Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #1 Skrevet 11. januar 2014 Vi har en jente på snart to og en gutt på fire og et halvt.. de er konstamt i tottene på hversndte. Når begynner søsken å leke greit sammen? Hva er deres erfaring? Anonymous poster hash: 07802...357
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #2 Skrevet 11. januar 2014 5 år og snart 3 år her. Venter også på dette. 5 åringen er forsåvidt grei, men snart 3 åringen er et troll og er den som legger opp til mest krangling. Hun er er godt plantet i "trassalderen". Håper det roer seg når hun er over den(når enn det måtte bli....) Anonymous poster hash: a0bc6...fbb
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #3 Skrevet 11. januar 2014 7 og 3,5, krangler mer enn noensinne.. Anonymous poster hash: 6969b...7d7
___ Skrevet 11. januar 2014 #4 Skrevet 11. januar 2014 De har bestandig vrt glade i hverandre, men de begynte vell ikke å leke rde1ntlig dammen før de var 2 og 4.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #5 Skrevet 11. januar 2014 Våre leker stort sett veldig fint sammen. Søstre på 4.5 og snart to år. Men nå har vi omgangssyke. Ikke lett. D: Anonymous poster hash: 2e9a9...4f5
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2014 #6 Skrevet 11. januar 2014 Det er nok svært individuelt, både hvor mye søsken krangler og når eller om det blir bedre..... Anonymous poster hash: 79e20...772
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. januar 2014 #7 Skrevet 11. januar 2014 Vi har ei jente på 8 1/2 og en gutt på 6 år. De både krangler og sloss og leker fint sammen. Jeg har en søster som er 3 år eldre enn meg og vi hadde uenigheter forbi ungdomsskolen. Men vi lekte godt også noen ganger. De er kanskje litt små enda, men om det kan være en ide å sette dem i gang med noe organisert lek eller aktiviteter om de bare krangler. Da har de ofte nok med seg selv og peller mindre på søsken. + at de kan trene på å rose og oppmuntre hverandre
trollemor86 Skrevet 11. januar 2014 #8 Skrevet 11. januar 2014 Mine på 1,5 og 3,5 kan leke fint sammen nå. De krangler og leket litt om hverandre..
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #9 Skrevet 12. januar 2014 Er det ikke vanlig at søsken krangler innimellom da? Har mine to eldste kan irritere hverandre noe vanvittig, krangle så tårene triller til tider, for så i neste øyeblikk leke kjempefint sammen ( jente 8 og gutt 11 år). I tillegg er de utrolig flinke til å sammen ta vare på sin ettårige lillebror... Anonymous poster hash: 0fca6...363
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #10 Skrevet 12. januar 2014 Når man senker skuldrene og ikke kjenner ordet tidsklemma Anonymous poster hash: ff7ad...2e5
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #11 Skrevet 12. januar 2014 Noen søsken blir aldri gode venner, er mye personlighet i dette og det er ikke sånn at man automatisk liker hverandre og leker fint sammen selv om man er søsken altså... Jeg har en søster som er 3 år yngre enn meg og vi kranglet hele tiden, var som katt og mus helt til vi var ferdig med barneskolen. Etter det holdt vi oss bare vekk fra hverandre, jeg aner seriøst ikke hva hun drev med, hva slags interesser hun hadde eller hvem som var vennene hennes da vi var mellom 13 og 20 år, vi hadde minimalt med hverandre å gjøre. Først da vi begge fikk barn omtrent samtidig fant vi tilbake til hverandre, og selv om vi fremdeles er veldig forskjellig og nok ikke forstår hverandres valg i livet så godt er vi gode venner i dag. Anonymous poster hash: 1e953...0c4
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #12 Skrevet 12. januar 2014 Man har jo ingen garanti at ungene kommer over ens, at man har samme foreldrene, betyr ikke automatisk at man kommer over ens, jeg og ene søsteren min har ca 1,5 år mellom oss, og vi kranglet konstant.. Vi fikk ikke noe funksjonelt forhold før vi begge var voksene og fått unger.. Og vi har enda ikke mye kontakt.. Trist er det, men det er hva det er, vi lever to vidt forskjellige liv. Ungene mine har ca 13 mnd mellom seg, de er snart 2 og 3 år, og er perlevenner, sjeldent noe krangel mellom de. Håper det vedvarer. Anonymous poster hash: 826c2...3f1
Førstemann Skrevet 12. januar 2014 #13 Skrevet 12. januar 2014 Mine har lekt godt sammen siden minste var 1 år og eldste 4. Nå er de 5 og 8 og leker fremdeles fint. De er selvfølgelig i tottene på hverandre innimellom, men det skjer ikke så ofte. Er nok veldig individuelt.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #14 Skrevet 12. januar 2014 Når du får nr 3. Da er to barn plutselig veldig enkelt! Anonymous poster hash: 2ba7a...fa0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå