Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #26 Skrevet 12. januar 2014 Hadde begge barne hjemme, det er 1,5 år mellom dem. Hadde aldri hatt samvittighet til å sende eldste i barnehagen. Det gikk veldig bra, men har aldri vært avhengig av å dra på kafe og på shopping i tide og utide. Vi koste oss hjemme og dro av og til på tur. Da tok vi buss, for mannen brukte bilen på jobb. Anonymous poster hash: dbf48...3bd
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #27 Skrevet 12. januar 2014 Hadde begge barne hjemme, det er 1,5 år mellom dem. Hadde aldri hatt samvittighet til å sende eldste i barnehagen. Det gikk veldig bra, men har aldri vært avhengig av å dra på kafe og på shopping i tide og utide. Vi koste oss hjemme og dro av og til på tur. Da tok vi buss, for mannen brukte bilen på jobb. Anonymous poster hash: dbf48...3bd Og joda, det gikk an å kose med begge Barna har et nært forhold den dag i dag, og de er over konfirmasjonsalder... Anonymous poster hash: dbf48...3bd
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #28 Skrevet 12. januar 2014 Nei og hadde aldri orket det. Eldste var hyperaktiv og knappe 24 mnd når minsten ble født. Hadde ikke overlevd uten barnehagen, min x jobbet også 12 timer i døgnet.....og reiste mye. Anonymous poster hash: 3c2c8...d4c
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 12. januar 2014 #29 Skrevet 12. januar 2014 (endret) Jeg har 4 barn, alle under 8år. En mann som pendler og er borte i lange perioder av gangen. Lengste periode var 1 1/4år. Er nå hjemme med nyfødt (8 uker) og 2 åring. Vi storkoser oss! Leker med andre, tegner, leser, handler, baker, er på trening og babysvømming på dagen. Fullammer. 5 åringen er i bhg hovedsakelig på grunn av at det er skolestart til høsten, men er der korte dager. Og vi har et barn på skolen, som ikke går på SFO. Huset er ryddig og rent (leker som brukes er ikke rot), de får sunn mat hver dag og alle ungene er på aktiviteter som jeg følger opp. Lekser er prioritert, og gjøres alltid med en gang etter skolen. Det meste blir hva man gjør det til, og ofte handler det om innstilling. Klart det kan være tøft innimellom, men da er det bare å bite tenna sammen og gjøre det beste ut av det. Må vel nesten ha med at alle barna har kronisk sykdom som lager krøll på natta, at jeg ammer x flere per natt, at 2åringen er i full trassalder med hva det innebærer, at skolebarnet ser ut til å være prepubertal og at det slett ikke er noen enkle barn jeg har. Ei heller har jeg mye hjelp eller avlastning. (For regner med kommentarer på at jeg sikkert har enkle barn og mye hjelp). Jeg er veldig takknemlig for at jeg har muligheten til å være hjemme med både 2 åringen og babyen. Angrer ikke i det hele tatt! Endret 12. januar 2014 av Hønseføtter og gulerøtter
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #30 Skrevet 12. januar 2014 ec550...513 [/acronym] Jeg har tre tette og har aldri hatt de i bhg. Babyene mine hat vært veldig rolige og alt av amming osv har gått smertefritt. Så hos oss har det fungert veldig fint :-) Selvfølgelig er det tider hvor ikke alt går på skinner, men noe annet ville vel vært unormalt ;-) Blir fort veldig dyrt å ha de eldre i bhg når man er hjemme uansett syns jeg da. Litt vel luksus å betale noen andre for å passe barna. Kontantstøtten ville for vår del blitt borte også. Hvorfor få barn hvis man ikke har tenkt å være sammen med de lissom.. Anonymous poster hash: 7a625...7b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå