Gå til innhold

Blødning etter SA.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp gått igjennom en SA og lurer på hvor lenge man blør. Begynte å blø smått for litt over en mnd siden, bare spotting, men nå blør jeg noe ekstremt! Type må bytte bind og OB hver time fordi jeg har da blødd igjennom. Er dette normalt? Skal kontakte lege og få legetime på mandag. 

Anonymous poster hash: fc541...c8d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kontaktet legevakten i dag. Hadde selv en sa der jeg ventet for lenge med å oppsøke lege, og jeg endte opp med å miste mye blod. Brukte tre måneder på å komme meg igjen etter blodtapet. Det føltes veldig frustrerende å være i så dårlig form når svangerskapet likevel var over. Hos meg fjernet de noen klumper som sto i veien sånn at blødningene ikke stoppet.

Anonymous poster hash: e944c...767

Skrevet

Jeg hadde noe de kalte styrtblødning og helt jævelige smerter og oppkast. Livmor tømte seg neste på fire timer.

Jeg blødde gjennom dobble bind på 30 minutter og hadde digre topper i bindet når jeg bytta. Etter to timer besvimte jeg pga hyperventilering og ble hentet av ambulanse.

Dette er ikke så vanlig sa legen men JA det er fullt mulig å blø noe hinsides. Hvor langt på vei var du? Jeg var i uke ni og kunne ikke en gang forestille meg at det var så mye i livmor alt.

Jeg var i kontakt med legevakt flere ganger og de sa jeg ikke trengte å komme inn men når jeg besvimte så var det full utrykning.

Anonymous poster hash: 65780...4d3

Skrevet

Og du må ikke bruke OB. Livmoren din er nå åpen og du kan få betennelse av OB.

Skrevet

Bruker jeg ikke OB og bind så kan jeg ikke gjøre noe før jeg må bytte. Har tross alt en liten som skal ha omsorg også. 

Jeg var 12 uker på vei. Jeg spotta litt i jula, men var til lege da som sa at dette var normalt. Men føler meg helt tappa for all energi og ja, rett og slett alt! Tusen takk for alle svar iallefall!

Skrevet

Jeg hadde noe de kalte styrtblødning og helt jævelige smerter og oppkast. Livmor tømte seg neste på fire timer.

Jeg blødde gjennom dobble bind på 30 minutter og hadde digre topper i bindet når jeg bytta. Etter to timer besvimte jeg pga hyperventilering og ble hentet av ambulanse.

Dette er ikke så vanlig sa legen men JA det er fullt mulig å blø noe hinsides. Hvor langt på vei var du? Jeg var i uke ni og kunne ikke en gang forestille meg at det var så mye i livmor alt.

Jeg var i kontakt med legevakt flere ganger og de sa jeg ikke trengte å komme inn men når jeg besvimte så var det full utrykning.

Det er akkurat sånn jeg har det nå! Men føler meg så tappet av all energi av blødningene. Og det er jo ikke bra med tanke på blodtap. Håper jeg slipper å gå igjennom å besvime og ambulanse, har en viss skrekk for ambulanser. 

Tusen takk for svar!

Skrevet

Det er akkurat sånn jeg har det nå! Men føler meg så tappet av all energi av blødningene. Og det er jo ikke bra med tanke på blodtap. Håper jeg slipper å gå igjennom å besvime og ambulanse, har en viss skrekk for ambulanser.

Tusen takk for svar!

Det var ikke noe galt med blodprosenten min. Det som kommer ut er jo fra livmoren. Men klart du er sliten. Jeg var utslitt i 14 dager. Jeg hadde kraftige rier fordi det ble en "propp" i livmorhalsen så jeg måtte få hjelp til å få ut proppen. Fordelen med så kraftige rier er jo at da kommer alt ut selv.

Jeg hadde det i to omganger kom jeg på nå. Det sto på i tre timer første dagen men ikke like kraftig blødning og smerter og så dag to startet det igjen.

Det var smerten som var værst for meg. Hele magen var beinhard og jeg fikk ikke puste.

Uansett jeg fikk forklart på sykehuset at selve blødningene ikke på noen måte var farlig i mitt tilfelle. Det var livmor som tømte seg og det er ikke farlig for liv og helse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...