skrevet 12. januar 2014 Du kan prøve lykkepiller så skjønner du raskt at det ikke er en magisk pille som redder deg fra alle vonde tanker og gjør deg til verdens lykkeligste. Du blir ikke lykkelig av lykkepiller. Anonymous poster hash: b9d25...e1b Må si meg veldig uenig! Klart det ikke er en magisk pille, og ordet "lykke"pille er misvisende, for du blir ikke lykkelig av det, men mange kan bli mye mer normalfungerende… Jeg har selv hatt stor nytte av det, og har også ei nær venninne som har gått på dette over tid, og med god virkning! Anonymous poster hash: 7c36d...69b
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #29 Skrevet 13. januar 2014 Jeg har fått god hjelp av Cipralex. Etter en uke med enkelte bivirkninger, lettet tåka og jeg maktet å se positivt på livet for første gang på lenge. Nå er jeg meg selv igjen, og opplever ingen bivirkninger, heller ikke vektøkning. Anonymous poster hash: 99335...74b
Cat.68 Skrevet 13. januar 2014 #30 Skrevet 13. januar 2014 Først og fremst trur jeg det er viktig at du har realistiske forventinger på hva en lykkepille er. Dette er ikke en medisin som høyer stemningsleiet og gjør deg mirakuløst lykkeligere, men en medisin som stabiliserer humøret og som ikke tar deg ned i de dype dalende, men heller ikke opp på toppene. Hvis slike piller skal hjelpe deg, så må også årsakene til en eventuell depresjon behandles ved siden av, av en eventuelt psykolog eller andre i et hjelpeapparat. Det er klart piller kan hjelpe deg hvis du har det slik pga depresjon, men hvis det er en sorgreaksjon du har pga tapt helse, så kan det stemme at vanlig terapi og hjelp til å akseptere sykdommen er et mye bedre alternativ. Uansett håper jeg du får hjelp for det er tungt å vanskelig å ha det slik du har det nå. Jeg vet fordi jeg har selv måttet akseptere kronisk sykdom som legger begrensninger på min hverdag.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #31 Skrevet 13. januar 2014 Tusen takk for gode svar snille dere. Jeg er lettere til sinns i dag. Litt bedre i form i dag. Men... i dag skal jeg roan veldig, bare ligge til lading. Det kommer en dag i morgen, og den går i vasken om jeg anstenger meg i dag. HI Anonymous poster hash: 1105f...7a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå