Gå til innhold

Er så kjesken på kveldene! Ender opp med å spise sjokolade og chips. Noen som kan en god dip-oppskrift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jeg bytte til grønnsaker! Blomkål, brokoli, selleri, gulrot,.... ertespirer... noen flere forslag?

Kesam, er det sunt, eller? Skal jeg evt ta light eller vanlig. Men MÅ ha noe om kveldene! MÅ!

Anonymous poster hash: db9de...afe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verdens beste dipp:

Rømme, hvit trøffelolje og trøffelsalt.

Skrevet

Trøffelolje? Trøffelsalt? Nå må jeg google! Takk sug lut :D 

Skrevet

Ser det brukes i salater. Var det det du mente? Eller mente du til dip til grønnsaker? 

Skrevet

Ser det brukes i salater. Var det det du mente? Eller mente du til dip til grønnsaker? 

Blandinga rømme/trøffelolje/trøffelsalt funker som dipp til pottis eller grønnsaker. Best m seterrømme...

Skrevet

Ellers så har du jo:

1 boks kesam

en dæsj majones

litt olivenolje

bittelitt sitronsaft/bittelitt sylteagurksaft

1-2fedd hvitløk

bittelitt chili(eventuelt en liten dæsj med ketchup)

litt salt og pepper

En klassiker, men det er jo veldig både til chips grønnsaker og som dressing ;)

Anonymous poster hash: 4a46a...fec
Skrevet

Mmmm... nå blir det kos i morgen. Må bare få handlet inn masse grønnsaker!!! NAM NAM!

Skrevet

Det er jo  liten vits i å spise grønnsaker om du skal dyppe dem i 1000 kcal.

Majones.. OLJE? En spiseskje olje inneholder 100 kcal
Sæterrømme?
Neinei..

Ekstra lett-rømme istafall. Og hvitløk og krydder. Ellers er det nesten bedre å fortsette med chips og sjokolade. 

Skrevet

Sæterrømme?

Neinei..

Ekstra lett-rømme istafall. Og hvitløk og krydder. Ellers er det nesten bedre å fortsette med chips og sjokolade. 

Hehe, så godt du sier det. Hadde ikke jeg tenkt på! Men kesam da, er ikke det ok?

Skrevet

Er olje så usunt?!?!?!?! Jeg er ei SJOKK!!!!!!

Skrevet

Sæterrømme?

Neinei..

Hehe, så godt du sier det. Hadde ikke jeg tenkt på! Men kesam da, er ikke det ok?

Mager isåfall :) Det smaker jo faktisk bedre enn ekkel feit rømme uansett:p

Skrevet

ja :P 

Skrevet

Hva med en klatt smør da? Hvor mye kalorier er det i det? Jeg bruker jo olje i stedet for melange  - siden jeg trodde olje var sundt!

Guuuuud... dette var jo villt ;) 

Skrevet

Litt off topic, men hvor i landet sier man kjesken? Regner med det har samme betydning som fysen, men har aldri hørt det før.

Skrevet

Jeg lager denne dippen, supergodt til alt av grønnsaker, chips og middager: 1 beger naturell youghurt. Press ut vannet i ett kjøkkenhåndkle om du vil ha dippen veldig fast . 2-3 fedd oppkuttet hvitløk eller etter smak. Salt og pepper og en klype sukker og en god dæsj eddik/sitron/lime. Jeg pleier også å hive oppi 2 sånne poser med gresk dressingmix fra knorr. Kuttet opp en hel agurk i små biter og hiver oppi. Best når den får stått noen timer i kjøleskapet.

Skrevet

Jeg lager denne dippen, supergodt til alt av grønnsaker, chips og middager: 1 beger naturell youghurt. Press ut vannet i ett kjøkkenhåndkle om du vil ha dippen veldig fast . 2-3 fedd oppkuttet hvitløk eller etter smak. Salt og pepper og en klype sukker og en god dæsj eddik/sitron/lime. Jeg pleier også å hive oppi 2 sånne poser med gresk dressingmix fra knorr. Kuttet opp en hel agurk i små biter og hiver oppi. Best når den får stått noen timer i kjøleskapet.

Presse ut vannet av youghurten?

Skrevet

Sæterrømme?

Neinei..

Mager isåfall :) Det smaker jo faktisk bedre enn ekkel feit rømme uansett:p

Mager kesam smaker jo ingen verdens ting! Jeg prøvde å bruke det i stede når jeg gikk ned i vekt, men fy fader, da tar jeg heller litt mindre kesam, det er virkelig ikke godt med mager i det hele tatt. Kesam har MYE mindre kalorier enn rømme, du kan også bruke gresk yoghurt. Det går fint ann å kutte ut både olje og majones i den dippen jeg skrev oppskrift på, det er bare at den blir litt ekstra god med med det i.

Anonymous poster hash: 4a46a...fec

Skrevet

Litt off topic, men hvor i landet sier man kjesken? Regner med det har samme betydning som fysen, men har aldri hørt det før.

Det gode sørlandet - her sier vi kjesken :)

Skrevet

Jeg elsker mager kesam + knuste hvitløksfedd og hva enn av krydder jeg putter oppi, vanligvis pepper,salt, litt grillkrydder, eller når jeg føler for å virkelig slå meg løs tar jeg også majones, sukker og ketchup oppi, siste varianten er ikke så sunn, men det er jo mager kesam så det balanserer seg! :fnise:

Skrevet

Jeg prøvde å erstatte chips med grønnsaker med dipp. Ble superskuffet. Smakte kjeeedelig og intetsigende. Chips er desverre hundre ganger bedre.

Anonymous poster hash: ed1e2...b1e

Skrevet

Jeg prøvde å erstatte chips med grønnsaker med dipp. Ble superskuffet. Smakte kjeeedelig og intetsigende. Chips er desverre hundre ganger bedre.

Anonymous poster hash: ed1e2...b1e

Chips er jo DIGG! Men jeg begynner bli seriøst feit! La på meg 4 kilo fra desember til nå! Så nå får det holde. Men MÅ ha noe... jeg klarer ikke sitte opp uten å tygge på noe godt. Da må jeg legge meg sammen med ungene, og det er ikke noe alternativ ;) 

Skrevet

Hva med en klatt smør da? Hvor mye kalorier er det i det? Jeg bruker jo olje i stedet for melange  - siden jeg trodde olje var sundt!

samme :P

Skrevet

Ja, du heller youghurten i ett kjøkkenhåndkle mens du holder fast i de fire hjørnene og strammer rundt youghurten som en ball og presser mens du ser vannet renner ut gjennom kjøkkenhåndkle.

Skrevet

Olje er ikke usunt! Mye kalorier JA! Men veldig nyttig!

samme :P

Anonymous poster hash: 81d32...c61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...